خانه » همه » مذهبی » کمتر افرادی پیدا می‌شوند که همه امتیازات مثبت را دارا باشند. حال دوستی با افرادی که دارای برخی خصلتهای منفی می‌باشند چه تأثیری بر انسان خواهد گذاشت؟

دانلود کتاب های امتحان شده

کمتر افرادی پیدا می‌شوند که همه امتیازات مثبت را دارا باشند. حال دوستی با افرادی که دارای برخی خصلتهای منفی می‌باشند چه تأثیری بر انسان خواهد گذاشت؟

تأثیر دوست در زندگی انسان آن‌قدر مهم است که تعالیم دینی در باره‌اش می‌گوید؛ انسان بر دین دوست خویش است؛ از این‌رو باید توجه داشته باشید که چه کسی را به دوستی برمی‌گزینید.
در تعبیر روایات آمده است: هرگاه وضع کسی برای شما مشخص نبود و دین او را نشناختید، به دوستانش نظر کنید. پس اگر آنها اهل دین و آیین خدا باشند، او نیز پیرو آیین خدا است و اگر بر آیین خدا نباشند او نیز بهره‌ای از دین خدا ندارد؛ لذا آنچه در اسلام برای گزینش دوست در مرحلۀ اول مهم است، ویژگی‌­های ظاهری و مادّی دوست و رفیق نیست، بلکه ویژگی‌­های معنوی اوست.
شایان توجه است که دوست، همدم تنهایی‌­هاى انسان، شریک غم‌­ها و شادی‌­ها، بازوى یارى رسان در نیازمندی‌­ها، تکیه گاه انسان در مشکلات و گرفتاری‌­ها و مشاور خیرخواه در لحظات تردید و ابهام است. اما از آن‌جا که دوستان هر کس، یکی از مواردی بوده که مبناى قضاوت دیگران نسبت به اخلاق و شخصیت اوست، و تأثیر پذیری انسان از دوستان، در سنین مختلف، بسیار است؛ از این‌رو، دقّت در گزینش دوست، به سلامت اخلاقى و رفتارى انسان کمک مى‌کند.
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها