خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » عوامل داشتن یک زنگی خوب

دانلود کتاب های امتحان شده

عوامل داشتن یک زنگی خوب

عوامل داشتن یک زنگی خوب

باید به دنبال لیست خواسته‌های‌مان باشیم؛ لیستی که شامل مواردی چون معنویت ، اقتصاد ، سلامتی ، روابط و تفریح و سرگرمی می‌شود. بنابراین، چه چیزی زندگی خوب را تشکیل می‌دهد ؟


عوامل داشتن یک زنگی خوب

ارزش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند سنگ بنای یک زندگی خوب باشند، این ارزش‌ها به‌راحتی می‌توانند در زندگی شما حضور داشته باشند و دست یافتن به آنها کار آسانی است، پس به‌دنبال ارزش‌های مادی نباشید.

مقصود نهایی از زندگی هیچگاه داشتن خانه‌ی رؤیایی نیست، داشتن ماشین گران‌قیمت یا حساب‌های بانکی پر از پول هم نمی‌توانند نهایت لذت از زندگی را برای شما فراهم کند. مقصود نهایی از زندگی، خوب زندگی کردن و حس کردن آن است.

در اینجا یک سؤال مطرح می‌شود که باید همیشه از خود بپرسید، «چه چیزی تجربه‌ی یک زندگی خوب را برای من فراهم می‌کند؟» برای پاسخ به این سؤال یک فهرست تهیه کنید که ابعاد مختلفی مانند سلامتی، مسائل معنوی، مسائل مالی، سرگرمی و روابط یک فرد را شامل شود.

بنابراین در این مطلب فهرست کوتاهی تهیه شده است که  لازمه‌ های داشتن یک زندگی خوب را شامل می‌شود.

بهره‌‌وری

بهره‌وری یا داشتن قدرت و توانایی تولید یا ارائه‌ی خدمات یکی از لازمه‌های مهم خوب زندگی کردن است، زندگی تنها استراحت کردن و منتظر ماندن نیست و باید استراحت کردن را تنها به‌منظور تجدید قوا برای از سر گرفتن روند بهره‌وری انجام بدهیم. این توانایی، احساس رضایتی در فرد ایجاد می‌کند و موجب می‌شود زندگی‌اش روزبه‌روز بهتر شود.

استفاده از قدرت بهره‌وری تنها به شما بستگی دارد، کمی به اطراف خود نگاه کنید و با کمی فکر کردن تصمیم بگیرید؛ خاک حاصل‌خیز، آفتاب روشن، بارش باران، فصل‌های متنوع،‌ دانه‌ها و در نهایت معجزه‌ی حیات! از همین حالا دستان‌تان را به‌کار بگیرید و محصول تلاش خود را در زندگی برداشت کنید.

دوستان خوب

دوستی از بهترین روابط عاطفی‌ای است که انسان می‌تواند با دیگران برقرار کند. داشتن رابطه‌ی دوستانه علاوه بر مزایای خارق‌العاده‌اش، غیرقابل مقایسه با دیگر رابطه هاست. بنابراین هیچگاه در برابر ایجاد رابطه‌ی دوستانه مقاومت نکنید و به گسترش آن کمک کنید.

دوست خوب کسی است که به شما صادقانه علاقه‌مند باشد و درک و شناخت کاملی از شما داشته باشد. فرض کنید با اتهامی ناروا در زندانی ناشناخته محبوس شده‌اید و برای رهایی از این مشکل تنها با یک‌نفر می‌توانید تماس برقرار کنید، تنها کسی که می‌تواند شما را نجات بدهد کیست؟ این سؤال اهمیتِ داشتنِ یک دوست واقعی را نشان می‌دهد که در هر شرایطی برای شما سینه‌ سپر می‌کند، البته دوستانی هم هستند که وقتی شما چنین درخواستی از آنان دارید، حاضر به انجام هیچ کاری نمی‌شوند و منتظر می‌مانند تا خودتان، راهی برای نجات‌تان پیدا کنید.

بهتر است هر دو نوع از این دوستی‌ها؛ یعنی دوستی‌ها عمیق و واقعی و همچنین دوستی‌ها سطحی و معمولی را حفظ کنید.

فراموش نکردن فرهنگ‌ و آداب‌

زبان، موسیقی، جشن‌ها، آداب و رسوم و لباس‌ها همگی برای داشتن یک زندگی بهتر و شادتر ضروری هستند و باید جایی برای آنها در زندگی‌تان باز کنید. وجود سلیقه‌های متفاوت هر کدام از ماهاست که با قرارگرفتن در کنار یکدیگر، جهانی سرشار از سرزندگی، نیرو، قدرت، برتری و حقانیت را به‌وجود می‌آورد.

حالات و شرایط روحی-روانی

روح و بُعد معنوی شما تأثیر مهمی در شکل‌گیری پایه و اساس خانواده‌‌تان دارد که در نهایت یک ملت بزرگ را می‌سازد. بهتر است که با مطالعه و تمرین تا حدودی با بُعد معنوی خود آشنا شوید و هیچگاه نسبت به این عضو مهم بی‌توجهی نکنید زیرا این بعد روحی شماست که خود حقیقی‌ِ‌تان را می‌سازد و سبب تمایز شما با حیوانات و دیگر موجودات هستی می‌شود.1

چیزی را از دست ندهید

پدر و مادرم به من یاد دادند که چیزی را از دست ندهم ، نه بازی ، نه تئاتر ، نه سینما….

هرجایی که می‌توانید بروید و بلیط هر جایی را که امکانش هست تهیه کنید. همه چیز را ببینید و تجربه کنید. یک زندگی بانشاط داشته باشید ، اگر خوب زندگی کنید خوب هم پاداش می‌گیرید. اگر خوب زندگی کنید ، چهره‌تان آن‌را نشان خواهد داد و در نهاد صدای‌تان آشکار خواهد شد.

اگر خوب زندگی کنید ، چیزی منحصر بفرد و جادویی در مورد خودتان به وجود خواهد آمد. نه تنها زندگی شخصی‌تان بلکه زندگی حرفه‌ای‌تان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد و به شما شور و نشاطی می‌بخشد که هیچ چیز دیگری این قدرت را ندارد.

عوامل داشتن یک زنگی خوب

خانواده و گروه کوچک‌تان

روی خانواده‌تان سرمایه گذاری کنید ، آنها هم روی شما سرمایه گزاری خواهند کرد ، به آنها انگیزه دهید ، آنها هم به شما انگیزه خواهند داد. به جزئیات مربوط به افراد نزدیک‌تان اهمیت دهید.

اگر پدری از خانه بیرون برود و در تمام روز همچنان بتواند بوسه دخترش را روی صورتش حس کند ، مرد قدرتمندی است. اگر مردی از خانه بیرون برود و همچنان بتواند فشار بازوان همسرش را دور خودش حس کند ، تمام روز شکست ناپذیر خواهد بود.

روابط خاص‌تان با افرادی که دورتان را گرفته‌اند به شما قدرت ، توان و نفوذ می‌دهد ، بنابراین ، این فرصت را از دست ندهید. روزهایی که سرتان شلوغ است ، هدف واقعی و دلیل تلاش‌تان را فراموش نکنید. جوری زندگی کنید که بتوانید نتیجه و ثمره‌ای را که دل‌تان می‌خواهد به‌دست آورید.

معنویت

معنویت به شکل گیری اساس خانواده کمک کرده و ملت را می‌سازد. حواس‌تان باشد که تحصیلات و کار شما را از توجه به روح و روان‌تان باز ندارد زیرا همین بُعد وجود ماست که وجود و شخصیت ما را می‌سازد و از سایر موجودات متمایز می‌کند.2

گذشته را رها کنید

امروز شما یک شخص جدید هستید. هر روز یک شروع تازه است. چیزی که دیروز گفته‌اید و کاری که دیروز کرده‌اید را فراموش کنید.

نکته مهم، وجود نیت خوب در شماست و اینکه تلاش کنید امروز را بهترین روز زندگی‌تان کنید.

برای رسیدن عجله نکنید

ما همیشه در حال تلاش برای رسیدن هستیم. اما گاهی از یاد می‌بریم که زندگی، همین مسیری است که طی می‌کنیم.

بنابراین دفعه بعد که با عجله در حال خوردن صبحانه بودید تا به موقع به سر کار برسید، به خاطر آورید که در حال اتلاف زمان حال هستید.

هوشیار و آگاه بودن، کلید داشتن ذهن آگاه است.

ما همیشه در تلاش برای دست‌یابی به چیزی هستیم ولی در این فرایند رسیدن، فراموش می‌کنیم لحظه حال را تجربه کنیم.

از خودتان بپرسید: عجله برای چیست؟

سخت نگیرید

بیش از حد نباید زندگی را جدی گرفت، مخصوصا وقتی که به سختی در حال بهبود کار هستید مشکل است به این نکته توجه کنید.

اما به یاد بسپارید که ما همگی در تلاشیم از بسیاری از چیزهای سردربیاوریم.

هیچ‌کس همه پاسخ‌ها را در اختیار ندارد، حتی افرادی که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند.

بنابراین زندگی را زیاد سخت و جدی نگیرید.3

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.alamto.com
3.www.bourseiness.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها