خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » مجموعه سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟/ تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟/ ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

مجموعه سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟/ تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟/ ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

مجموعه سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟/ تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟/ ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

در روزهای اخیر، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم، افزایش اجاره بها در سال جدید، با توجه به جهش‌های قیمتی رخ داده در بازار است. گزارش‌های غیررسمی مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی، از افزایش شدید قیمت اجاره بها در سال جدید حکایت دارد، به گونه‌ای که مقایسه برخی قیمت‌ها نسبت به سال گذشته از هیچ منطقی برای افزایش پیروی نمی‌کند.

در این میان بازار مسکن و تعیین اجاره بها هم یکی از بی‌ضابطه‌ترین بازارها در ایران است. عدم تمایل موجر به تمدید با قیمت پایین‌تر می‌تواند منجر به جابجایی مستاجر شود و برای همین چندان نمی‌توان آنها را با ابزار و قواعد قانونی موجود کنترل کرد.

به تازگی و در پی افزایش قیمت‌های شدید در بازار مسکن، ستاد تنظیم بازار، تصمیم به تعین سقف برای افزایش اجاره بها گرفته است. بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد شد؛ بنابراین، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد کند.

اما پرسش اینجاست که؛

آیا چنین سیاست‌های کنترلی برای کنترل اجاره بها موثر است؟

تعیین سقف جدید اجاره‌بها می‌تواند بازار اجاره را کنترل کند؟

ضمانت اجرایی تصمیم‌های کنترلی چیست؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها