در صورتی که هر یک از نسخه‌های گلکسی تب سامسونگ را در اختیار داشته باشید حتماً می‌دانید که امکان شارژ این تبلت‌ها از طریق USB کامپیوتر یا لپ‌تاپ وجود ندارد و تنها بایستی آن را از طریق آداپتور به صورت مستقیم با پریز برق شارژ کرد. دلیل این موضوع این است که میزان برقی که از طریق USB جهت شارژ تبلت منتقل می‌شود کم‌تر از میزان مورد نیاز دستگاه است و به این دلیل امکان شارژ آن به این صورت وجود ندارد. اما با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید بدون هرگونه دستکاری سخت‌افزاری و یا آسیب‌زدن به دستگاه، گلکسی تب خود را از طریق USB شارژ کنید.

همان‌طور که گفته شد برای شارژ دستگاه به وسیله USB بایستی برق کافی به دستگاه منتقل شود. برای حل این موضوع، بایستی مصرف دستگاه را کاهش داد. به عنوان مثال دسترسی Wi-Fi را را قطع کرد یا لرزاننده دستگاه را غیرفعال کرد تا با کاهش مصرف دستگاه، بتوان آن را با USB شارژ کرد. اما انجام این کار به صورت دستی بسیار سخت است. بدین منظور (ترفندستان) بایستی راهی سریع و خودکار برای کاهش مصرف دستگاه را پیمود. بدین منظور:
نیازمند یک نرم‌افزار جانبی به نام GO Power Master هستیم. آخرین نسخه این نرم‌افزار را می‌توانید از سایت سازنده:

http://golauncher.goforandroid.com/tag/go-power-master/

و یا Google Play دریافت کنید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gau.go.launcherex.gowidget.gopowermaster&hl=en

پس از دانلود برنامه آن را بر روی تبلت خود نصب نمایید.
این نرم‌افزار امکانات مختلفی در خصوص کاهش مصرف باتری دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهد که ما از یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار برای رسیدن به هدف خود استفاده خواهیم کرد.
اکنون کافی است وارد محیط برنامه شوید.
سپس به بخش Mode بروید.
حال پروفایل انتخابی خود را بر روی Super save تنظیم نمایید.
در این حالت میزان مصرف باتری دستگاه به حدأقل می‌رسد. اکنون با اتصال تبلت به پورت USB خواهید دید که شارژ دستگاه فعال شده و تبلت شارژ می‌شود.
پس از پایان شارژ، می‌توانید با انتخاب پروفایل Normal وضعیت دستگاه را به حالت طبیعی بازگردانید.