خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6 برای بازار آمریکا اعلام شد

دانلود کتاب های امتحان شده

مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6 برای بازار آمریکا اعلام شد

کیا EV6 اولین پیشنهاد برند خودروساز کره جنوبی است که از ابتدا به‌عنوان یک خودروی الکتریکی ساخته شد. به گزارش موتوروان، این کراس‌اور اولین‌بار در ماه مارس ۲۰۲۱ معرفی شد؛ اما کیا  اطلاعاتی درباره‌ی EV6 مخصوص بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می‌دهد. از نظر تمام موارد، این مدل همان EV6 است که در بازارهای دیگر عرضه خواهد شد؛ اما تفاوت‌های جالبی برای خریداران آمریکایی وجود دارد.

در قسمت عملکرد، نکته‌ی در خور توجه این است که کیا حداکثر شعاع حرکتی تخمینی این خودروی برقی را حدود ۴۸۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) برآورد می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که اولین نسخه رونمایی شده برای بازارهای جهانی می‌توانست طبق استاندارد WLTP به شعاع حرکتی بیشینه ۵۰۸ کیلومتر (۳۱۶ مایل) دست یابد. کیا به مقدار شعاع حرکتی این خودرو طبق استاندارد EPA اشاره‌ای نکرده است؛ بنابراین ارقام رسمی هنوز در دست نیست و باید منتظر باشیم تا در آینده نزدیک این اطلاعات منتشر شود. درباره‌ی قدرت، مدل GT با دو موتور الکتریکی قادر است به قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب‌ بخار دست یابد که به چهار چرخ نیرو می‌رساند. کیا EV6 GT در کمتر از ۳٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

نسخه‌ی GT با سه مدل کم قدرت دیگر همراه خواهد شد که از مدل دیفرانسیل عقب با قدرت ۱۶۷ اسب‌ بخار شروع می‌شود. مدل به‌روزشده‌ی دیفرانسیل عقب (RWD) کیا EV6 با باتری بزرگ‌تر و ۲۱۸ اسب‌ بخار قدرت در دسترس خواهد بود و پس از آن مدل پایه EV6 تمام چرخ محرک (AWD) با موتورهای دوگانه و قدرت ترکیبی ۳۱۳ اسب‌بخار و زمان ۵٫۱ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت قرار دارد.

پلتفرم کراس اور برقی کیا ای وی 6 / 2022 Kia EV6 crossover خاکستری رنگ

برای اولین‌بار نسخه جدیدی از EV6 با نام فرست ادیشن (First Edition) با تیراژ محدود ۱۵۰۰ دستگاه و ترکیب‌های رنگ منحصربه‌فرد برای خریداران آمریکایی موجود است. این مدل کاملاً آپشنال مجهز به سیستم تمام چرخ محرک خواهد بود، هرچند کیا مشخص نمی‌کند که عملکرد عالی نسخه‌ی GT را داشته باشد. پیش‌فروش مدل فرست ادیشن در تاریخ ۳ ژوئن آغاز می‌شود.

به‌عنوان یکی از جدیدترین نوآوری‌ها، کیا EV6 دارای اولین سیستم شارژ چندگانه در جهان است که از شارژ ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت پشتیبانی می‌کند. وقتی خودروی الکتریکی به شارژر سریع متصل شود، رسیدن به شعاع حرکتی ۱۱۲ کیلومتر (۷۰ مایل) در پنج دقیقه و شعاع حرکتی ۳۳۷ کیلومتر (۲۱۰ مایل) حدود ۱۸ دقیقه طول می‌کشد. این سیستم شارژ همچنین از قابلیت خودرو به شبکه برق (V2L) برخوردار استِ به این معنی که می‌تواند به‌عنوان یک باتری بزرگ سیار با خروجی‌های ۱۱۰ ولتی برای تأمین انرژی انواع وسایل برقی با پریزهای استاندارد عمل کند. کیا EV6 همچنین می‌تواند سایر خودروهای الکتریکی را با سرعت ۱٫۱ کیلووات شارژ کند که معادل شارژ کُند با استفاده از شارژر استاندارد ۱۱۰ ولت است.

کابین و نمایشگر کراس اور برقی کیا ای وی 6 / 2022 Kia EV6 crossover

در داخل کابین، کیا EV6 دارای دو نمایشگر یکپارچه ۱۲ اینچی برای جلوداشبورد و سیستم سرگرمی است. نتیجه‌ی آن نمایشگر خمیده گسترده‌ای است که روی داشبورد را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و از فناوری کاملا پیشرفته بهره می‌برد. کیا EV6 به‌صورت استاندارد با ۲۱ سیستم ایمنی و دستیار راننده همراه‌با قابلیت‌های پیشرفته مانند نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده در دسترس است.

شان یون، مدیرعامل شرکت کیا در آمریکای شمالی، گفت:

خودروی EV6 دوره‌ای جدید و تحول‌آفرین در میان محصولات برقی کیا است. این کراس‌اور برقی جدید از مزایای بسیاری مانند پلتفرم پیشرفته بهره می‌برد تا سطحی از هیجان و راحتی فناوری را ارائه بدهد و تجربه مالکیت عالی را برای مشتریان فراهم کند.

خودروی الکتریکی کیا EV6 از اواخر سال جاری در بازار داخلی کره جنوبی به فروش می‌رسد؛ اما با وجود امکان رزرو مدل فرست ادیشن از ژوئن، خریداران آمریکایی باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند تا پشت فرمان آن بنشینند. تحویل خودروها به مشتریان در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و قرار است مدل GT در پایان سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها