همان‌طور که می‌دانید در ویندوز 7 در صورتی که قصد ورود به ویندوز را داشته باشید، حساب یا حساب‌های کاربری موجود در ویندوز نمایش داده شده و با انتخاب هر یک و وارد کردن رمز عبور می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. اما در صورتی که چند کاربر مختلف از سیستم استفاده کنند چنین حالتی می‌تواند باعث کاهش امنیت حساب‌های کاربری شود. چرا که سایر کاربران، نام کاربری کاربران دیگر را مشاهده می‌کنند و تنها مانع امنیتی برای ورود به حساب کاربری، رمز عبور است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید در صفحه خوش‌آمدگویی ویندوز 7، نام کاربری حساب‌های کاربری را نیز مخفی کنید به طوری که هر کاربر برای ورود به حساب کاربری خود مجبور باشد علاوه بر رمز عبور، نام کاربری خود را نیز تایپ کند. چنین کاری مسلماً می‌تواند امنیت حساب‌های کاربری را بهبود ببخشد.

برای انجام این کار می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

روش اول
بر روی دکمه Start کلیک کرده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز شود.
سپس به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی dontdisplaylastusername دوبار کلیک کرده و مقدار Value data را از 0 به 1 تغییر دهید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
تغییرات اعمال خواهد شد. جهت بازگردانی به حالت سابق نیز کافی است مجدد مقدار 1 را به 0 تغییر دهید.

روش دوم
در منوی Start عبارت Local Security Policy را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده بر روی Local Policies و سپس Security Options کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) از قسمت دیگر پنجره، Interactive Logon: Do not display last user name را یافته و بر روی آن دو بار کلیک کنید.
در پنجره جدید گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
تغییرات صورت خواهد گرفت. جهت بازگردانی به حالت سابق نیز بایستی در همین پنجره گزینه Disabled را انتخاب کرد.

با انجام هر یک از دو روش بالا و راه‌اندازی مجدد ویندوز، در صفحه آغازین ویندوز خواهید دید که برای ورود به حساب کاربری نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است.