خانه » همه » مذهبی » یک روایت از دیدار توییتری‌ها با حسین دهقان

دانلود کتاب های امتحان شده

یک روایت از دیدار توییتری‌ها با حسین دهقان

حسین دهقان با تاکید گفت عزم جدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری داره و از ائتلاف و کنار رفتن خبری نیست. حاضران هم با جدیت نقدش کردند و ایده‌هایش را به چالش کشیدند. از حمله به تصمیم‌ش برای حضور در انتخابات گرفته تا سوابق عملکرد حرفه‌ای و مسائل مالی.‏
جایتان خالی، دوستان حتی از کلمات سنگینی مثل خوی‌ نظامی‌گری استفاده کردند و با صراحت گفتند سابقه نظامی، ارزشی برای جایگاه رئیس دولت ندارد که البته من مخالف هستم چون علم ‎مدیریت_استراتژیک در حوزه نظامی توسعه پیدا کرده و رهبران بزرگی در دنیا داریم که نظامی بودند. 

جذاب‌ترین بخش صحبت‌های حسین دهقان برای خودم، تاکید او بر شکست سیاست مقابله با تنوع سبک زندگی مردم بود. از عدم تاثیر بگیروببندهای ‎حجاب تا مسخره شدن مبارزه با ‎ماهواره را مثال زد و در انتها به این موضوع رسید که ‎فیلترینگ جواب نیست. 

برای من که در حوزه آی‌تی کار می‌کنم خیلی ارزشمند بود که یه کاندیدا، بزرگترین مانع کسب‌وکارهای دیجیتال را بعد از تحریم، فیلترینگ تشخیص داده و درک کرده است که ‎اقتصاد دیجیتال و اقتصاد ‎کارآفرینی نقش اصلی رو در توسعه دارند. 

درخواست شفافیت منابع مالی که برای ‎تبلیغات انتخابات استفاده می‌شود، مطالبه جالبی بود که توییتری‌ها مطرح کردند و به نظرم در ادبیات سیاسی ‎انتخابات موضوع جدیدی است که خیلی هم مهم است و باید برای همه کاندیداها جدی پیگیری شود.‌ دهقان گفت تبلیغات انتخاباتی هزینه دارو ما هم در پی تامین هزینه‌ها هستیم، ادعای پوپولیستی هم نکرد (مثل ‎قالیباف که در حسابم فقط سه‌ تومن است) ولی شفاف گفت کمک مالی شبه‌ناک قبول نمی‌کنم، هرکسی از برنامه خوشش آمد کمک کند، ولی کمکی که بعدا توقع کاری یا سمتی در آن باشد را نمی‌پذیرم. 

بیشتر بچه‌ها درباره ‎اقتصاد و برنامه فقرزدایی و ‎رفاه و توسعه حرف زدند که طبیعی است دغدغه مهمی برای مردم است و دهقان هم تمرکزش را روی نقد سیاست‌های کنترل بازار دولت گذاشت، خصوصا اینکه سیاست‌های چهار سال اول و بعد تغییرش در چهار سال دوم، روند مخربی داشته است. 

یک سوال چالشی دیگر هم بحث معرفی تیم و ‎کابینه بود که جواب شفافی نداد که به نظر سیاست‌مدارانه بود، چون هنوز خیلی تا ‎انتخابات فاصله داریم و ممکن است در جنگ کاندیداها مهره‌های مهم قربانی حملات رقیب شوند. 

و در پایان یه خبر بد دارم، برای طرفداران ‎بمب اتم که از بقیه مواضع حسین دهقان خوششان آمده:
«ایشان اصلا در این وادی نیست.» البته که من فکر نمی‌کنم این چنین موضوعاتی که مربوط به ‎امنیت ملی می‌شود تصمیم‌گیری‌اش را بشود علنی گفت یا در مباحث انتخاباتی مطرش کرد. 

سمیه جلیلی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها