اگر در گالری خود هزاران عکس و فیلم دارید و نمی‌خواهید آن‌ها را در آلبوم‌های مشخصی جهت دست‌رسی سریع قرار دهید، می‌توانید از ویژگی افزودن عنوان، معرفی شده در iOS 14 و iPadOS 14 برای توصیف یک عکس یا یک فیلم در iPhone و iPad خود استفاده کنید.

 

پس از اضافه کردن عنوان به یک عکس یا یک ویدیو، همه آن‌ها توسط اپلیکیشن Photos گروه‌بندی می‌شوند و می‌توانید بعداً آن‌ها را جست‌جو کنید. در حالی که اپ Photos یک موتور جستجوی خودکار برای عکس‌ها دارد، اما بسیار خاص و قابل اطمینان نیست. شما با استفاده از عنوان‌هایی که اختصاص می‌دهید، می‌توانید راحت‌تر با استفاده از آن‌ها عکس‌ها و فیلم‌ها را جست‌جو کنید.

 

اپ Photos به طور خودکار عنوان‌های ایجاد شده را گروه بندی می‌کند، بنابراین این ویژگی به عنوان یک برچسب نیز عمل می‌کند. شما می‌توانید یک کلمه را به چندین عکس اختصاص دهید تا در کنار هم گروه‌بندی شوند.

 

برای شروع، اپلیکیشن Photos را در iPhone یا iPad خود باز کنید و به عکسی که می‌خواهید یک عنوان برای آن ایجاد کنید، مراجعه کنید. سپس، برای مشاهده گزینه‌های اضافی، انگشت خود را از روی عکس به سمت بالا بکشید.

 

 

با این کار اطلاعات عکس از جمله مکانی که عکس در آن‌جا گرفته شده است، نمایش داده می‌شود. شما درست در زیر عکس، روی ناحیه خالی با عنوان Add a Caption ضربه بزنید.

 

 

در اینجا، عنوان مورد نظر خود را تایپ کنید. سپس، بر روی دکمه Done در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

 

 

می‌توانید این روند را برای همه عکس‌ها و فیلم‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها عنوان اضافه کنید، تکرار کنید. همچنین می‌توانید در هر زمان به اینجا برگردید و عنوان اضافه شده را ویرایش کنید.

 

 

اپلیکیشن Photos اکنون گروه‌بندی عنوان‌های ایجاد شده را شروع می‌کند. برای یافتن یک عکس یا یک فیلم بر اساس عنوان، به قسمت جست‌جو بروید و سپس روی نوار جست‌جو در بالا ضربه بزنید و کلمه یا عبارتی را از عنوان‌های اضافه شده تایپ کنید.

 

 

اکنون به سمت پایین صفحه بروید. بخش Captions را پیدا کنید. یک عنوان را برای دیدن عکس‌های مرتبط با آن انتخاب کنید.

 

 

اگر چندین عکس یا فیلم با همان عنوان وجود داشته باشد، شما یک عکس در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. برای دیدن همه عکس‌ها و فیلم‌ها‌، روی عنوان ضربه بزنید.

 

 

هنگامی که با استفاده از AirDrop یا iCloud بخواهید یک عکس یا یک ویدیو را به اشتراک بگذارید، اپلیکیشن Photos به صورت خودکار عنوان اضافه شده را نیز همراه آن به اشتراک می‌گذارد. می‌توانید این کار را از طریق برگه اشتراک گذاری غیرفعال کنید. برای دست‌رسی به برگه اشتراک گذاری، روی دکمه Share ضربه بزنید.

 

 

دکمه Options را از بالا انتخاب کنید.

 

 

در اینجا، روی دکمه مقابل گزینه Captions ضربه بزنید تا غیرفعال شود. به این ترتیب عنوان عکس‌ها و فیلم‌ها به همراه ان‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود.