خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » علت بیدار شدن نیمه شب کودک نوپا چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

علت بیدار شدن نیمه شب کودک نوپا چیست؟

سؤال روز سیصد و پنجاه و چهارم تولد

علت بیدار شدن نیمه شب کودک نوپا چیست؟

کودک به علل مختلف ممکن است در نیمه های شب از خواب بیدار شود. در این مقاله به برخی از این علل اشاره شده است.


علت بیدار شدن نیمه شب کودک نوپا چیست؟

کودک نوپای شما ممکن است به دلایل بسیاری نیمه شب از خواب بیدار شود. گاهی اوقات علت بیدار شدنش ناراحتی بوجود آمده برای او از جمله دندان درد یا بروز بیماری است. گاهی نیز اضطراب جدایی خفیف سبب این امر می شود که این اضطراب را با جملاتی مانند «مامانی کجاست؟ بابایی کجاست؟» نشان می دهد.
 
دیدن کابوس و خواب های ترسناک می تواند روی کودکان نوپا تأثیر بگذارد، چرا که تشخیص این خوابها از واقعیت برایشان سخت است. مراقب کتابهایی که پیش از خواب در دسترس کودک قرار می دهید باشید و  کتاب و داستانهایی را برای او انتخاب کنید که آرامش بخش باشند. چنانچه فرزندتان هیچ وسیله آرامش بخشی مانند عروسکهای پارچه ای و غیره ندارد سعی کنید جهت آرام ساختن و قوت قلب بخشیدن به کودک، یکی از آنها را تهیه کنید.
 
زمانی که صرف تماشای تلویزیون یا بازی با تبلت می شود می تواند خواب کودک را مختل سازد. این امر یکی از دلایلی است که متخصصین بهداشت و درمان توصیه به عدم انجام آن دارند. در ادامه چند مورد از توصیه های این سازمان را ذکر می کنیم:
 
* زمان استفاده از صفحه نمایش (تلویزیون، تبلت و غیره) را محدود سازید.
 
* در ساعت خواب، کودک نوپا را از وسایلی که دارای صفحه نمایش هستند دور نگاه دارید.
 
* وسایل این چنینی را در اتاق خواب کودک قرار ندهید و سایر علل بیداری شبانه کودک خود را بررسی کنید. کودکان نوپا معمولاً شب ها پتوی خود را به کناری می زنند، بنابراین در ماه های سرد سال ممکن است بخواهید برای گرم نگاه داشتن شان لباس خواب سنگین به آنها بپوشانید.
 
آیا سر و صدای زیادی از سایر اتاق ها به اتاق خواب کودک می آید؟ کودکان نوپا یاد خواهند گرفت با کمی سر و صدا بتوانند بخوابند، اما صدای بلند تلویزیون یا صحبت های بیش از حد نزدیک به آنها می تواند خوابشان را مختل سازد. سعی کنید اتاق کودک را از سر و صدا دور نگاه دارید. مکانی که خود خواب عمیق و راحتی در آن خواهید داشت، به احتمال زیاد برای کودک نیز راحت خواهد بود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها