خانه » همه » آموزشی » طبقه بندی استرس ها از نظر مدت

دانلود کتاب های امتحان شده

طبقه بندی استرس ها از نظر مدت

1- استرس های کوتاه مدت : مدت این استرس ها محدود است ، برای مدت کوتاهی وجود دارند و فرد زمان زیادی برای مبارزه با آن ها صرف نمی کند . نمونه ی استرس های کوتاه مدت عبارتند از : یک بیماری ، مثل آپانتیس یا یک بحران مالی موقت .

2- استرس های مزمن یا طولانی مدت : این استرس ها بلند مدت و طولانی می باشند و ممکن است سال های سال یک فرد را اسیر خود نماید . نمونه ی این استرس ها عبارتند از : یک بیماری مزمن مانند فلج ، داشتن یک معلول در خانواده ، بدهکاری و مشکل مالی طولانی مدت ، اختلاف و درگیری قدیمی بین والدین ، اختلاف قدیمی افراد فامیل با یکدیگر .

اگر دو استرس مزمن و حادّی که از نظر شدت باهم برابر باشند را باهم مقایسه کنیم، به نظر شما کدام یک از این دو استرس سخت تر و پر فشارتر می باشد؟ استرس حاد یا استرس مزمن؟

مسلّم است که هرچه استرسی مزمن تر شود ، عوارض روانی و جسمانی و صدمه های ناشی از آن نیز سنگین تر خواهد بود . زیرا بدن و روان انسان برای استرس های مزمن ساخته نشدده است . برای اینکه بیشر با این موضوع آشنا شوید ، در بخش بعدی به اثر استرس بر جسم و روان پرداخته ایم . برای دستیابی به این هدف ، ضروری است که با مکانیزمی که استرس از طریق آن بر جسم و روان ما تأثیر می گذارد ، آشنا شوید .

 

 

منبع : کتاب مهارت مقابله با استرس (ویژه ی دانش آموزان) – ربابه نوری

برچسب‌ها: مهارت مقابه با استرس

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها