خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ‌می‌توانیم بمب اتم بسازیم/ آماده ازسرگیری روابط با عربستان هستیم/ درباره برنامه موشکی و منطقه‌ای مذاکره نمی‌کنیم

دانلود کتاب های امتحان شده

‌می‌توانیم بمب اتم بسازیم/ آماده ازسرگیری روابط با عربستان هستیم/ درباره برنامه موشکی و منطقه‌ای مذاکره نمی‌کنیم

می توانیم بمب اتم بسازیم/ آماده از سرگیری روابط با عربستان هستیم/ درباره برنامه موشکی و منطقه ای مذاکره نمی کنیم

بین الملل تابناک: کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: تنها راه برای حل بحران‌های منطقه، تشکیل مجمع گفت‌وگو‌های منطقه‌ای است و تهران در خصوص برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود با هیچ‌کس گفت‌وگو نخواهد کرد.

خرازی در گفت‌وگویی که به گفته الجزیره طی روزهای آینده، کامل پخش خواهد شد، اظهار داشت: از اظهارات عربستان درباره دراز کردن دست دوستی به ایران استقبال می‌کنیم و آماده گفت‌وگو برای ازسرگیری روابط با این کشور هستیم.

به گفته وی، ایران و عربستان دو کشور مهم در منطقه هستند و حل اختلافات آن‌ها به یک تحول منطقه‌ای منجر خواهد شد و صحبت درباره ناتوی خاورمیانه یک تفکر سطحی است و عربستان هم تأکید کرده که این موضوع مطرح نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه اسراییل در موضع ضعف قرار دارد و حمایت بایدن از اسرائیل آن‌ها را بزرگ نخواهد کرد، تأکید نمود: حمله به امنیت ما از سمت کشورهای همسایه با پاسخ مستقیم به این کشورها و اسرائیل منجر خواهد شد.

خرازی اضافه کرد: ما رزمایش‌های گسترده‌ای را با هدف حمله به عمق اسرائیل در صورت حمله به تأسیسات هسته‌ای انجام داده‌ایم.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم هم گفت که آمریکا درباره حفظ توافق هسته‌ای هیچ ضمانتی ارائه نکرده است و این موضوع می‌تواند احتمال هر توافقی را از بین ببرد.

به گفته او، اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصف و مستقل باشد، حل اختلافات آسان است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تنها راه‌کار بحران‌های منطقه را تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی دانست و تأکید کرد: قطر پیشنهادهای مهمی درباره گفت‌وگوی منطقه‌ای ارائه کرده است و ما آمادگی خودمان را در این خصوص اعلام کرده‌ایم. ما کشورهای مهم منطقه همچون عربستان، ترکیه، مصر و قطر را برای گفت‌وگوی منطقه‌ای دعوت می‌کنیم.

خرازی گفت با هیچ‌کس درباره برنامه‌های موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود گفت‌وگو نخواهیم کرد، چون این امر به معنی تسلیم است.

به گفته او، گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن زیر سایه دیوار بلند بی‌اعتمادی و سیاست‌های آمریکا دشوار است.

خرازی درباره توانایی هسته‌ای کشور نیز گفت که طی فقط چند روز ما درصد اورانیوم غنی شده را از ۲۰ به ۶۰ رساندیم و رساندن آن به ۹۰ درصد به سادگی انجام می‌شود. لذا بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب اتم را داریم اما تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها