خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مایکروسافت جزئیات استراتژی فضای کار ترکیبی را تشریح کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

مایکروسافت جزئیات استراتژی فضای کار ترکیبی را تشریح کرد

همان‌طورکه آمار در سال ۲۰۲۰ نشان داد، روی‌آوردن به دورکاری به‌جای حضور در دفاتر کار مزایا و معایبی به‌همراه دارد. اینکه مجبور نباشید هر روز لباس بپوشید و مسیر خانه تا شرکت را طی کنید، قطعا اتفاق مثبتی است؛ اما بسیاری از کارکنان شرکت‌ها متوجه شدند با دورکاری تعاملشان با همکاران کمتر شده و ساختار مرسوم دفاتر کار از بین رفته است.

به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، مایکروسافت جزو نخستین شرکت‌های بزرگ فناوری بود که کارکنانش را به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا به خانه فرستاد تا دورکاری کنند. ردموندی‌ها یک سال اخیر را به انجام برخی تحقیقات اختصاص دادند تا روی بازدهی دورکاری نظارت کنند و بفهمند کارکنانش چگونه بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. مایکروسافت پس از بررسی جوانب موضوع، سرانجام طرحی تدوین کرده است که فضای کار ترکیبی را روی کار می‌آورد.

درحال‌حاضر، تقریبا ۲۴ مورد از محوطه‌های کاری مایکروسافت در سراسر دنیا (حدودا شامل ۲۰ درصد از جمعیت کارکنان این شرکت) رهنمودهای تعیین‌شده‌ی دولت‌ها در زمینه‌ی ویروس کرونا را رعایت کرده‌اند و اجازه دارند افراد بیشتری را حضوری به محل کار برگردانند. در همین زمینه، گفته می‌شود مدل فضای کار ترکیبی به‌زودی در مقر اصلی مایکروسافت در ردموند و پردیس‌های اطراف پیاده‌سازی می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید مدل فضای کار ترکیبی تعادلی بین ایمنی فضای کار و بهره‌وری کارمندان ایجاد می‌کند. درباره‌ی ساختمان مرکزی مایکروسافت در ردموند، کسانی که تصمیم بگیرند به محل کار برگردند، به سرویس‌های اضافی دسترسی پیدا خواهند کرد. متقابلا کارمندانی که ماندن در خانه را ترجیح می‌دهند، همچنان از آزادی‌عمل برای ادامه‌ی این روند برخوردار خواهند بود.

جزئیات برنامه 6 مرحله ای فضای کار ترکیبی مایکروسافت

مایکروسافت پس از مدتی متوجه شد تدوین رهنمود براساس جدول زمانی مشخص جواب نمی‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، سراغ تدوین طرح فضای کار ترکیبی رفت. مایکروسافت می‌گوید این مدل را می‌توان با درنظرگرفتن عوامل مختلف نظیر داده‌های سلامت محلی و قوانین تعیین‌شده‌ی سازمان‌های تنظیم مقررات، در هر فضای کاری این شرکت پیاده‌سازی کرد.

همان‌طورکه در تصویر میانه‌ی این مقاله می‌بینید، مایکروسافت طرحی شش‌مرحله‌ای تدوین کرده است. در مرحله‌ی اول، تمامی دفاتر کاری تعطیل شدند. در مرحله‌ی دوم، کار اجباری از خانه شروع شد. در مرحله‌ی سوم، کارمندان مایکروسافت بیش‌ازپیش به انجام دورکاری ترغیب شدند. در مرحله‌ی چهارم، تعداد کمی از دفاتر کاری به‌شکل اولیه باز می‌شوند. در مرحله‌ی پنجم، بازشدن دفاتر با اعمال محدودیت را شاهد خواهیم بود. در مرحله‌ی ششم، دفاتر کاری کامل و در حالت عادی باز می‌شوند.

مایکروسافت ۲۹ مارس ۲۰۲۱ (۹ فروردین ۱۴۰۰) تغییراتی در مقر اصلی خود در ردموند اعمال می‌کند تا این مقر را از مرحله‌ی سوم وارد مرحله‌ی چهارم طرح فضای کار ترکیبی کند. طبق گفته‌ی مایکروسافت، تمامی فضاهای کاری که در مرحله‌ی یک تا پنج به‌سر می‌برند، همچنان با رعایت سازوکارهای کرونایی، شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک، پاک‌سازی گسترده‌ی محیط کار و نظارت روزانه روی سلامت کارمندان فعالیت خواهند کرد. 

کرت دل‌بین، قائم‌مقام اجرایی مایکروسافت، می‌گوید فعلا کسی نمی‌داند شرایط کِی کاملا به حالت عادی برمی‌گردد و در همین زمینه، مایکروسافت تصمیم گرفته است فضاهای کاری‌اش را بیشتر از قبل با شرایط تطبیق دهد. او می‌گوید هزاران راه برای کارکردن وجود دارد و کارمندان مایکروسافت در یک سال اخیر نشان داده‌اند چه کارهایی شدنی است. مایکروسافت اعتقاد دارد انعطاف‌پذیری دربرابر شرایط برای حفظ تعادل کار و زندگی ضروری است. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها