خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » طی روزهای آینده سفرهای مهمی به ایران انجام می شود

دانلود کتاب های امتحان شده

طی روزهای آینده سفرهای مهمی به ایران انجام می شود

طی روزهای آینده سفرهای مهمی به ایران انجام می شود

بین الملل تابناک: اولین نشست خبری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه 22 تیرماه 1401 برگزار شد و ناصر کنعانی به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

 

وی با بیان اینکه تهران به پایتخت دیپلماسی کشورهای منطقه تبدیل شده است، گفت: طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سران کشورهای همسایه و منطقه به کشور خواهیم بود، رویکرد دستگاه دیپلماسی بر اساس سیاست های کلی نظام و فرامین رهبر انقلاب و رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم شکل گرفته است.

کنعانی تاکید کرد:در راستای بهبود معیشت مردم و خنثی سازی تحریم ها بر روابط با کشورهای مستقل و تقویت سیاست همسایگی تمرکز کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات بایدن در مورد ایران، گفت: جای بسی تعجب است که اگر دولتمردان آمریکایی فکر میکنند که با نوشتن مقالاتی در یک روزنامه می‌توانند نتیجه عملکرد مخرب خود را در منطقه توجیه کنند، اشتباه می‌کنند.ما در آستانه سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه قرار داریم و در مقاله خودش یکی از اهداف سفر خود را کمک به منطقه و صلح و آرامش به منطقه بیان کردند. اما نگاهی به سیاست خارجی آمریکا نشان میدهد که این اظهارات خلاف سیاست های آمریکا است.

وی ادامه داد: ماهیت رژیم صهیونیستی ماهیتی جعلی است در منطقه است و آمریکا تابع رژیم صهیونیستی است. حضور نظامی آمریکا در منطقه از جمله در عراق و افغانستان و سوریه غیرقانونی بوده و خسارت زیادی برای مردم به ارمغان آورده است.

کنعانی تاکید کرد: دولت آمریکا نمی‌تواند با یک مقاله فرافکنی کند. دولت آمریکا باید بداند که سیاست خشونت آمیز در منطقه و حمایت از آن‌ها ، باعث ایجاد عکس العمل خواهد شد .

وی افزود: دولت آمریکا و رییس جمهور این کشور باید یک بازنگری در سیاست خارجی منطقه‌ای خود داشته باشند و رفتار خود را تغییر بدهند و سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند چرا که وجود این رژیم عامل ناامنی در منطقه است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها