جنرال موتورز و واحد LG Energy Solution (زیرشاخهی LG Chem) رسما اعلام کردند برای احداث کارخانهی باتری، سرمایهگذاری برابر انجام میدهند. به موجب این سرمایهگذاری عظیم، Ultium Cells LLC دومین کارخانهی تولید سلول باتری لیتیوم یون را در ایالات متحده احداث میکند. نخستین کارخانه در لردزتاونِ اوهایو در دست ساختوساز است.
به گزارش InsideEVs، هدف اصلی «افزایش در خور توجه توانایی جنرال موتورز برای رهبری تولید باتری در حجم انبوه» است. سرمایهگذاری ۲٫۳ میلیارد دلاری مشترک LG و GM که از حداقل یک ماه پیش انتظار رسانهای شدن جزئیات آن را داشتیم، به شکل فوری انجام میشود تا تولید سلول باتری در اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
جنرال موتورز و واحد راهکارهای انرژی ال جی، شهر اسپرینگ هیل در ایالت تنسی را بهعنوان مکان احداث دومین کارخانهی تولید باتری Ultium Cells LLC در خاک آمریکا برگزیدهاند. طبق بیانیهی مطبوعاتی، تأسیسات ۲۶۰٫۱۲ هزار متر مربعی ال جی و جنرال موتورز ۱۳۰۰ شغل ایجاد میکند.
در بخشی از بیانیه میخوانیم: «Ultium Cells در زمینی که از جنرال موتورز اجاره کرده است، کارخانهای احداث میکند. این کارخانهی تولید باتری ۱۳۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد. ساختوساز این تأسیساتِ تقریبا ۲٫۸ میلیون فوت مربعی (۲۶۰٫۱۲ هزار متر مربع) فورا آغاز میشود و کارخانه در اواخر سال ۲۰۲۳ بازخواهد شد. این کارخانه زمانی که وارد مرحلهی عملیاتی شود میتواند سلول باتری را برای کارخانهی مونتاژ اسپرینگ هیل جنرال موتورز تأمین کند.»
تصویر رندر از کارخانهی باتریسازی Ultium Cells LLC در اسپرینگ هیل تنسی
با درنظرگرفتن سرمایهگذاری مشابه ۲٫۳ میلیارد دلاری و ابعاد کارخانهی جدید، انتظار داریم ظرفیت اولیهی تولید سالانه در حدود ۳۰ گیگاوات ساعت باشد (همچون کارخانهی لردزتاون). البته جنرال موتورز تاکنون آمار دقیقی اعلام نکرده است. طبق گفتهی جنرال موتورز، کارخانهی جدید باتریسازی این شرکت «از پیشرفتهترین و بهینهترین فرایند تولید سلول باتری» استفاده خواهد کرد. این کارخانه به زعم جنرال موتورز «بسیار منعطف خواهد بود» و خواهد توانست با «پیشرفتهای فعلی فناوری و مواد اولیه» سازگار شود.
مقالههای مرتبط:
مطابق آنچه جنرال موتورز ادعا میکند، کارخانهی اسپرینگ هیل سلولهای بزرگ (لارجفرمت) کیسهمانند میسازد و جنرال موتورز از آنها در مجموعه باتریهای Ultium استفاده میکند که بهطور معمول توانشان به ۵۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت میرسد و دامنهی حرکتی حداکثر ۴۵۰ مایل (۷۲۴٫۲ کیلومتر) ارائه میدهند. بسته به نسخهی سلول، باتریهای ۴۰۰ ولتی Ultium امکان شارژ سریع DC با توان حداکثر ۲۰۰ کیلووات ارائه میدهند. پلتفرم کامیون جنرال موتورز دارای مجموعه باتری ۸۰۰ ولتی و قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی خواهد بود.
مری بارا، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل جنرال موتورز، میگوید احداث کارخانهی جدید در اسپرینگ هیل تنسی قدمی روبهجلو برای رسیدن به «آیندهای تمامبرقی» محسوب میشود. او میگوید حمایت مقامات ایالت تنسی عامل مهمی در عملی شدن برنامهی احداث کارخانه بوده است.
از طرفی جونگهیوم کیم، رئیس و مدیرعامل واحد راهکارهای انرژی ال جی، میگوید همکاری تجاری با جنرال موتورز، تنسی را به مکان کلیدی دیگری برای تولید باتری و خودروی برقی تبدیل میکند. کیم همچنین از کاهش انتشار گازهای مضر به لطف باتریهای تولیدی در کارخانهی اسپرینگ هیل میگوید و اعتقاد دارد این کارخانه نرخ خرید خودروهای برقی را افزایش میدهد.