خانه » همه » مذهبی » من ۱۹سال دارم و کسی مورد علاقه من بود و او مدتی است ک رفته است اما من پشیمان شدم و دست ب دعا شدم و از سایتهای زیاد دعا اموختم و نوشتم ولی تاثیری نداشت میترسم در زمان سعد و برعکس شدن دعا نوشته باشم دوست دارم فرد مورد علاقه ام برگرده اما دعا هایم بی اثر است سرگردان و پریشانم

دانلود کتاب های امتحان شده

من ۱۹سال دارم و کسی مورد علاقه من بود و او مدتی است ک رفته است اما من پشیمان شدم و دست ب دعا شدم و از سایتهای زیاد دعا اموختم و نوشتم ولی تاثیری نداشت میترسم در زمان سعد و برعکس شدن دعا نوشته باشم دوست دارم فرد مورد علاقه ام برگرده اما دعا هایم بی اثر است سرگردان و پریشانم

پرسشگر گرامی

از اینکه برای حل مشکل خود بما اعتماد کرده اید سپاسگزاریم. لطفا در مورد پاسخ سوال خود به چند نکته ذیل توجه فرمایید و در مورد این مطالب فکر کنید تا بهترین راه را برای ادامه مسیر زندگی خود انتخاب کنید:

نکته اول در خصوص علاقه شماست که جای سوال دارد که شما به چه دلیلی و با چه میزان شناختی به این سطح از علاقه رسیده اید که ایشان را بعنوان شریک زندگی خود انتخاب کرده اید. تجربه مشاوره های قبل از ازدواج این امر را ثابت کرده که در بسیاری از موارد علاقمندی های قبل ازدواج مبنای منطقی و عقلی محکمی ندارد. چه بسا علاقه های بسیار شدیدی که اتفاقا به خواستگاری و ازدواج هم ختم شده اما متاسفانه چون مبنای عقلانی و شناختی نداشته، این علاقه پایدار نبوده و به سرانجام خوبی ختم نشده است. پس اول از خود سوال کنید که آیا این علاقه من واقعا با شناخت واقعی از تمام خصوصیات اخلاقی – اعتقادی – شخصیتی – اجتماعی این فرد بوده؟ آیا واقعا ما با هم کفویت و همسانی داشته ایم؟ آیا این علاقه من بخاطر فوران احساسات جوانی نبوده؟ آیا ایشان همچنان که نشان میداده واقعا همان شخصیت واقعی خود او بوده؟

حتی در مواردی که جزء اقوام و خویشان بوده اند و رفت و آمد خانوادگی داشته اند و علاقه ای ایجاد شده، باز هم می بینیم که این علاقمندی ثبات نداشته چرا؟ چون شناخت لازم و عقلانی نبوده. لذا شما را دعوت به تفکر میکنیم که با وجدان بیدار خود به این سوالات جواب دهید تا بتوانید علاقه و احساس خود را کنترل و مدیریت کنید و علاقه خود را برای کسی هزینه کنید که عقل نیز همراه با این احساس شما هست.

نکته دوم: قبول این واقعیت است که ایشان رفته است! دلیل رفتن ایشان چه بوده؟ آیا ایشان با شناختی که بدست آورده به این واقعیت رسیده که شما برای هم گزینه مناسبی نیستید؟ آیا رفتن ایشان نشان این نیست که ایشان بشما علاقه لازم را ندارد؟ یا اینکه اگر علاقمند هست موانع دیگری بوده که این علاقه را تحت تاثیر خود قرار داده؟ این حقیقت را قبول کنید که برخی افراد با رفتار خود میخواهند چیزی را بگویند که شاید با زبان نتوانسته اند بگویند اینکه من نمی خواهم یا نمیتوانم یا نمی شود. بالاخره این واقعیت که اکنون فرد مورد علاقه شما رفته است و خود این رفتار پیام خاص خود را دارد.

نکته سوم: نکته بسیار مهم این است که شما خانم هستید و شما باید معشوق باشید و خواسته شده و فرد مقابل باید خواستگار باشد و عاشق و دنبال شما! این یک اصل هست اگر جای عاشق و معشوق عوض شود کار خراب می شود و نتیجه دیگری در آینده خواهیم گرفت و این خلاف جریان طبیعی در بین همه موجودات است. بنابر این شان یک دختر خانم این هست که خواسته شود و دنبال وصال او باشند نه اینکه او خواهان باشد و… این کار شما در ادامه می تواند به ضربه خوردن عزت نفس شما بینجامد و کرامت نفسانی شما را نزد خودتان پایین بیاورد.

نکته چهارم: دعا برای برگشت فرد مورد علاقه به چند صورت است گاهی دعاهایی هست که شهرت پیدا کرده و در سایتها یا بین دعا نویس ها به آنها متوسل میشوند در حالیکه اصلا معتبر نیست و در منابع دینی ما هیچ اثری از آنها نیست و ساخته و پرداخته دست انسانهای عادی و دعا نویس ها می باشد و گاهی به سحر و جادو هم متوسل می شوند. اینها یا نتیجه نمی دهد و خرافات و بافته های موهوم هست ویا اینکه اگر هم جواب دهد چیزی که با دعای اینگونه بدست بیایید ثبات نخواهد داشت که الان جای توضیح این مطلب نیست. گاهی نیز دعای معتبر از ائمه اطهار علیهم السلام هست که بهتر است اینگونه دعا کنیم: خدایا من زندگی خود را به تو سپردم اگر این مورد برای دنیا و آخرت من خوب هست برای ازدواج درست شود. بنابراین اگر درست نشد بدانیم که صلاح ما نبوده و برای دنیا یا آخرت ما خوب نبوده. این همان معنای واقعی توکل و توسل هست. البته باید بیاد داشته باشید که در انتخاب اول تفکر و تعقل و در مرحله بعد مشورت و در همه مراحل دعا و توسل و توکل کارساز خواهد بود.

در انتها اگر در مطالب گفته شده تفکر کنید به جوابهای خوبی خواهید رسید و این نتیجه شما را به آرامش خواهد رساند.

موفق باشید

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها