خانه » همه » مذهبی » موفقیت و شکست در زندگی

دانلود کتاب های امتحان شده

موفقیت و شکست در زندگی


موفقیت و شکست در زندگی

۱۳۹۸/۰۵/۰۷


۸۱۴ بازدید

سلام و عرض احترام

زنی ۳۶ ساله هستم و دانشجوی دکتری.دو فرزند دختر هم دارم .در ۱۵ سالگی ازدواج کردم و۲ ماه پس از عقد چون علاقه به ایشان نداشتم طلاق گرفتم .بعد در ۱۸ سالگی مجددا ازدواج گردم و صاحب دو دختر شدم بعد از ۱۱ سال همسرم که طلبه هم بودند در خواب دچار ایست قلبی شدند و فوت کردند.بعد از عده برادر شوهرم مراعقد کردند وبعد از دوهفته مرا طلاق داند چون مادرشان زیاد راضی نبودندو ایشان پسر بودند.الان ۶ سال می گذرد ولی من با توجه به موفقیت تحصیلی و کاری ام احساس شکست می کنم وناراحتم وکه این شکست های را تجربه کرده ام .من پایبند به اصول مذهبی هستم ولی احساس می کنم خدا می توانست سرنوشت بهتری برای من رقم بزند من احساس سر شکستگی می کنم وواقعا نمی دانم اگر چه بشود این شکست های من در زندگی جبران می شود و برنامه وروند درست زندگی من از این به بعد چیست

خواهر گرامی. از نگاه فلسفی تمام پدیده های جهان معلول علت های خود است. اتفاقاتی که برای هر یک از ما در زندگی می افتد هم معلول شرایط خاصی است که هر یک از ما در زندگی داریم. این شرایط روند خاصی را برای هر یک از ما رقم می زنند که با دیگری متفاوت است چون شرایط دیگران متفاوت است.
این قانون علت و معلول در کل جهان جاری است و از قوانین مسلم است و سنت خدا است و تخلف هم ندارد. شما در فرایندی هستی که معلول آن این می شود که شکست ها و موفقیت هایی را تجربه می کنی. فرایند زندگی بنده هم به همین صورت روندی دارد که پر از شکست ها و موفقیت هایی است که بنده تجربه می کنم.
فرد ثالث هم همین طور است و همه از یک قانون تبعیت می کند. البته ما اختیار داریم که شرایط خود را تغییر دهیم و اگر بکوشیم تا وضعیت بهتری داشته باشیم خدا هم کمک خواهد کرد. ان الله لا یغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. خدا سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کند تا خودشان بخواهند.
بنابراین بسیاری از اتفاقات ناگواری که در زندگی ما رخ می دهد معلول انتخاب های خود ما یا معلول شرایطی است که در اختیار ما نبوده است و ما به ناچار لازم است یا تلاش کنیم شرایط را عوض کنیم یا با صبر و بردباری خود را با شرایط خاص زندگی خود وفق دهیم تا به آرامش برسیم.
عنایت و کمک خدا هم یکی از علت ها است و باید از خدا و امامان هم کمک بگیریم تا موفق شویم و بتوانیم شکست ها را جبران کنیم و یا به موفقیت تبدیل نماییم. موفق باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها