خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چه تفاوتی میان بیماری پنجم (گونه سیلی خورده) و بیماری دست، پا و دهان وجود دارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چه تفاوتی میان بیماری پنجم (گونه سیلی خورده) و بیماری دست، پا و دهان وجود دارد؟

سؤال روز صد و هفتاد و پنجم

چه تفاوتی میان بیماری پنجم (گونه سیلی خورده) و بیماری دست، پا و دهان وجود دارد؟

در این مقاله به نکاتی در خصوص دو نوع بیماری ویروسی و بثورات پوستی دوران کودکی پرداخته شده است.


چه تفاوتی میان بیماری پنجم (گونه سیلی خورده) و بیماری دست، پا و دهان وجود دارد؟
تعدادی جوش دانه یا بثورات پوستی دوران کودکی وجود که علت آنها ویروسهای معمول دوران کودکی هستند اما با نمودار شدن بثورات پوستی دیگر مسری نخواهند بود. رزولا (سرخ جوش) و «گونه سیلی خورده» نمونه های عالی از آن به شمار می روند. کودکانی که دچار این بثورات پوستی می شوند اغلب از مهدهای کودک کنار گذاشته می شوند، گرچه بیماری آنها به هیچ وجه واگیردار نمی باشد.
 
بیماری دست، پا و دهان در صورت بروز بثورات پوستی بسیار مسری خواهد بود. اگر کودک تب داشته باشد تنها با قرار گرفتن در یک اتاق می توانید عفونت را از او دریافت کنید. در صورتی که تب از بین رفته باشد، با لمس بثورات پوستی یا بزاق فرد مبتلا هنوز هم امکان ابتلا به آن وجود دارد و این ویروس ماه ها در مدفوع باقی می ماند. در حقیقت متداول ترین راه انتشار آن از مدفوع به دست و به دهان است، بنابراین شستن دست از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. همچنین مگس های خانگی به عنوان ناقل بیماری دست، پا و دهان شناخته شده اند.
 
حتی با وجود مسری بودن بسیار بالای این ویروس، اما مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه نمی کنند که کودکان مبتلا به بیماری دست و پا و دهان از مهد کودک یا مدرسه کنار گذاشته شوند. استدلال این مراکز آن است که بیش از نیمی از کودکان مبتلا به این ویروس هیچ گونه بثورات پوستی نداشته و هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند. بنابراین حتی اگر این ویروس در کلاس درس وجود داشته باشد خواه کودک دارای بثورات پوستی به مدرسه برود یا خیر باز هم این ویروس منتشر می شود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها