اگر سرویس‌های موقعیت مکانی را برای اپلیکیشن دوربین در iPhone یا iPad خود فعال کرده باشید، هر عکسی که بگیرید شامل اطلاعات GPS از محل گرفتن آن عکس خواهد بود. از iOS 13 به بعد می‌توانید عکس‌ها را بدون داده‌ی موقعیت مکانی به اشتراک بگذارید.

 

خاموش کردن داده‌ی موقعیت مکانی یک یا چندین عکس موقع ارسال آن‌ها

برای شروع، اپلیکیشن Photos را باز کرده و به عکسی که می‌خواهید بدون داده‌ی موقعیت مکانی به اشتراک بگذارید، مراجعه کنید. برای به اشتراک گذاشتن چندین عکس، همه آن‌ها را به حالت انتخاب در بیاورید، و سپس بر روی دکمه اشتراک ضربه بزنید. برای به اشتراک گذاشتن یک عکس، روی آن ضربه بزنید، و سپس بر روی دکمه اشتراک در پایین سمت چپ ضربه بزنید.

 

 

در منوی اشتراک‌گذاری ظاهر شده، روی دکمه Options در بالای صفحه ضربه بزنید.

 

اگر در کنار دکمه Options عبارت Location Included را ببینید، این بدان معنی است که عکس یا عکس‌هایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید دارای داده‌ی موقعیت مکانی هستند. و اگر عبارت No Location را مشاهده کنید، بدان معنی است که دارای داده‌ی موقعیت مکانی نیستند.

 

 

در منوی Options که ظاهر می‌شود، از بخش Include گزینه Location را برای عکس‌های انتخاب شده غیرفعال کنید.

 

 

برای بازگشت به منوی اشتراک‌گذاری، روی Done ضربه بزنید. اکنون باید عبارت No Location را در کنار دکمه Options مشاهده کنید.

 

 

اکنون، عکس خود را چه از طریق پیام کوتاه، ایمیل و چه از طریق هر اپلیکیشن دیگری به اشتراک بگذارید، بدون لوکیشن ارسال خواهد شد.

 

به خاطر داشته باشید، اطلاعات موقعیت مکانی عکس هنوز در iPhone شما وجود دارد. اگر دوباره بخواهید در آینده همان عکس را بدون اطلاعات موقعیت مکانی به اشتراک بگذارید، باید فرایند فوق را تکرار کنید.

 

روش بهتر: موقعیت مکانی را برای اپ Camera خاموش کنید

اگر به‌طور مکرر عکس به اشتراک می‌گذارید، ممکن است از غیرفعال کردن لوکیشن عکسی که می‌خواهید ارسال کنید خسته شوید. در این صورت می‌توانید داده‌ی موقعیت مکانی را برای اپلیکیشن دوربین خاموش کنید. به این ترتیب، هیچ‌یک از عکس‌های جدید شما دارای لوکیشن نخواهند بود.

 

برای غیرفعال کردن دست‌رسی به موقعیت مکانی اپلیکیشن دوربین، اپ Settings را باز کرده و روی گزینه Privacy ضربه بزنید. سپس اپلیکیشن Camera را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. و در بخش ALLOW LOCATION ACCESS، روی گزینه Never ضربه بزنید.

 

توجه داشته باشید که بعد از غیرفعال کردن دست‌رسی به لوکیشن دیگر نمی‌توانید از ویژگی‌هایی که به داده‌ی موقعیت مکانی متکی است استفاده کنید. به عنوان مثال، اپلیکیشن Photos دیگر قادر نخواهد بود عکس‌های خود را بر روی نقشه نشان دهد، یا عکس‌ها را براساس موقعیت مکانی گروه‌بندی کند.

 

 

به این ترتیب هر عکسی که در آینده بگیرید، دارای ابرداده GPS نخواهد بود، و همه عکس‌هایی که قبل از خاموش کردن این ویژگی گرفته‌اید، هم‌چنان دارای لوکیشن خواهند بود.