خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » سونی نحوه ساخت دوربین اکسپریا وان مارک 3 را شرح داد

دانلود کتاب های امتحان شده

سونی نحوه ساخت دوربین اکسپریا وان مارک 3 را شرح داد

در دورانی که شرکت‌هایی نظیر هواوی و وان پلاس برای تقویت دوربین گوشی‌های خود به کمک شرکت‌های خارجی (لایکا و هسل بلاد) نیاز پیدا کرده‌اند، سونی یک واحد تجاری دارد که به تخصص ویژه‌ای در حوزه‌ی دوربین رسیده است. همان مهندسانی که دوربین‌های محبوب و باکیفیت سری آلفا را طراحی می‌کنند، سراغ طراحی دوربین سری اکسپریا هم می‌روند. این مهندسان که در سال گذشته‌ی میلادی روی دوربین اکسپریا وان مارک 2 کار می‌کردند، امسال سراغ طراحی دوربین اکسپریا وان مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 رفته‌اند.

سونی می‌گوید مهندسانی در حوزه‌ی تجهیزات نوری، نرم‌افزار و کیفیت تصویر از واحد تصویربرداری به واحد موبایل منتقل کرده و از آن‌ها خواسته است تجربه‌ای مشابه دوربین‌های آلفا که بر حرفه‌ای‌ها متمرکز می‌شود، در گوشی‌های جدید ارائه بدهند. ویدئویی که سونی در یوتیوب منتشر کرده است،‌ سه نفر از مهندسان سونی را در حال توضیح دادن نحوه‌ی طراحی دوربین گوشی‌های جدید سری اکسپریا و دلیل برخی انتخاب‌ها نشان می‌دهد. 

بر اساس نوشته‌ی GSMArena، مهندسان سونی همه‌چیز را به‌صورت اختصاصی طراحی کرده‌اند (از لنزها گرفته تا حسگر و فرایند پردازش تصویر) و همین موضوع باعث شده است تمامی بخش‌ها برای همکاری با هم بهینه شوند. اعضای تیم سونی روی آنچه «دوربینی‌ بودن» می‌خوانند متمرکز شده‌اند و در همین راستا، نه‌تنها کیفیت تصویر را بهبود داده‌اند بلکه ابعاد و دقت لنز را نیز بیشتر کرده‌اند.

اکسپریا 1 III سونی مجهز به سیستم Real-Time Tracking است که از دوربین‌های سری آلفا به این دستگاه رسیده. این قابلیت از هوش مصنوعی برای پایش اشیاء استفاده می‌کند؛ اما امکان بروز اشتباه در آن وجود دارد؛ برای مثال، سیستم Real-Time Tracking ممکن است نتواند دو بازیکن فوتبال را که لباس مشابه دارند از هم تشخیص بدهد. دقیقا همین‌جا است که حسگر سه‌بعدی مدت‌ پرواز وارد معادله می‌شود؛ داده‌های عمق‌سنجی حاصل از این حسگر، اکسپریا وان مارک 3 را قادر می‌سازند بازیکنان فوتبال را از هم متمایز کند. 

سونی دوربین‌های گوشی‌های جدیدش را میزبان برخی بهینه‌سازی‌‌ها کرده است تا عکاسان ورزشی از آن استفاده کنند. به همین دلیل است که دقت سیستم Real-Time Tracking در دوربین اکسپریا وان مارک 3 برای پایش سوژه‌های سریع اهمیت زیادی دارد. سونی دوربین تله‌فوتوی گوشی جدیدش را به‌ گونه‌ای ساخته است که توانایی تغییر فاصله‌ی کانونی دارد. عکاسان ورزشی نمی‌توانند به سوژه‌ها کاملا نزدیک شوند؛ به همین دلیل به بزرگ‌نمایی نیاز پیدا می‌کنند و دوربین تله‌فوتو در این زمینه به کار می‌آید. 

اکسپریا وان مارک 3 جدیدترین پرچم‌دار سونی است که در پنل پشتی از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به حسگر 1/1.7 اینچی و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر استفاده می‌‌کند. دوربین دوم گوشی حسگر ۱۲ مگاپیکسلی 1/2.9 اینچ با لنز تله‌فوتو دارد و دوربین سوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به‌ همراه لنز فوق عریض استفاده می‌کند. پنل پشتی اکسپریا وان مارک 3 همچنین میزبان حسگر سه‌بعدی مدت‌ پرواز است. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها