خانه » همه » مذهبی » سکسومنیا Sexommnia

دانلود کتاب های امتحان شده

سکسومنیا Sexommnia


سکسومنیا Sexommnia

۱۳۹۸/۱۱/۰۵


۳۱۳۰ بازدید

۳یا ۴ سالی است دست از این کار برداشتم ولی اکنون دچار یک اختلال شده ام و اینکه تو خواب سکسومنیا دارم و برام ناخوشایند است و انگار دارم همون کارای چند سال پیش تکرار مشه چکار کنم؟دارم دیوانه مشم!!!

با عرض سلام حضور پرسشگر گرامی، ابتدا باید عرض نمایم که این اختلال مساوی با رفتار آسیب زایی که قبلا بصورت آگاهانه انجام می داده‌اید و اکنون به لطف الهی ترک کرده اید نمی باشد، و از جهت شرعی نیز تبعات و حرمت رفتار آسیبی قبلی را ندارد.
سکس در خواب(Sexommnia) بر اثر بروز اختلالاتی در مغز در هنگام انتقال بین چرخه های خواب عمیق[خواب بدون رویا non Rem] ایجاد می شود. و نوعی پاراسومنیا است یعنی فعالیت رفتاری غیر نرمال که در طول خواب عمیق بروز می کند سکس در خواب هنگامی بروز می کند که شخص در طول خواب به اعمال جنسی مبادرت می کند.
مطلب دیگر اینکه رویاهای جنسی سکسومنیا تلقی نمی شوند زیرا این رویا ها فاقد حرکات فیزیکی یا رفتاری خاص هستند و فقط ممکن است اریکشن(برانگیختگی جنسی) و انزال را به همراه داشته باشند.
فعلا هیچ فرآیند پزشکی استانداردی برای تشخیص این اختلال وجود ندارد و بهترین روش برای تشخیص آن وصل کردن برخی دستگاهها، مثل دستگاه سنجش میزان ضربان قلب، تنفس، پایش حرکت، و نوار ویدئویی است. چون شخص سکسو منیا خود آگاهانه عمل نمی کند قادر به یادآوری آن نیست.
اما برای رهایی چه باید کرد:
1- جدا کردن اتاق خواب در طول شب و جدا خوابی زیرا در اغلب موارد علائم سکسومنیا باعث التهاب یا خشم هم اتاقی می گردد.
2- کاهش در میزان علائم مسئله ساز مثل درجه حرارت نامناسب و اضطراب آور و…گرفتن دوش آب سرد قبل از خواب و انجام ریلکسیشن قبل از خواب که می توانید طرز انجام آنرا از سایت پرسمان جستجو کنید.
3- استفاده از سیستم هشدار دوره ای، چون خواب رم حدود 90 دقیقه بعد از شروع خواب اتفاق می افتد ساعت را طوری تنظیم نمایید که زنگ هشدار آن در هنگام بروز اختلال روشن شود.
4- استفاده از سنسورهایی که در رختخواب که در صورت فعالیت نامتعارف در خواب زنگ هشدار را به صدا در می آورند.
5- مراجعه به روانشناس بالینی و یا شرکت در گروه درمانی و جلسات مشاوره ی گروهی برای کاهش احساس شرم و یاس
6- دخالت دارویی، گاهی برخی داروهایی که برای اختلالات دیگر طراحی شده اند برای کنترل سکسومنیا به کار می روند مثل داروهای ضد اضطراب مثل زانکس، داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین یا کلونازپام وهمچنین داروهای آرام بخش ملایم
7- استفاده از گاردهای دهانی و کفه های مخصوص محافظت از گاز گرفتگی که در داروخانه ها عرضه می شود.
8- بهترین روش درمان این اختلال حفظ یک برنامه ی سالم و منظم برای خواب و بیداری (خواب با کیفیت و مداوم) خواب حداکثر حدود ساعت 10 شب و بیدار شدن در حدود ساعت 5 صبح که با کیفیت ترین خواب محسوب می شود.)
9- مصرف مواد مخدر و الکل می تواند باعث دامن زدن به این اختلال شوند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها