خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مدل مفهومی کوپه برقی جنسیس X معرفی شد

دانلود کتاب های امتحان شده

مدل مفهومی کوپه برقی جنسیس X معرفی شد

اولین محصولات هیوندای با نام جنسیس، دو خودرو شامل مدل سدان لوکس و کوپه دودر چهارنفره بودند که در اتوشو نیویورک ۲۰۰۸ رونمایی شدند. نسخه اسپرت در سال ۲۰۰۹ تولید انبوه شد و توانست رقبای هم‌قیمت، مثل فورد موستانگ را به چالش بکشد. جنسیس کوپه تا سال ۲۰۱۷ در خط تولید باقی ماند و نخستین خودرو اسپرت دودر کره‌ای با فروش قابل‌توجه در بازار آمریکا و کانادا بود.

با تأسیس برند جنسیس به‌عنوان شرکت خودروساز زیرمجموعه هیوندای از سال ۲۰۱۵، تمرکز بر مدل‌های لوکس چهاردر افزایش یافت و عرضه تولیدات دودر اسپرت متوقف شد. این تصمیم با توجه به کاهش تقاضای جهانی برای خودروها این کلاس، منطقی بود؛ اما حالا با افزایش محبوبیت برند جنسیس در سراسر دنیا و تنوع فروش انواع محصولات این شرکت، احتمالا یک مدل اسپرت دو در چهارنفره به سبد جنسیس اضافه خواهد شد.

طرح مفهومی جنسیس X، دارای چراغ‌های باریک دوگانه در طرفین استِ اما نسبت به مدل‌های تولیدی شرکت سازنده، طول بیشتری دارد و تا لبه درهای ورودی ادامه پیدا می‌کند. کشیدگی درپوش موتور تا جلوپنجره و حجم‌دهی بسیار خوب بدنه، حالت اسپرت و قدرتمند به جنسیس X می‌دهد. طرح چهارگوش مشبک که در مدل‌های قبلی جنسیس وجود داشت نیز برای جلوپنجره و ورودی هوای سپر این خودرو مفهومی استفاده شده است.

Genesis X Concept مدل مفهومی جنسیس ایکس نمای پشت

در نمای جانبی و عقب، تأکید بر دو خط موازی وجود دارد. در چراغ‌های پشت خودرو، طرحی مشابه چراغ‌های جلو دیده می‌شودِ با این تفاوت که تا نزدیکی چرخ مجاور، کشیده نشده است. خط عمیق روی بدنه، از چراغ جلو تا درپوش صندوق ادامه دارد؛ اما روی درهای ورودی و رکاب‌ها، حجم‌دهی خاصی دیده نمی‌شود. طراحان جنسیس X، حالتی خاص و کلاسیک برای کاپوت عقب ایجاد کرده‌اند که دارای تورفتگی و نمای بیضی‌شکل است. این خودرو، از طرحی خلاقانه برای سپر عقب و جایگاه اگزوز استفاده می‌کند.

جذابیت در طراحی فضای داخلی جنسیس X بیش از نمای بیرونی بدنه به نظر می‌رسد. بخش وسیعی از سطح داشبورد و کنسول میانی، از چرم قهوه‌ای‌رنگ پوشیده شده است. طرح فرمان و تودری‌ها، به مدل‌های لوکس انگلیسی، مثل تولیدات کلاسیک استون مارتین شباهت دارد؛ اما بسیار چشم‌نواز و خلاقانه است. در این خودرو، علاوه بر پنل پشت فرمان، روی کنسول میانی هم صفحه لمسی دیجیتال دیده می‌شود و نمایشگر معمول برای سیستم سرگرمی و ناوبری، وجود ندارد.

Genesis X Concept مدل مفهومی جنسیس ایکس نمای داشبورد

اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی جنسیس X منتشر نشده است. مدیران شرکت سازنده ادعا می‌کنند هنوز برنامه‌ای برای تولید یک خودرو برقی با بدنه دودر کوپه ندارند. جنسیس در تلاش است اولین محصول تمام الکتریکی خود را در کلاس کراس‌اور اندازه متوسط و ابعادی نزدیک به GV70 تا سال آینده عرضه کند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها