خانه » همه » مذهبی » منابع دینی و نابودی دایناسور

دانلود کتاب های امتحان شده

منابع دینی و نابودی دایناسور


منابع دینی و نابودی دایناسور

۱۳۹۸/۰۱/۰۳


۱۶۱۹ بازدید

سلام علت بودن دایناسور ها در قدیم چه بود خدا آفرید و چی شد نابودشدعلتش

– قرآن کریم ما را به اندیشیدن درباره جیزهایی فرا میخواند که برای دنیا یا آخرتمان مفید باشد و از سوال از موارد غیر ضروری نهی شده ایم. در سوره مبارکه کهف میخوانیم: سَیَقُولُونَ ثَلاثَةٌ رابِعُهُمْ کَلْبُهُمْ وَ یَقُولُونَ خَمْسَةٌ سادِسُهُمْ کَلْبُهُمْ رَجْماً بِالْغَیْبِ وَ یَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَ ثامِنُهُمْ کَلْبُهُمْ قُلْ رَبِّی أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِمْ ما یَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِیلٌ فَلا تُمارِ فِیهِمْ إِلَّا مِراءً ظاهِراً وَ لا تَسْتَفْتِ فِیهِمْ مِنْهُمْ أَحَداً «22»
بزودى خواهند گفت: (اصحاب کهف) سه نفر بودند، چهارمینشان سگشان بود و (عدّه اى) گویند: پنج نفر بودند، ششمین آنان سگشان بود. (این سخنى بى دلیل و) پرتاب تیرِ گمان به گذشته اى ناپیداست. و (عدّه اى دیگر) گویند: هفت تن بودند و هشتمین آنان سگشان بود. بگو: پروردگارم به تعدادشان داناتر است (و شمار) آنان را جز اندکى، کسى نمى داند. پس درباره ى آنان جز به ظاهر (و آنچه آشکار کرده ایم)، مجادله مکن و درباره ى ایشان از هیچ کس از (اهل کتاب) نظر مخواه.
در تفسیر این آیه شریفه میخوانیم: به جاى اندیشیدن به عدد، به هدف بیندیشید و دنبال دانستنى هاى بى فایده نروید. «لا تَسْتَفْتِ فِیهِمْ مِنْهُمْ أَحَداً» (تفسیر نور ج 5 ص 157 )

– در قرآن مجید اگر چه درباره اصل حیات و انواع موجودات زنده مانند گیاهان، جانوران دریا و خشکی، چهار پایان ، پرندگان ، خزندگان و حیواناتی که با چهار پا و حیواناتی که با دو پا حرکت می کنند اشارات زیادی شده است و از بعضی انواع حشرات و ماهی ها و دیگر موجودات نام برده شده و نکات ارزشمندی درباره ی آنها بیان گردیده است. ولی در خصوص دایناسور و حیات طبیعی آن، در قرآن سخنی به میان نیامده و اسلام نیز در این مورد نظر خاصی ابراز نداشته است.
– روایات معصومین (علیهم السلام) نیز ناظر به حقایق قران و تبیین و شرح آنها است و اگاهی ائمه (علیهم السلام) به گذشته وآینده معنایش این نیست که همه مطالب و جزییات را بیان کنند و در باره هر موضوعی صحبت کنند زیرا در این صورت ملیون ها کتاب لازم بود تا این روایات در آنها ذکر شود .
– این گونه مطلب مربوط به علومی مانند زمین شناسی و زیست شناسی و مانند آن است و مربوط به این حوزه علمی و تخصصی است . اگر دانستن زندگی دایناسورها برای تکامل من و شما مفید بود حتما در قرآن و روایات می آمد. این اطلاعات به درد دانشمندان علوم طبیعی میخورد که با تلاش خود حقیقت را دست بیابند.
– از نظر علم یا تاریخ چیزی به نام دایناسور نبوده و فعلن نیست. اینها تخیلات سیاسی برای اداره دنیاست.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها