خانه » همه » مذهبی » نقش شیطان در مرگ زودرس

دانلود کتاب های امتحان شده

نقش شیطان در مرگ زودرس


نقش شیطان در مرگ زودرس

۱۳۹۸/۰۵/۰۸


۱۵۷۳ بازدید

شیطان چقدردرمرگ انسان سهیم است آیا مرگ انسان بوسیله انسان دیگریا مست کردن درهنگام رانندگی ومرگ ناشی ازتصادف شخصی که مست بوده همان مرگ شیطانی است یاهمان عجل معلق است؟

با عرض سلام.
قبض روح کار حضرت عزرائیل ـ علیه السّلام ـ و فرشتگان تحت فرمان اوست؛ پس اگر این فرشتگان، روح شخص را قبض نکنند نمی‌میرد حتّی اگر دهها گلوله به او اصابت کند. لذا اموری مثل بیماری و تصادف و گلوله و … بهانه‌اند. بارها دیده شده که افرادی، چندین گلوله خورده و زنده مانده‌اند، و افرادی فقط با اصابت یک سنگ، مرده‌اند. بارها دیده شده که افرادی از تصادفات بسیار شدید، جان سالم به در برده‌اند و افرادی پایشان پیچ خورده و به زمین یا دیوار خورده و مرده‌اند. بارها دیده شده که افرادی از ساختمان چندین طبقه سقوط کرده و نمرده‌اند در حالی که افرادی از جدول کنار خیابان افتاده و مرده‌اند. حتّی دیده شده که افرادی از سقوط هواپیما جان سالم به در برده‌اند.
شیطان هیچ نقشی در قبض روح ندارد. نقش شیطان در مرگ افراد، مثل نقش سایر عوامل است؛ یعنی می‌تواند بهانه‎ها را جور کند، مثلاً کسی را وسوسه کند و در دلش بیندازد که برو فلانی را بکش! یا می‌تواند بین دو نفر درگیری درست کند تا در آن درگیری، یکی بزند و دیگری را بکشد. یا می‌تواند شخص را به مصرف شراب و موادّ روانگردان تشویق کند تا در حال مستی، اقدام به کشتن کسی کنند یا خودشان تصادف کنند.
همچنین شیطان می‌تواند افراد را به گناه بیندازد تا در اثر گناه کردن، اجل معلّق آنها زودتر برسد؛ چرا که گناه، اجل معلّق را جلو می‌اندازد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها