خانه » همه » خبر » هزینه عملکرد بد مسئولین، این بار هم از جیب مردم

دانلود کتاب های امتحان شده

هزینه عملکرد بد مسئولین، این بار هم از جیب مردم

واقعا تعجب بر انگیز است که مدیران محترم هزینه ناکارآمدی خود و کوتاهی دستگاه های دیگر را بر مردم تحمیل می کنند. کاش ایشان قبل از این اظهار نظر عجیب نگاهی به تبصره ۱ ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ می کردند.
در این تبصره کاملا مشخص شده که مامور وصول این مالیات کیست و جریمه عدم وصول چیست. پس چرا مردم باید تاوان عدم مسئولیت پذیری دولتیان را بدهند؟ محض اطلاع این مدیر محترم و افراد دیگری که از این تبصره بی خبر هستند عیناً تبصره مذکور را می آورم:
” ثبت سند انتقال وسائط نقلیه توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی، منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده ‌و به ترتیبی است که سازمان مقرر می‌کند. مراجع مزبور در صورت تخلف از این حکم، ملزم به پرداخت دوبرابر مالیات پرداخت‌نشده هستند”.

نمی دانم کجای این تبصره مجمل است که رییس محترم سازمان امور مالیاتی چنین برداشت غلطی را از آن داشته‌ اند؟ مامور وصول این مالیات در زمان تنظیم سند رسمی، دفاتر اسناد رسمی، و در زمان تعویض پلاک، راهنمایی و رانندگی هستند. حالا اگر هر کدام از این مراجع در وصول آن کوتاهی کردند تکلیف چیست؟ تبصره کاملا تکلیف را روشن کرده است . هر کدام از مراجع مزبور در صورت تخلف، ملزم به پرداخت دوبرابر مالیات پرداخت‌نشده هستند.

رییس محترم سازمان امور مالیاتی از کجای این تبصره کلمه فروشندگان را استنباط کرده اند؟ الله اعلم .
اگر دفاتر اسناد رسمی و یا موسسه خصوصی راهگشا( متولی انحصاری تعویض پلاک خودرو)در زمان انتقال سند رسمی و یا تعویض پلاک مرتکب تخلف شده باشند و مالیات را وصول نکرده باشند گناه فروشنده چیست؟
فروشنده ای که خودرو خود را فروخته و مالیاتی هم از او مطالبه نشده که پرداخت کند چه گناهی کرده که باید در سامانه امور مالیاتی بدهکار مالیاتی شناخته شود؟
شایسته است و چاره ای نیست جز اینکه دستگاه های نظارتی و کمیسیون اصل ۹۰ ضمن ورود به موضوع، اشخاصی را که باعث تضییع دهشتناک حقوق بیت المال شده اند مطابق با تبصره ۱ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده تحت پیگرد قرار داده و مبالغ را به مأخذ دو برابر مصرح در قانون از آنها وصول کنند. شاید این اقدام بتواند مدیران را بیش از پیش با تکالیف قانونی آنها آشنا کند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها