هر ساله Apple ویژگی‌های جدید و جالبی را به قابلیت‌های خودش اضافه می‌کند. در iOS 14 و بالاتر می‌توانید با دو یا سه بار ضربه زدن به پشت iPhone خود، اقداماتی را انجام داده و میانبرهایی را اجرا کنید.

 

Back Tap یک قابلیت دست‌یابی قدرتمند است که می‌تواند برای همه کاربران آیفون مفید باشد. اگر از iPhone X و یا جدیدتر از آن استفاده می‌کنید، به سادگی می‌توانید با دو یا سه بار ضربه زدن بر روی قسمت وسط پشت آیفون خود یک اقدام از پیش تنظیم شده را انجام دهید.

 

برای باز کردن سریع Notification Center، Control Center، Siri و موارد دیگر می‌توانید از Back Tap استفاده کنید.

 

یکی از محبوب‌ترین موارد کاربردی که تاکنون دیدیم، ایجاد یک میان‌بر با دو بار ضربه زدن به پشت آیفون برای اجرای دست‌یار گوگل است.

 

برای شروع اپ Settings را باز کرده و به قسمت Accessibility بروید.

 

 

در اینجا، روی گزینه Touch ضربه بزنید.

 

 

به قسمت پایین صفحه بروید و بر روی گزینه Back Tap ضربه بزنید.

 

 

اکنون می‌توانید دو گزینه Double Tap و Triple Tap را برای شخصی سازی مشاهده کنید.

 

 

برای دیدن لیستی از کلیه اقدامات موجود، یکی را انتخاب کنید. در بالا، اقدامات سیستم مانند Notification Center، Screenshot، Siri و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. به قسمت پایین بروید تا گزینه‌های دسترسی مانند AssistiveTouch ، Smart Invert و موارد دیگر را نیز مشاهده کنید.

 

 

در پایین این صفحه، بخشی به میان‌بر اپلیکیشن‌ها اختصاص داده شده است. در اینجا، میانبری را انتخاب کنید تا آن را با یکی از حرکات Back Tap هم‌گام سازی کنید.

 

 

پس از بازگشت به صفحه قبلی، ویژگی Back Tap فعال می‌شود. اکنون در هر زمان که بخواهید می‌توانید با دو یا سه بار ضربه زدن به پشت آیفون خود میان‌بر تعیین شده را اجرا کنید.