خانه » همه » آموزشی » سازمان حقوقی یا دفتر وکالت و موسسات حقوقی و داوری چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

سازمان حقوقی یا دفتر وکالت و موسسات حقوقی و داوری چیست؟

سازمان حقوقی یا دفتر وکالت؟

افرادی که به دنبال وکیل پایه یک دادگستری می‌گردند، عبارت سازمان حقوقی زیاد به گوششان خورده است. سازمان حقوقی و داوری در سال‌های اخیر با‌هدف سهولت در ارائه خدمات حقوقی به مردم ایجاد شده‌اند. ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که کدام یک را برای رسیدن به بهترین نتیجه انتخاب کنید؟

برتری سازمان حقوقی نسبت به دفتر وکالت

  • حضور جمع کثیری از وکلای برجسته و متخصص و امکان استفاده از نظرات جمعی
  • پیگیری مکانیزه دقیق پرونده‌ها و اطلاع رسانی به موقع و صحیح به موکلین
  • پاسخگویی به موکلین توسط مشاورین مستقر در سازمان حقوقی از ساعت ۸ صبح لغایت ۵ عصر
  • در دسترس بودن تجربه و تخصص تیمی بزرگ، بجای یک شخص
  • سیستم مدیریتی قوی ناظر بر عملکرد وکیل
  • موظف بودن وکلا به ارائه گزارش کار به سازمان

انواع خدمات موسسات حقوقی

امور خانواده

دپارتمان تخصصی خانواده ارائه دهنده خدمات حقوقی خانواده نظیر مهریه، طلاق، منع اشتغال زوجه، حضانت فرزند، نفقه زوجه، استرداد جهیزیه و….

دعاوی کیفری (جزایی)

در دعوای کیفری مانند قتل، زنا یا رشوه، دادگاه برای فرد خاطی مجازات تعیین می‌کند. ولی در دعوای حقوقی فقط مرتکب عمل را به ادای حقوق قانونی ملزم می‌سازد.

امور ملکی

دعاوی ملکی در حوزه حقوقی و کیفری مطرح می‌شوند و موضوعات متنوعی دارند نظیر الزام به تنظیم سند، خلع ید، رفع تصرف عدوانی، رفع مزاحمت و …

امور بین‌الملل

امور حقوقی بین‌الملل معمولا در حوزه شرکت‌ها و قرار دادها است. این امور پیچیدگی زیادی دارد و رسیدگی به آن مستلزم تخصص و تجربه است.

دعاوی حقوقی

در دعاوی حقوقی، دادگاه مجازاتی در نظر نمی‌گیرد و فقط مرتکب عمل را به دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می‌سازد.

انجام امور اداری و مالی

یکی ازپرطرفدارترین خدمات که با استقبال بسیار خوب مخاطبین موسسه حقوقی صاحب اندیشه مواجه شده است.

امور ثبتی

ثبت املاک یا اسناد سابقه‌ای بسیار طولانی دارد ازین رو وکالت امور ثبتی یکی از مهم‌ترین خدمات حقوقی است.

امور ارث

ارث از نظر حقوقی به معنای انتقال اموال و دارایی‌های فرد متوفی به ورثه است و دارای دو وجه مادی و معنوی است. انحصار وراثت، حق انتقال و …

انتخاب موسسه حقوقی چه مزایایی برای شما دارد؟

  • اینجا به دقت به حرف‌های شما گوش می‌کنیم. با وسواس و ریزبینی پرونده‌تان را مطالعه می‌کنیم تا زوایای پنهان آن برای انتخاب بهترین راهکار قانونی روشن شود.
  • تخصص و سواد وکلای سرشناس موسسات حقوقی، خیال شما را بابت پیگیری اصولی و علمی پرونده‌تان راحت می‌کند.
  • در موسسه حقوقی همه باتجربه هستند؛ بنابراین می‌توانید آسوده خاطر باشید هیچ آزمون و خطایی در کار نخواهد بود و موارد مشابه پرونده شما به کرات مورد بررسی قرار گرفته و به‌ نتیجه رسیده است.
  • مدیریت مدرن و سیستماتیک باعث می‌شود مثل یک ناظر اطلاعات پرونده حقوقی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رصد کنید و در جریان کامل کار قرار بگیرید.
  • امکان پاسخگویی به سوالات و ابهامات طی برگزاری جلسات یا بصورت آنلاین میسر است.
  • کلیه خدمات این سازمان حقوقی دارای تعرفه مشخص می‌باشد.
  • عملکرد وکیلتان سختگیرانه تحت نظارت قرار می‌گیرد.
  • کیفیت خدمات این سازمان توسط شاخص‌های دقیق و ملموس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به اطلاع موکلان می‌رسد.
  • راه حل قضایی، انتظامی و اجرایی صد در صد منحصر به پرونده شما است و برای مورد خاص شما ارائه می‌شود.
  • از حمایت سازمان حقوقی و داوری معظم و معتبر با بیش از ۶۰ وکیل پایه یک دادگستری برخوردار خواهید بود.
  • مشاوره حقوقی برای پرونده شما توسط ۳ وکیل پایه یک دادگستری انجام می‌شود.
  • ۲ وکیل باتجربه پایه یک تا به نتیجه رسیدن پرونده همراهتان خواهند بود.
  • تمام فرایند کاری الکترونیکی می باشد. در صورت تمایل شما برگزاری جلسات حضوری نیز ممکن است.
  • امانت داری و رازداری و حفظ اطلاعات شخصی شما برای ما اهمیت دارد.

ویژگی موسسه حقوقی خوب

  • ارائه خدمات قضایی به صورت طبقه‌بندی شده و تخصصی: در این سیستم موکل حق انتخاب به میان وکلای مختلف از نظر تجربه حق الوکاله، رشته‌ی فعالیت و … را دارد.
  • ارائه مشاوره حضوری رایگان: موکلین می توانند برای رفع مشکلات قضایی خود به طور حضوری و کاملا رایگان از مشاوران زبده مجموعه مشورت بگیرند.
  • انجام کلیه امور داوری و قرادادنویسی و مشاوره‌ی مستمر و همه جانبه برای افراد و شرکت ها و موسسات دولتی و غیر دولتی.
  • آماده برای برگزاری سمینارها و جلسات توجیهی و مشاوره‌ی رایگان برای آموزش پرسنل و مشتریان موسسات، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی

موسسه حقوقی

طبق قوانین دادگستری و ثبتی ایران افرادی که توانایی و تسلط آنان بر دانش حقوق اثبات شده باشد توانایی ثبت موسسات حقوقی را خواهند داشت. در این راستا افراد متخصص با ارائه مدارک تایید شده به ثبت موسسه ی حقوقی مباردت می کنند. در حالیکه ریاست اکثر موسسات حقوقی وکلای با سابقه یا قضات بازنشسته و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها واز اساتید علم حقوقی می باشند. متاسفانه برخی افراد سودبر با استفاده از مدارک دیگران یا جعل مدرک خود را رییس موسسه ی حقوقی معرفی کرده و با انجام اعمال دون شان وکالت اقدام به عوام فریبی کرده و جایگاه این منزلگاه احقاق حق را متزلزل کرده و دیدگاه مردم عزیز را مخدوش می سازند.

فعالیت موسسه ی حقوقی کاملا مطابق با عرف چندین و چند ساله و زیر سایه ی قانون بوده و هست. همچنین این موسسات مورد تایید 100% حکومت و مقامات قضایی که در راس آن ریاست قوه قضاییه است می باشد و ایشان اخیرا بارها و بارها بر نقطه نظم خود در مورد مقام موسسات حقوقی تاکید کردند.

موسسه ی حقوقی نهادی رسمی و ثبت شده متشکل از چندین حقوقدان از جمله بازنشسته، وکلای دادگستری، اساتید دانشگاه، کارشناسان رسمی دادگستری، مشاوران زبده حقوقی و… می باشد. باتوجه به تعدد وکلای متخصص در زمینه های مختلف موسسه حقوقی می تواند به شکل بهتری پرونده های متفاوت را پوشش دهد و در هر مورد وکیل متخصص در آن مشغول هستند می باشد. با توجه به گسترش روز افزون علم حقوق و بسیط شدن موضوعات پرونده های قضایی تصور اینکه یک وکیل درتمامی زمینه ها تخصص و تجربه ی کافی را دارا باشد کاملا مردود است. همچنین استفاده از نظر کارشناسان رسمی دادگستری، استفاده از مشاوران، تعدد پرونده ها، هم فکری حقوقدانان، استفاده از مشورت قضات بازنشسته و…. دیگر برتری های موسسه ی حقوقی نسبت به دفاتر وکالت است که می تواند به طور قطعی موکل را به اهداف مد نظر در پرونده نزدیک و نزدیک تر کند.

در عین حال موکلین عزیز باید توجه داشته باشند در هنگام مراجعه به موسسات حقوقی از ثبتی و رسمی بودن موسسه اطمینان حاصل کنند. علاوه بر درخواست اساسنامه و شماره ی ثبتی موسسه از رییس موسسه مدارک علمی و تحصیل او را نیز طلب کنند. موسسه ی حقوقی صاحب اندیشه قدیمی ترین موسسه ی حقوقی، داوری، بین المللی بوده که نه تنها برای رضایت خاطر موکلین عزیز تمامی اسناد موسسه و کارکنان را ارائه می دهد بلکه انجام وکالت پرونده های مختلف شما را به طور 100% تضمین می کند.

مـشـاوره حـقـوقـی

اخذ نظر کارشناس قبل از انجام کار، امری پسندیده و توصیه شده می باشد. این موضوع نه تنها از نظر عقلـی بلکه از نظر تاریخی و فقهی (شرعی) نیز بسیار مورد توصیه و تاکید قرار گرفته است. از منابع تاریخی آن می توان به استفاده ی پادشاهان از مشاوران در امور تخصصی یاد کرد. همچنین ادله ی فقهی مانند رجوع مردم به صحابه جهت اخذ پاسخ مسائل شرعی، حجیت دانستن سیره ی عقلا و جایز شمردن اشتراط الاستئمار (شرط کردن نظر کارشناس و مشاور) بر این اصل مهم دلالت دارند.

دو ادبیات معاصر و صاوره ای ما نیز تاکید بر این نکته که (پیشگیری بهتر از درمان است) بسیار محرز است. استفاده از مشاوره حقوقی در هنـگـام عـقـد قرارداد ها، خـریـد و فـروش، اخـذ وام، دریافت چک یا سفته، ازدواج، طلاق، ثبت شرکت، تنظیم تفاهم نامه های بین المللی و… بسیار موثر و مهم خواهد بود. همچنین در صورت بروز مشکلات حقوقی قبل از هر اقدام قانونی باید با متخصص امر مشورت کرد تا با کج رفتن مسیر سر از بیراه شکست در نـیـاورد.

استفاده از مشاور همان قدر که می تواند مفید باشد در صورت عدم تسلط و تعهد کاری مشاور، می تواند به ضرر شما تمام شود. متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که برخی از دفاتر و موسسات با استفاده از افراد بی تجربه و غیر مرتبـط اقدام به راه اندازی سیستم مشاوره حـقوقـی رایـگـان کردند. مشاوره ای که در حقیقت برای این افراد سودجو فاقد هرگونه هزینه و مسئولیتی می باشد. انـجـام مشاوره ی حقوقی آنلاین رایگان در این صورت می تواند شما را به خطا انداخته و بعضا باعث ضایع شدن حقوق مسلم شما عزیزان شود و در عـیـن حال مراکز هیچگونه مسئولیتی در قبال ضرر وارده به شما عزیزان تقبل نخواهد کرد.

موسـسـه ی حـقـوقـی صاحب اندیشه با استفاده از افرادی کار کشته و معتبر در مسیر رفع مشکلات حقوقی هم میهنان عزیز سیستمی یک پـارچـه و دارای نظارت دائم راه اندازی کرده که به واسطه ی آن نه تنها به دو صورت آنـلایـن و تلفنی مشاوره حقوقی 24 ساعته رایـگـان ارائه می دهد بلکه با استفاده ی طبقه بندی شده از اساتید دانشگاه، وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و مشاوران رسمی و همچنین وجود اتاق فکر برای بهبود کار تـیمـی به ما این امکان را می دهد که بهترین راهنمایی ها را به طور حضوری، تلفنی و آنلاین خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

کلمه ی وکیل معادل عربی واژه ی نماینده می باشد. به طور کل وکیل فردی است که به موجب قراردادی نماینده موکل در انجام امور معینی می شود. در عرف امروزه وکیل دو جنبه ی متفاوت دارد. یکی وکیل مدنی و دیگری وکیل دادگستری. تفاوت این دو نوع با یکدیگر از حالت قرارداد آنها نشئت گرفته و تاثیر آن نیز در حدود و حوزه ی فعالیت آن هاست. وکیل مدنی به موجب تنظیم وکالت نامه در دفترخانه ی ثبت اسناد رسمی در امور مشخصی از جمله مراجعه به سازمان ها، نهادها، مراجع (به غیر از مراجع قضایی)، انجام تعویض پلاک وسیله ی نقلیه، فروش، خرید، فک رهن و… نماینده ی موکل شده و بدیهی است در این حالت وکیل نیازی به دارا بودن شرایط خاص مانند تخصص و مجوز ندارد و اکثر افراد جامعه می توانند وکیل مدنی واقع شوند. نوع دوم وکیل حالت حساس تر وتعیین کننده دارد. وکیل دادگستری باید فردی دارای تحصیلات عالیه در رشته ی حقوق، متخصص و دارای پروانه ی وکالت از سوی کانون وکلا یا کانون مشاوران دادگستری باشد. فردی که به موجب عقد قرارداد وکالت مخصوص وکلاء می تواند جای موکل یا همراه با او در مراجع قضایی حضور پیدا کند و به دفاع از حقوق موکل بپردازد. با توجه به وظیفه ی مهمی که موکل با اعتماد به وکیل به او محول میکند می توان درک کرد که وکیل باید به میزان قابل توجهی مدبر، حاذق و عاری از هرگونه وسوسه در برابر لغزش های احتمالی باشد. از همین دیرباز نایب السلطنه را وکیل الرعایا می خواندند.

در شرایط کنونی یافتن همچین افرادی به خصوص برای افرادی که تخصص امور حقوقی را ندارند بسیار سخت و گاها غیر ممکن است. از این رو موسسه ی حقوقی صاحب اندیشه برآنست که با تضمین وکلای متخصص در امور مختلف حقوقی خیال موکلین عزیز را تا حد بسیار زیادی راحت کند و در فضایی مطمئن و تایید شده به حل مشکلات حقوقی عزیزان همت گمارد.

نکته ای که باید بدان توجه داشت بحث تخصصی شدن وکالت در امور مختلف است. چنانچه کشورهای دارای حقوق قضایی شناخته شد. سالها پیش دست به چنین اقدامی زده و وکلا را در درجات و سطوح مختلف با تخصصهای مختلف دسته بندی می کنند. فایده این امر زمانی نمایان می شود که یک وکیل سالها و بعضآ تمام عمر حرفه ای خود را در یک تخصص صرف و به کسب تجربیات مختلف می پردازد، چنین دسته بندی عمدتآ دو مزیب دارد: مزیب اول شامل خود وکیل است که از پراکندگی و سردرگمی در حرفه وکالت رهایی می یابد و در رشته تخصصی و مورد علاقه خود اقدام به کسب تجربیات و علم و دانستن و ارائه خدماتب به موکلین خود می نماید. مزیت دوم شامل موکلین و افراد نیازمند به تخصص پیش گفته می باشد بدین توضیح که اولآ در جهت جستجو و دستیابی به وکیل مورد نظر خود را بسیار سهل و آسانی را پیش رو خواهد داشت و از تشکیک در انتخاب وکیل رهایی می یابد. ثانیآ با انتخاب وکیل متخصص در پرونده خود، اطمینان بیشتری در حصول نتیجه به دست می آورد. بدین جهت که وکیل متخصص غالبآ با پرونده هایی با موضوعات مشابه سروکار داشته و این امر دفاع در این نوع کیس های حقوقی را با درصد خطای کیفری مواجه میسازد. بنابر این با وجود چنین خلآ حقوقی در کشور. موسسه حقوقی صاحب اندیشه درصدد آن برآمده تا وکلای متخصص را بر اساس رسته تخصصی و تجارب آنها به کار بگیرد تا نتیجه مطلوبی را در پرونده های ارجاعی و حصول نتیجه بدست آورد. بنابر این شما همراهان گرانقدر می توانید به راحتی و به دور از سر در گمی با مراجعه به موسسه حقوقی صاحب اندیشه در جهت انتخاب وکیل مرتبط و متخصص با پرونده حقوقی خود برآمده و نسبت به آن اقدام نمایید در ای خصوص موسسه حقوقی صاحب اندیشه این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده تا با ارائه موضوعات پرونده خود از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند شوید و در صورت نیاز به انعقاد قرارداد وکالت در موسسه حاضر و از تجارب وکلای متخصص ما بهره مند شوید.

معتبرترین موسسه حقوقی

متاسفانه در جامعه امروزی اعتبار امری کمیاب شده. از طرفی اعتبار و نام خود در انجام امور وکالتی و حقوقی امری بسیار مهم و تاثیرگذار می‌باشد. اعتبار سنجی موسسات حقوقی توسط مردم عزیز یکی از ملزومات انتخاب صحیح در یافتن موسسه حقوقی مطمئن و عادل میباشد؛ اما یافتن معتبرترین موسسه حقوقی از چه طریق امکان دارد؟ اعتبارسنجی موسسات حقوقی توسط چه ارگانی انجام می شود؟ المان های سنجش اعتبار در یک موسسه حقوقی چیست؟

امروزه ورود افراد سودجو به حوزه وکالت تاحدودی شأن و منزلت و جایگاه وکالت را متزلزل کرده و مقداری از اعتماد و اطمینان مراجعین را از بین برده است. از این رو مراجعان در انتخاب مرجع مناسب و یافتن معتبر ترین موسسه حقوقی بسیار دقیق و حساس شدند. بدیهی است و حصول اطمینان و اعتماد به یک نهاد و مجموعه بدون انجام تحقیقات و مطالعات غیر ممکن است اما سوال اینجاست که ما در مسیر دستیابی به معتبر ترین موسسه حقوقی در تحقیقات و مطالعات خود باید دنبال چه شاخص هایی بوده و چه اموری را ملاک عمل قرار دهیم؟

از مهمترین ارکان یک موسسه حقوقی معتبر اعضای فعال آن مجموعه هستند. بدین توضیح که در انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی باید تمامی اعضای آن مجموعه را مد نظر قرار داد. منظور از تمامی اعضا وکلا، کارمندان، مشاوران، مدیران و ریاست مجموعه است. وکلای مجموعه باید تمامی مدارک مورد نیاز وکالت از جمله دانشنامه معتبر، پروانه وکالت از کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه و… را داشته باشند. علاوه بر این ترکیب وکلای مجموعه باید به طوری انتخاب و چیده شده باشد که تلفیقی دقیق از وکلای جوان و وکلای با تجربه باشد؛ زیرا هر کدام از این دو دسته نقاط قوت و ضعف مخصوص خود را دارند. اصولاً ترکیب انگیزه، پشتکار و پیگیری وکیل جوان با تجربه ظرافت نظر و تیزبینی وکلای با تجربه منتج به بهترین دستاورد ها در پرونده‌های حقوقی خواهد شد.

یکی از مهمترین امور در انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی بررسی روند و پیروزی در پرونده های گذشته موسسه حقوقی است. توجه داشته باشید که زمان این پرونده‌ها نباید مربوط به مدت زمان خیلی قبل باشد زیرا ممکن است موسسه حقوقی مورد نظر طی مدت مذکور توانایی و بازدهی خود را از دست داده باشد. در این راستا باید دقت کرد که پرونده های منجر به پیروزی باید هم موضوع با پرونده شما باشد زیرا دیده شده که یک موسسه حقوقی تنها در یک شاخه (مثلا طلاق توافقی) موفق عمل کرده اما در پرونده های ملکی بسیار ضعیف عمل می کند.

در انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی هرگز نباید از بررسی مشاوران آن موسسه چشم پوشی کرد زیرا متاسفانه اکثر موسسات از کارآموزان عزیز و یا دانشجویان گرامی که به اذن فاقد تبحر و توانایی کافی در امور تخصصی هستند استفاده کرده و از این رهگذر باعث بروز مشکلات متعدد برای مراجعان و موکلین می شوند چرا که موکل که بر اساس مشاوره اولیه (چه مشاوره حضوری، چه مشاوره تلفنی و چه مشاوره آنلاین) (چه مشاوره پولی و چه مشاوره رایگان) آینده و روند پرونده خویش را در ذهن ترسیم کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کند. حال آنکه با ارائه مشاوره غیرتخصصی در طول مسیر پرونده بروز مشکلات و اختلافات فراوان را باید متصور بود.

آخرین و مهم ترین نکته در مورد انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی مدیران، موسسان و در نهایت ریاست موسسه حقوقی است که با خوش نامی و اعتبار خود به مجموعه نیز اعتبار کافی را بخشیده و باعث اطمینان خاطر همراهان و مراجعین محترم می شوند. مدیران و روسای موسسه حقوقی تماماً باید حقوقدان و اهل فن وکالت باشند. اصولاً دیده شده موسساتی که تحت هدایت و ریاست دکترین حقوقی و اساتید دانشگاه‌ها و اعضای فعال و با تجربه جامعه حقوقی هستند بهترین نتایج را برای موکلین خود به ارمغان می آورند. پرواضح است که موسسه حقوقی صاحب اندیشه با جمع آوری قوی‌ترین تیم ممکن در تمامی ارکان و قسمتها به تلاش روز افزون برای دستیابی به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی از نظر مخاطبان و مراجعین که مهم‌ترین مرجع تشخیص هستند همت می گمارد.

حال سوال اصلی اینجاست که آیا تنها با اتکا به سابقه یک فرد می توان به تبحر و توان علمی و عملی او اعتماد کامل نمود؟ یا تنها صرف وکیل با سابقه بودن می تواند تمامی سوءظن های ابتدایی یک مراجعه کننده به مرجع را برطرف کند؟ آیا با مراجعه به دفتر وکیل با سابقه می توان به صرف سابقه ای اتکا کرده و از بررسی سایر معیارهای مهم دست کشید؟

مسلمان سابقه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب برای افراد در هر صنف و شغلی می باشد. از طرفی با توجه به شرایط امروزه کشور و ازدیاد جمعیت و گسترش دامنه مشاغل مختلف به نظر می رسد تنها انتقاد کردن به سابقه یک فرد برای سپردن امور مهم به او امری قبیح و دور از باشد. در جمع دو مطلب فوق با یکدیگر به این نتیجه می رسیم که سابقه فرد می تواند در ابتدای ایجاد رابطه آشنایی و کاری مورد بررسی قرار گیرد و به عنوان مهم ترین و ابتدایی ترین معیار انتخاب به آن دقت و توجه مضاعف شود. اگر سابقه درخشان فرد به طور کامل برای ما احراز نشود، می توان به بهانه همین عدم وجود سابقه از ادامه دادن رابطه کاری و کنکاش در مورد سایر معیارها دست کشید؛ اما اگر این مهمترین معیار انتخاب برای شما احراز شد شایسته نیست که صرفاً به جهت یافتن یک وکیل با سابقه در تهران یا سایر شهرها دست از بررسی سایر علائم و معیارهای ضروری بکشید.

از طرف دیگر خود نوع سابقه نیز بسیار حائز اهمیت است بدین توضیح که شاید یک نفر وکیل طلاق توافقی، وکیل ملکی، وکیل حقوقی، وکیل کیفری، وکیل خانواده یا انواع دیگر وکیل باشد و تنها در حیطه کاری خود دارای سابقه و تجربه کافی باشد. بدیهی است یک وکیل طلاق توافقی نمی تواند در زمینه کاری وکیل وصول چک یا وکیل وصول مطالبات تجربه و تبحر کافی را به دست آورد از این رو بسیار دیده می شود که یک وکیل ملکی با تنها پنج سال سابقه کاری بسیار بهتر از یک وکیل کیفری با بیش از ۳۰ سال سابقه کاری در زمینه دعاوی تصرف عدوانی یا دعاوی سرقفلی عمل می کند. پس همان طور که می بینید صرف یافتن وکیل با سابقه در تهران کافی نیست و باید به نوع سابقه وکلا نیز دقت نظر کافی را داشته باشید تا از این طریق می توانید دریافت بهترین نتیجه را برای خود تضمین کنید.

از دیگر سو در بحث یافتن وکیل با سابقه  باید بسیار دقت کنید که سابقه تنها از نظر کمی خیلی کار آمدن می‌باشد و بررسی آن از نظر کیفی به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است همانطور که در مقاله بهترین وکیل ذکر کردیم. این مورد تنها منحصر به کار وکالت یا مشاوره حقوقی نیست زیرا در تمامی جوانب و زوایا و رشته های شغلی ما شاهد تخصص گرایی هستیم و در هر کجا این مهم جدی گرفته شده و به آن عمل شده کیفیت خدمات آن رشته افزایش چشمگیری را داشته است. پس همانطور که می‌بینید تنها وجود سابقه کمی در تخصص‌های مختلف متضمن ارائه کیفیت کاری خوب و سطح بالا نمی باشد چه بسا یک وکیل ۲۰ سال پروانه وکالت وجود داشته اما در این رشته به دلیل عدم توانایی یا علاقه شخصی فعالیتی در نموده باشد یا حتی در صورت فعالیت به دلیل کمبود کیفیت علمی یا عدم پیگیری مداوم و فقدان فن بیان شیوا در اکثر پرونده‌ها شکست‌خورده و نتوانسته باشد رضایت موکل خود را جلب نماید.

موسسه حقوقی صاحب اندیشه به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی در سالیان گذشته یکی از مراجع ارتباطی وکیل با سابقه در تهران شناخته می شود و شما عزیزان هرگاه به دنبال وکیل با سابقه در تهران یا سایر شهرهای ایران و یا حتی خارج از ایران می گشتید می توانید از خدمات مشاوره حقوقی ما در زمینه یافتن این عنصر حقوقی توانمند استفاده کنید که این خدمت یکی از مزایای موسسه حقوقی صاحب اندیشه می باشد که پیشتر به آن اشاره شد.

بهترین موسسه حقوقی

این موسسه با تلاش و کوشش فراوانی که در حل پرونده ها به کار می برد به عنوان یکی از بهترین موسسه های حقوقی معرفی شده است. موسسه حقوقی صاحب اندیشه بهترین راه ها و روش‌ها را در حل پرونده ها به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می دهد؛ و این عزیزان را راهنمایی می کند که باعث شده است از دید مخاطبان و همراهان گرامی همیشه مورد حمایت و اعتماد قرار گیرد؛ و به عنوان بهترین موسسه حقوقی در بین همراهان شناخته شود. از این رو موسسه حقوقی صاحب اندیشه به تازگی به بسط فعالیت های خود پرداخته است. موسسه حقوقی صاحب اندیشه یکی از باسابقه ترین و معتبرترین دفاتر حقوقی در تهران محسوب می گردد. با گسترش و توسعه دفتر حقوقی صاحب اندیشه، اکنون این موسسه در راستای تامین منافع و نیازهای حقوقی و قانونی موکلان خود، به آنان خدمت رسانی می نماید. این موسسه با ارائه خدمات وکالتی و مشاوره ای و علمی در فضای صمیمانه، آرامشی را برای مراجعه کنندگان عزیز ایجاد می کند. ما با دارا بودن بهترین گروه وکلا و مشاوران حقوقی برای تمام دعاوی حقوقی شما راه حل و راهکار مناسب داریم. موسسه حقوقی صاحب اندیشه با بهره گیری از کار گروه های تخصصی حقوقی، کیفری، امور تجارت بین الملل، کیفری و مهاجرت، خدمات حقوقی متنوعی را ارائه می دهد. ناگریز همه انسانها در طول زندگی اسنادی را امضا می کنند که هر واژه آن دارای بار حقوقی است و می تواند تعهداتی را بر ذمه مستقر و یا حقی را سلب یا به دیگری منتقل نماید. لذا بدون مشورت با مشاوره حقوقی وکیل دادگستری، این امر میتواند خسارت بعضاً جبران ناپذیری را ایجاد نماید. موسسه حقوقی صاحب اندیشه بر آن است تا با ارائه مشاوره حقوقی خانواده قرارداد ها ثبتی مالیاتی و غیره شما را از بروز اختلافات و دعاوی احتمالی ایمن نگه دارد.

و به یاری وکلا و حقوقدانان مجموعه، گام به گام، در دستیابی به حقوقتان در محاکم همراهیتان نماید. بهترین موسسه حقوقی در زمینه های مختلف مشاوره مختلف حقوقی و وکالت امور ملکی (املاک و مستغلات) مشاوره امور کیفری و جزایی. وکیل ملکی و انعقاد قراردادهای داخلی و بین المللی، کار و تامین اجتماعی توسط وکیل های دادگستری بین المللی. وکالت و مشاوره حقوقی امور خانواده (مشاوره حقوقی، مشاوره حقوقی ملکی…) خدمات ویژه ای را ارائه می نماید. تمام تلاش ما بر این است که به عنوان مشاور امین و مورد اعتماد شما، هر آنچه را که از موضوعات حقوقی برای پیشگیری از چالش های حقوقی لازم است برای شما و کسب و کارتان، همچنین شناسایی و معرفی مزایا و معایب انواع شرکت های تجاری در هنگام ثبت شرکت، تهیه و تنظیم تیپ های قراردادی کاملا موردی و اختصاصی مجموعه و پرسنل شما، ارائه راهکارهای مناسب برای مستندسازی اوراق، بهینه سازی بخش وصول مطالبات، ارائه مشورت و مشاوره های حضوری و غیر حضوری در مواقع خاص جهت اتخاذ تصمیم های مناسب مدیریتی فراهم آوریم. امروزه افرادی را که به دنبال وکیل پایه یک دادگستری می گردد عبارت بهترین موسسه حقوقی را به کرات میشنوند. بهترین موسسه حقوقی پدیده ای است که در سالهای اخیر با توجه به حجم بالای پرونده ها و سهولت دسترسی مردم به وکیل پایه یک بخصوص در شهر تهران رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از اصلی ترین مزایای آن نسبت به دفتر وکالت این است که در آن تعداد زیادی وکیل پایه یک دادگستری مشغول به کار هستند و متناسب با توانایی ها و تخصص خود می توانند اقدام به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده نمایند. استفاده از کلیه خدمات دفتر حقوقی صرفاً با حضور در بهترین موسسه حقوقی و بهره گیری از مشاوره حقوقی حضوری است. در واقع با حضور در بهترین موسسه حقوقی و ارتباط مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری، پرونده شما با دقت بیشتری بررسی شده و راه حل های مختلف، پرونده در مشورت با سایر وکلای حاضر در بهترین موسسه حقوقی به شما اعلام می گردد. در کنار این موارد استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات حقوقی شما باشد. بهترین موسسه حقوقی مکانی است که پرونده های بسیاری در حوزه های مختلف به آن ارجاع شده و وکلایی که در دفتر حقوقی مشغول به فعالیت هستند، نسبت به سایر وکلا از تجربه بیشتری برخوردارند؛ بنابراین بهتر است برای ارجاع کار خود به بهترین موسسه حقوقی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی صاحب اندیشه یکی از بهترین موسسه های حقوقی است که در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از بهترین وکیل ها در حوزه های مختلف و نیز پیگیری دقیق و سریع پرونده‌ها جایگاهی مناسب در میان مردم پیدا کرده است. این موسسه با به کارگیری بهترین و زبده ترین وکلای کشور عزیزمان در امور مختلف حقوقی تلاش دارد تا خدمات حقوقی و امور مربوط به وکالت از قبیل دعاوی خانواده، طلاق توافقی، نفقه و مهریه، دعاوی کیفری، قراردادها و همچنین قراردادهای بین المللی، انحصار وراثت، ثبت پرونده و یا دریافت کد اقتصادی و بازرگانی، امور مربوط به مهاجرت را به بهترین شکل ارائه دهد.

گروه وکلای موسسه حقوقی با داشتن بهترین وکلای متخصص که به دلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. بهترین وکیل تهران وکیلی است که در صورتی که در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود. با وکلای متخصص موسسه حقوقی صاحب اندیشه، در موضوع پرونده خود مشورت کنید و در کمترین زمان، با حداقل هزینه به نتیجه مطلوب برسید.

موسسه حقوقی چیست؟

بسیاری از دوستان و همراهان عزیز در راستای یافتن منزلگاهی است اما برای رفع نیازهای حقوقی خود به واژه موسسه‌حقوقی برخورد کرده و متعاقباً این سوال به ذهن شریفشان متبادر می گردد که موسسه حقوقی چیست؟

در راستای پاسخ به این پرسش بنیادین بر آنیم که با طعم این موارد قانونی و نحوه شکل گیری و کارکرد موسسات حقوقی جوابی درخور و مناسب به سوال مطروحه بدهیم.

مواد قانونی در مورد ثبت موسسه حقوقی چیست؟

بر اساس ماده ۱ آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری که بیان می دارد: ((مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجاری کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی و امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود، اعم از آنکه موسسین وب تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند)) پاسخ سوال موسسه حقوقی چیست عبارت موسسه غیر تجاری می باشد. پس از نظر ثبتی باید توجه داشت که یک موسسه حقوقی فعالیت های بسیار وسیع تری از یک دفتر وکالت خواهد داشت. فعالیت های از قبیل نشر مقالات و کتب، برگزاری سمینار های علمی مختلف، انجام امور داوری، دعاوی بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارهای علمی و… در کنار انجام مشاوره حقوقی و امور وکالتی تنها مواردی از فعالیت های گسترده یک موسسه حقوقی خواهد بود. فعالیت هایی که علاوه بر حل و فصل مشکلات حقوقی مردم عزیز به ارتقاء سطح کیفی توانمندی و سطح علمی جامعه حقوقی و وکلا نیز کمک بسزایی می کند. از نظر مراجع قضایی، قانونگذار و حکومت موسسه حقوقی چیست و چه جایگاهی دارد؟

از مهمترین مراجع برای صدور جواز در امور صنفی وزارت دارایی و امور اقتصادی است از نظر این وزارتخانه و هیئت زیر نظر آن پاسخ به سوال موسسه حقوقی چیست؟ عبارت موسسه غیر تجاری که برای فعالیت خود نیازمند به ثبت در سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می‌باشد، است. همچنین عالی‌ترین دستگاه قضایی حکومتی یعنی دیوان عدالت در پاسخ به طرح برخی ابهامات در رای ۸۰/۴۳۲ خود مورخ ۹۷/۱۲/۱۵ این چنین بیان می دارد که ثبت و تاسیس موسسات حقوقی نیازی به کسب اجازه از کانونهای وکلا ندارد و ثبت این موسسات به عهده مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد و در راستای همین پرسش که بیان می‌دارد موسسه حقوقی چیست؟ پاسخ می دهد که فعالیت های موسسه حقوقی بسیار متنوع بوده و ملازمه ای با عمل و کانت ندارد.

به طور کلی از نظر ما بهتر است به سوال موسسه حقوقی چیست این طور پاسخ داده شود که موسسه حقوقی، موسسه غیر تجاری می باشد که تمامی اعضای هیئت مدیره آن باید کاملاً به امور حقوقی و قانونی اشراف داشته و مدارک مورد نیاز فعالیت در این رشته کاری را اخذ نمایند. موسسه حقوقی، شخصیت حقوقی با تابعیت کاملاً ایرانی می باشد و حداقل با دو نفر عضو هیئت مدیره تشکیل می شود. زمینه های متنوع فعالیت موسسه حقوقی تمامی امور مربوط به بستر گسترده قانون است اموری از قبیل آموزش، انتشارات، تألیف کتب، خبرگزاری حقوقی، آموزش های همگانی، تنظیم قراردادها، ارائه مشاوره حقوقی در تمامی زمینه ها، کارشناسی حقوقی امور مختلف، ارائه مشاوره حقوقی قبل از ازدواج، انجام داوری بین طرفین، مداخله در زمینه های بین المللی، انجام دفاع از موکلین و….

مسلم است انجام امور این چنین گسترده تنها با چند سال تحصیل در یک زمین های ثابت در دانشگاه میسر نخواهد بود. تبحر و توانمندی مورد نیاز برای اداره و مدیریت یک موسسه حقوقی با اندوخته تجربیات چندین ساله و انجام تحصیلات عالی حقوقی قابل تصور است. از این رو از تمامی دوستان خواست می شود در هنگام انتخاب و مراجعه به موسسات حقوقی با دقت فراوان و بررسی سوابق و پرونده‌های گذشته موسسه پرداخته و اعضای هیئت رئیسه و کارکنان موسسه را از حیث مدارک و تحصیلات و تجربیات به خوبی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

مزایای موسسه حقوقی

امروز مردم عزیز در مراجعات خود مسائل مختلفی را مورد سنجش و قیاس قرار می‌دهند. یکی از موارد بسیار حائز اهمیت مزایا و برتری هایی مرکز مورد مراجعه نسبت به سایر مراکز است. به طور جزئی تر در مورد بحث ما عزیزان بسیار مشتاق هستند تا تفاوت و مزایای موسسه حقوقی نسبت به سایر نهادهای حقوقی و قضایی را بدانند. به طور واضح از عزیزان مراجعه کننده اغلب به دنبال یافتن مزایای موسسه حقوقی نسبت به دفاتر وکالت هستند. در این راستا باید بدانیم که در قیاس دو مورد هر یک از طرفین دارای کاستی‌ها و برتری های منحصر به فرد خود است که البته قصد ما از قیاس شناخت مورد عرضه و مراجعه به آن می باشد. در مورد مزایای موسسه حقوقی نسبت به سایر نهادها و دفاتر وکالت ای موارد متنوعی را می توان بیان کرد که در این مجال کوتاه به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

تخصص گرایی: از مهمترین مزایای این موسسه حقوقی انجام امور مختلف وکالتی و حقوقی به طور کاملاً تخصصی می باشد. بدین توضیح که از آنجایی که بستر فعالیت های حقوقی بسیار گسترده بوده و تقریباً شامل تمامی زوایای فعالیت ها و امور اجتماعی افراد در تقابل با جامعه و یکدیگر می‌باشد، بسیار دور از ذهن او غیر قابل تصور است که بتوان حقوقدان و وکیلی را یافت که بر تمامی امور جوان به قانون تسلط و اشراف کافی را داشته باشد. به طور کلی موسسه حقوقی با الگوبرداری از نمونه بین المللی یعنی نهاد law frim به تفکیک توانمندی‌های وکلای مختلف در امور وکالتی در جهت دسترسی به بالاترین سطح کارآمدی می پردازد تا بدین وسیله کسب رضایت موکلین محترم را برای خود تضمین کند. در حالی که اکثر دفاتر وکالتی فاقد چنین وضعیتی می‌باشند زیرا دفتر وکالت متعلق به یک وکیل است و پر واضح است که یک وکیل تنها نمی تواند توانایی و تبحر کافی در انجام تمامی امور وکالت را داشته باشد. پس اگر مراجع این پرونده خارج از تخصص وکیل موردنظر را به او ارائه دهند در اصل خود را از تخصص‌گرایی که یکی از مزایای موسسه حقوقی است محروم ساختند.

طرح موجود در دپارتمان های تخصصی و بررسی پرونده به طور گروهی و مشورتی: از دیگر مزایای موسسه حقوقی انجام کار گروهی و دریافت مشورت معتبر از خبرگان مورد موضوع پرونده است. از این رو باید توجه داشت که بر خلاف دفاتر وکالت یک موسسه حقوقی تنها از وکیل تشکیل نشده بلکه حضور فعال و پر رنگ بزرگان قانون این کشور از جمله اساتید برجسته حقوق، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر، کارشناسان رسمی دادگستری در امور مختلف، قضات بازنشسته و… بسیار به چشم می خورد. مسلم است در چنین فضای علمی و تخصصی احتمال حصول نتیجه مورد نظر و انجام داده زمینی مورد وکالت برای شما عزیزان بسیار بیشتر و قابل دسترس تر خواهد بود. مشخص است یافتن چنین فضایی خارج از عهده کاری یک موسسه بسیار بعید و دور از ذهن می باشد.

ارائه آموزش مستمر به کار حرفه‌ای مجموعه: این مورد از مزایای موسسه حقوقی در توانمندی موسسه حقوقی در سالیان مختلف بسیار مورد توجه است زیرا موسسه حقوقی صاحب اندیشه ضمن آموزش مستمر کادر حرفه ای خود با برگزاری آزمون‌های تخصصی و سمینارها و کارگاه های علمی به ارزیابی مستمر اعضای فعال خود می پردازد و از این رهگذر می‌تواند از تضمین پرونده شما اطمینان حاصل کند. گفتنی است این مجموعه در صورتی که عضوی از اعضای خود را فاقد کارایی و بازدهی علمی مناسب تشخیص داده بدون کوچکترین مسامحه ای با این عضو موردنظر قطع همکاری کرده و بدین طریق از وارد شدن آسیب های احتمالی به واسطه عدم توانمندی لازم از طرف وکیل مذکور به شما مراجعین محترم جلوگیری می کند. حال آنکه بسیار دیده شده عزیزانی در دفاتر وکالتی خود نه‌تنها حاضر به حضور در چالش های جدید علمی نیستند بلکه خود را ملزم به مطالعه مستمر و به روز حقوقی هم نمیدانند!

امکان ارائه خدمات وکالتی توسط چند وکیل به طور همزمان: دیگر مورد مزایای موسسه حقوقی گستردگی فعالیت های این مجموعه هاست از آنجایی که تعداد وکلای زیادی در موسسه حقوقی فعالیت دارند می توان همزمان از چند وکیل خبره با توانایی های متفاوت بر روی یک پرونده بهره برد. در ضمن حضور وکلا در هنگام انجام مشاوره های اولیه و نظارت کامل بر روی عملکرد مشاوران و متخصص از دیگر مزایای موسسه حقوقی میباشد که اغلب منجر به بهبود عملکرد و خروجی پرونده‌ها در موسسات حقوقی معتبر می شود. توجه بفرمایید که موسسه حقوقی صاحب اندیشه با رعایت تمامی مزایای اخیرالذکر و با نظارت مستمر ریاست حقوقدان خود تضمین فرآیند وکالت شما را تامین می کند.

موسسه حقوقی در چه زمینه‌هایی خدمات میدهد؟

موسسه حقوقی ارائه دهنده خدمات حقوقی به صورت تخصصی با گروهی از وکلای دادگستری است. یکی از اصلی ترین خدمات این موسسات، مشاوره حقوقی می باشد. این موسسات با چندین وکیل متخصص در زمینه دعاوی خانواده، ملکی، ثبتی، چک، تجارت، قراردادها، تجارت الکترونیکی، قراردادهای استارتاپ ها و سرمایه گذاری جسورانه، ثبت برند و دعاوی مالکیت فکری علامت تجاری و نام تجاری فعالیت دارند.

شرایط ثبت موسسه حقوقی

موسسات حقوقی زیر مجموعه ی موسسات غیر تجاری می باشند. ماده یک آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری، موسسه غیرتجاری را چنین تعریف نموده است: مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجاری کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند

بنابراین، ارائه خدمات علمی و آموزشی و خدمات شهری و ارائه کمک های انسانی در قالب شخصیت حقوقی متصور بوده و از این جهت موسسات غیرتجاری به دو قسمت تقسیم می شوند:

الف: موسساتی که مقصود از تشکیل آن ها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود نباشد، این گونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شود. کلیه فعالیت های اجتماعی از قبیل انجمن های اسلامی و تخصصی و علمی خاص و احزاب و دستجات سیاسی و موسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه در قالب این گونه موسسات متصور می باشد و موسسین آن هنگامی که درخواست ثبت می نمایند، توسط اداره ثبت شرکت ها، مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام می شود و پس از وصول پاسخ مثبت، نسبت به ثبت اقدام می گردد.

ب: موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد. این گونه موسسات، موسسات غیر تجاری نامیده می شوند؛ بنابراین، فعالیت هایی از قبیل آموزشگاه های علمی و فنی و کلاس های زبان و مدارس غیر انتفاعی و موسسات گازرسانی یا ارائه خدمات شهری مانند نظافت و فضای سبز و موارد دیگر در زمینه های فوق در قالب موسسات غیر تجارتی متصور می باشد و موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

قوانین ثبت موسسه حقوقی

موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که منحصراَ توسط سه یا چند وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی، طبق مقررات قانونی ثبت و آیین نامه ی مذکور ثبت و اداره می شود؛ بنابراین، اعضاء موسسه باید همواره دارای شرایط ذیل باشند:

  • تمدید مستمر پروانه وکالت
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری و محکومیت انتظامی از درجه 4 به بالا
  • عدم اشتهار به فساد و اعمال منافی با شغل و شئونات وکالت
  • نداشتن دفتر وکالت و عضویت در موسسات مشابه دیگر

چنانچه هر یکی از اعضا موسسه یکی از شرایط مندرج در این ماده را فاقد گردد از عضویت محروم و منعزل خواهد شد. در صورتیکه با خروج عضو منعزل تعداد اعضا از حد نصاب مقرر کمتر شود اعضا با باقیمانده موسسه مکلفند ظرف مدت سی روز ضمن اعلام مراتب محرومیت عضو به کانون نسبت به جایگزینی عضو جدید واجد شرایط با نظارت و تایید کانون وکلا اقدام نمایند.

از جمله سایر شرایط ثبت موسسه حقوقی عبارت است از:

  • ثبت مؤسسات حقوقی موکول به ارایه پروانه ی تاسیس از قوه قضاییه برای مدتی که در پروانه تعیین شده است خواهد بود و تمدید ثبت تابع تمدید پروانه می باشد.
  • حداقل تعداد اعضاء جهت ثبت موسسه حقوقی 2 نفر می باشد. هم چنین نوع سرمایه موسسه نیز نقدی است که حداقل سرمایه می بایست 1.000.000 ریال باشد.
  • در موسسه ی حقوقی حداقل یک نفر از وکلای موسس باید دارای بیش از ده سال سابقه وکالت دادگستری باشند.
  • · تابعیت موسسه ایرانی است و با هیچ اکثریتی قابل تغییر نمی باشد.
  • موسسه حقوقی باید دارای اساسنامه ای باشد که پس از تایید و ثبت در دفتر کانون وکلای دادگستری در اداره ی ثبت شرکت ها به ثبت برسد.
  • در اساسنامه باید نام موسسه حقوقی و اعضا موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی آنان قید گردد و هر تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه داده می شود باید مورد تایید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تایید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.
  • موسسه مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی یک نسخه از آن را به کانون وکلا تسلیم نماید.
  • موسسه می تواند از همکاری تعداد مورد نیاز وکیل دادگستری مقیم همان حوزه به عنوان عضو همکار استفاده نماید. بدیهی است اسامی کلیه وکلای همکار با تصویب مجمع عمومی شرکا و پس از تایید کانون وکلای دادگستری برابر مدلول ماده 3 به اداره ثبت شرکت ها اعلام و مراتب در روزنامه رسمی آگهی خواهد شد.

موضوع موسسه حقوقی

اساساَ در بند 2 اساسنامه موضوع این نوع موسسات عبارت «مشاوره حقوقی و انجام امور مربوط به وکالت از طریق وکلای معتبر دادگستری» قید می شود که همین عبارت، کلیه امور حقوقی را شامل می شود.

نام موسسه حقوقی

  • در ابتدای نام انتخاب شده می بایست کلمه موسسه قید شود.
  • استفاده از کلماتی مانند حقوقی شرحی بر موضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نام های درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
  • نام های انتخابی می بایست دارای معنی باشد و حدالمقدور معنی نام شرکت با حوزه فعالیت آن متناسب باشد.
  • اسمی که به عنوان اسم موسسه حقوقی معرفی می کنید می بایست حداقل دارای 3 سیلاب باشد.
  • اسم خاص باشد. (اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، شییء یا مفهومی به کار می رود).
  • لاتین نباشد.
  • واژه ی بیگانه نباشد و فارسی باشد.
  • نام انتخاب شده می بایست مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.

مدارک لازم جهت ثبت مؤسسه حقوقی

  • تکمیل تقاضانامه مؤسسات حقوقی. (2 نسخه)
  • تکمیل اساسنامه مؤسسات حقوقی. (2 نسخه)
  • کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) برابر با اصل کلیه ی اعضاء هیأت مدیره و شرکا در دفاتر اسناد رسمی.
  • کپی مدارک شناسایی برابر با اصل شده نماینده شخص حقوقی.
  • ارایه کپی آخرین روزنامه رسمی مشخص حقوقی و نامه معرفی نماینده در صورتیکه اعضاء هیأت مدیره از اشخاص حقوقی باشند.
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی یکی از اعضای هیأت مدیره ی شرکت.
  • اصل وکالتنامه یا قیم نامه یا کپی برابر با اصل شده آن در صورت داشتن وکیل یا قیم.

 

 

 

 

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها