خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چگونه می توانم به کودک هشت ماهه خود کفش بپوشانم بدون آنکه گریه کند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه می توانم به کودک هشت ماهه خود کفش بپوشانم بدون آنکه گریه کند؟

سؤال روز دویست و چهلم تولد

چگونه می توانم به کودک هشت ماهه خود کفش بپوشانم بدون آنکه گریه کند؟

بعضی از والدین اصرار دارند که کودک به محض به راه افتادن بایستی کفش به پا کند و کودک نیز در برابر آن مقاومت می نماید. در این مقاله به نکاتی در این زمینه اشاره شده است.


چگونه می توانم به کودک هشت ماهه خود کفش بپوشانم بدون آنکه گریه کند؟

در وهله نخست نویسنده این مقاله عقیده دارد که یک کودک هشت ماهه واقعاً نیاز به پوشیدن کفش ندارد، بنابراین والدین می توانند این چالش را تا زمانی که کودک کمی بزرگتر شد به تأخیر بیندازند و امیدواریم که در آن زمان دیگر از به پا کردن کفش اظهار ناخشنودی نکند. حتی اگر کودک 8 ماهه به راه افتاده است و به این طرف و آن طرف قدم برمی دارد، باز هم نیازی به پوشیدن کفش ندارد مگر آنکه بخواهد در مکان های عمومی یا جاده خاکی و کثیف راه برود. می توانید همانطور که با دستهای او رفتار می کنید، با پاهای کودک خود نیز همانگونه رفتار نمایید و در مواقعی که دستکش به دست کودک خود نمی کنید، جوراب نیز به پای او نکنید. مشکل اصلی با پاهای برهنه آن خواهد بود که پا ممکن است در خارج از خانه کثیف شود یا بر روی کف سرد پیاده رو سرد شود. اما هیچکدام از اینها مشکلات جدی به حساب نمی آیند. فرزند شما احتمالاً در این برهه زمانی با به پا کردن جوراب یا دمپایی نرم مشکلی نخواهد داشت. در حال حاضر با اصرار به پوشاندن کفش به پای او چیزی عاید شما نمی شود.
 
بعضی از کودکان با پوشیدن کفش، جوراب، برچسب پشت پیراهن و سایر آیتم های لباسی مشکل دارند. کودک اغلب شکایت دارد که به عنوان مثال جوراب «به طور صحیح» پوشانده نشده است. پدر یا مادر می تواند چندین مرتبه آن را از پا درآورده و مجدداً به پای کودک کند تا زمانی که بالأخره «درست» به پا شده باشد و کودک اظهار رضایت نماید. چنین کودکانی ممکن است از شخصیت هایی مادام العمر برخوردار باشند به گونه ای که این افراد اغلب افرادی نسبتاً ایرادگیر، مشکل پسند و خاص خواهند بود، خصلت های شگفت انگیزی که وقتی بزرگ می شوند به یک موسیقیدان جدی یا دانشمند مشهور تبدیل خواهند شد، اما تا زمانی که کودک هستند به مادر نسبتاً سخت خواهد گذشت. از سوی دیگر اکثر کودکان مشتاق پوشیدن لباسهایی مانند لباس بزرگترها هستند و اشتیاق آنها به استفاده از عینک دقیقاً همانند پدر خود یکی از راه هایی است که والدین می توانند همکاری کودک در لباس پوشیدن صحیح را بدست آورند. فرزند شما هنوز خیلی کوچک است که بخواهد مانند بزرگسالان لباس بپوشد، بنابراین به کفش به عنوان وسیله ای ناراحت کننده که به حریم شخصی او وارد شده و هیچ منفعتی برایش ندارد نگاه می کند.
 
تردید دارم ایرادی در پاهای کودک شما وجود داشته باشد یا فرزندتان از مشکلی رنج می برد. بنابراین تا جایی که می توانید سعی کنید مسئله کفش را کنار بگذارید. ممکن است با گرم شدن هوا بتوانید با جوراب (بعضی از آنها دارای شیارهای لاستیکی ضد لغزش در قسمت کفی هستند) و صندل های نرم شروع کنید و به تدریج به کفش برسید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها