خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر / ترور انگلبرت دلفوس صدراعظم اتریش / وب پنهان چیست؟ / بوگاتی شیرون و رکورد 400 کیلومتری‌اش / گواتمالا از نمای نزدیک

دانلود کتاب های امتحان شده

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر / ترور انگلبرت دلفوس صدراعظم اتریش / وب پنهان چیست؟ / بوگاتی شیرون و رکورد 400 کیلومتری‌اش / گواتمالا از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و… است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر

پاول یوزف گوبلز سیاست‌مدار نازی (ناسیونال سوسیالیست) آلمانی بود که از سال 1933 تا زمان شکست آلمان در جنگ جهانی دوم وزیر پروپاگاندا آلمان نازی بود.او پس از رسیدن به مقام وزارت به سرعت توانست تمام رسانه‌ها را به کنترل خود در آورده و از آن‌ها برای جذب حمایت مردم آلمان از حزب نازی بهره ببرد. او تا آخرین لحظه جنگ به هیتلر وفادار بود، هیتلر در 30 آوریل سال 1945 خودکشی کرد، در وصیتنامه او گوبلز به عنوان صدراعظم بعدی معرفی شد بود البته گوبلز تنها یک روز پس از هیتلر صدراعظم آلمان بود، و بعد از آنکه شش فرزند خود را با سیانور مسموم کرد به همراه همسرش خودکشی کرد.در این ویدیو گزیده‌ای از سخنرانی‌های او را با زیرنویس فارسی ببینید.

 

 

ترور انگلبرت دلفوس صدراعظم اتریش

«انگلبرت دلفوس / Engelbert Dollfuss» صدراعظم جمهوری اول اتریش یک سیاست‌مدار اتریشی بود که طی یک بحران برای دولت محافظه کار در سال 1932 به قدرت رسید. در اوایل 1933 پارلمان را بست، حزب نازی اتریش را ممنوع کرد و قدرت دیکتاتوری برای خود ایجاد کرد. اما نهایتا در جریان یک کودتای شکست خورده توسط عوامل نازی ترور شد و تا حمله هیتلر به اتریش جانشین اون کورت شوشنیگ قدرت را در اتریش به دست گرفت.

 

وب پنهان چیست؟

در این ویدیو با نیمه پنهان وب آشنا می‌شویم. جایی که از مردم عادی تا خلافکاران برای ناشناس ماندن در آن فعالیت می‌کنند. وب پنهان از کجا آمده است و بودن و یا نبودن آن چه تبعاتی را در پی دارد؟ در این ویدیو در این زمینه توضیح داده می‌شود.

 

بوگاتی شیرون و رکورد 400 کیلومتری‌اش

بعد از اینکه در وب سایت تابناک شاهد اولین دور امتحانی بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) روی پیست بودید، اکنون به نقد و بررسی آن می‌رسیم. در آن ویدیو نیز دیدید و احتمالاً از قبل هم می‌دانید که فلسفه بوگاتی همیشه سرعت و سرعت و سرعت بوده است.در آغاز تصاویری از رکورد جهانی صفر تا 400 کیلومتر آن را مشاهده خواهید کرد. در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت. این ابر خودروی گران‌قیمت را در این ویدیو تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و مشخصات کامل آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا بیشتر با آن آشنا شوید.

 

گواتمالا از نمای نزدیک

جمهوری «گواتِمالا / Guatemala» در آمریکای مرکزی است و پایتخت آن گواتمالاسیتی است. مساحت این کشور 108889 کیلومتر مربع است و از شمال و غرب با مکزیک، در شرق با بلیز و از جنوب با کشورهای السالوادور و هندوراس همسایه‌است. این کشور در سال 1821 از اسپانیا مستقل شد و هم‌اینک شیوه حکومتی آن دموکراسی و رئیس‌جمهور آن جیمی مورالس است. نرخ فقر، فساد، بی‌سوادی و جرایم جنایی بسیار بالاست. این کشور در عین حال یکی از زیباترین کشورهای آمریکای مرکزی است و طبیعتاً فوق العاده زیبایی دارد. تصاویری با کیفیت 4K از گواتمالا را در تابناک تماشا می‌کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها