خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شاسی بلند فورد ایوس با زبان طراحی متفاوت معرفی شد

دانلود کتاب های امتحان شده

شاسی بلند فورد ایوس با زبان طراحی متفاوت معرفی شد

سرانجام پس از ماه‌ها شایعه‌سازی و عکس‌های جاسوسی، فورد ایوس (Evos) در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد. دقیقاً مانند سیتروئن C5 X، فورد ایوس یک خودروی خانوادگی و به‌عنوان ترکیب بین استیشن واگن و شاسی‌بلند تولید شده است. به گزارش موتوروان، ایوس اولین محصول فورد به شمار می‌رود که تا حد زیادی توسط تیمی در چین تولید شده است و در آنجا توسط شرکت مشترک چانگان فورد در دسترس قرار می‌گیرد و تولید خواهد شد.

نمای جلو شاسی بلند فورد ایوس /  Ford Evos SUV در نمایشگاه شانگهای

ایوس خودرویی پنج‌در و جذاب با طراحی سپر جلو یادآور مدل شاسی‌بلند اکویتور (Equator) است که اخیراً با تمرکز بر بازار چین عرضه شد. نوار روشنایی بالای جلوپنجره این خودرو به‌تدریج به روند طراحی برای ایجاد ارتباط بصری بین چراغ‌‌های روشنایی روز LED تبدیل می‌شود. دستگیره‌های در پاپ‌-آگوست (با فشار دادن از بدنه بیرون می‌آیند) ما را به یاد موستانگ مک-ای می‌اندازد و گرچه فورد می‌گوید پروفایل جانبی شبیه کوپه شاسی‌بلند است؛ اما به نظر ما بیشتر به استیشن واگن شباهت دارد.

فضای داخل کابین با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش فوق گسترده در عرض ۱٫۱ متر، فاصله زیادی با طراحی‌های فعلی فورد دارد. جلوداشبورد کاملاً دیجیتال اکنون دارای نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی رایج است و صفحه‌نمایش لمسی با وضوح 4K به ابعاد ۲۷ اینچ به آن متصل می‌شود. آن‌ها در داخل همان قطعه شیشه بزرگی تقریبا به اندازه داشبورد قرار گرفته‌اند که در داخل هوندا E پیدا خواهید کرد و در آن پنج صفحه‌نمایش کنار هم قرار دارد.

نرم‌افزار سیستم سرگرمی و اطلاعات با SYNC + 2.0 محلی فورد با فناوری هوش مصنوعی بایدو و آن‌چه این شرکت به‌عنوان دستیار شخصی مجازی از آن یاد می‌کند، اجرا می‌شود. دقیقاً مانند موستانگ Mach-E و وانت F-150، فورد ایوس از به‌روزرسانی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ در واقع چنین قابلیتی به معنای بهتر شدن این خودروی شاسی‌‌بلند با تجدید نظر در نرم‌افزارهای آینده و بدون نیاز به بردن خودرو به نمایندگی است.

جزئیات مربوط به موجود بودن این خودرو در خارج از جمهوری خلق چین مشخص نیست؛ اما اعتقاد عمومی بر این است که فورد ایوس مسیر خود را ادامه خواهد داد تا جایگزین موندئو (Mondeo) در اروپا و فورد فیوژن (Fusion) در آمریکای شمالی شود. این خودرو احتمالا بر اساس مدل مفهومی ایوس ۲۰۱۱ ساخته شده است که قرار بود از نظر طراحی سدان سایز متوسط باشد؛ اما سبک طراحی آن را در نسخه‌ی شاسی‌بلند پیش می‌گیرد.

شاسی بلند فورد ایوس /  Ford Evos SUV در نمایشگاه خودرو شانگهای

مشخصات فنی فورد ایوس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما انتظار می‌رود این خودرو در سطح جهانی با پیشرانه هیبریدی به فروش برسد. نسخه‌ی ارائه‌شده در نمایشگاه خودرو شانگهای با نام 1st Edition مجهز به تزئینات متضاد نارنجی در داخل و خارج کابین است. فورد ایوس روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار می‌گیرد و بدنه‌ای دورنگ دارد و در نهایت دارای پوشش سفید بدنه و سقف مشکی است.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها