یکی از چالش‌هایی که ممکن است به هنگام عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند با آن مواجه شوید، عکس‌برداری در شب و نور کم است. بایستی بدانید که همواره فلش زدن در شب یک راه حل برای گرفتن یک عکس خوب محسوب نمی‌شود. گرفتن یک عکس خوب در شب کار ساده‌ای است، به شرطی که بدانید چه اصولی را رعایت کنید. در این ترفند به معرفی 6 نکته برای گرفتن عکس بهتر در شب با گوشی‌های اندروید خواهیم پرداخت.

 

روشن کردن حالت HDR

HDR مخفف High Dynamic Range (دامنه دینامیک بالا) است و بیان می‌کند تاریک‌ترین نقاط صحنه با روشن‌ترین نقاط صحنه چه میزان تفاوت دارند. هنگامی که قصد دارید از مناظر طبیعی، صحنه‌های با نور پس‌زمینه کم و پرتره‌هایی با نور مستقیم خورشید عکس بگیرید این ویژگی را فعال نمایید.

همچنین هنگامی که قصد دارید از محیط‌هایی با نور کم عکس بگیرید حالت HDR را فعال نمایید. در این حالت گوشی اندروید شما سه عکس خواهند انداخت و بهترین آن را به شما نمایش می‌دهد.

 

 

برای فعال‌سازی این حالت می‌توانید به اپ Camera بروید و گزینه‌ی Mode را انتخاب و در آن‌جا این ویژگی را فعال کنید. در برخی از دستگاه‌های اندروید این گزینه به صورت آشکار در صفحه دوربین شما قرار دارد و می توانید با زدن بر روی آن وارد این حالت شوید.

 

استفاده از تایمر خودکار

استفاده از Self-Timer می‌تواند یک ایده‌ی خوب در شب و در طول روز باشد. این قابلیت نه‌تنها به شما زمان کافی برای پیدا کردن زاویه‌ی مناسب را می‌دهد بلکه کمک می‌کند عکس‌های شما تار نشود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از زمان 5 یا 10 ثانیه استفاده کنید. هر چه این زمان بیش‌تر باشد بهتر است.

 

 

فلش زدن همیشه یک راهکار نیست

اکثر افراد برای عکس‌برداری در شب از فلش استفاده می‌کنند. این یک تفکر عام است اما همیشه بهترین ایده نیست. چرا که ممکن است شی یا شخصی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید بسیار روشن شود و پشت زمینه بسیار تاریک گردد.

پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یک جایگزین برای فلش از نوری که در اختیار دارید به شیوه‌ی مناسبی استفاده کنید. برای مثال برای عکس‌برداری در خیابان می توانید زاویه‌ی دوربین را طوری تنظیم کنید تا از نور چراغ‌های خیابان استفاده کنید.

 

حالت Pro را فراموش نکنید

هنگامی که (ترفندستان) حالت‌های مختلف عکس‌برداری در اپ دوربین را بررسی می‌کنید، حالتی به نام Pro وجود دارد (به معنای حرفه‌ای). نام این حالت شما را نترساند چرا که این حالت می‌تواند بهترین تصاویر در شب را برای شما به ارمغان آورد. در صورتی که با اصول اولیه‌ی عکاسی آشنایی داشته باشید با تغییر تنظیمات این قسمت می‌توانید بهترین حالت برای عکاسی در شب را تنظیم کنید.

 

 

اطمینان از این که گرفتن یک عکس خوب ممکن است

برای گرفتن یک عکس خوب در شب، به یک میزان حدأقل نور نیاز است. تلاش کنید عکسی که می‌گیرید در محدوده‌ای باشد که نور خیابان، نور ماشین‌ها، تابلوی‌های نئون و… وجود داشته باشد.

در صورتی که این موارد وجود نداشته باشد، ناچار به استفاده از فلش خواهید بود. در این صورت عکسی که می‌گیرید الزاماً عکس ایده‌آلی نخواهد شد.

 

افزایش ISO به 400

این گزینه برای تنظیم سطح حساسیت نور می‌باشد. بیش‌ترین میزان این ویژگی روشن‌ترین عکس را برای شما خلق می‌کند. برای آن دسته از گوشی‌هایی که می‌توانید ISO را تغییر دهید، آن را تا عدد 400 بیاورید. این کار باعث می شود تا برای عکس‌برداری نیازی به فلش نداشته باشید.

 

 

البته دقت کنید بیش‌ترین میزان ISO همیشه مناسب‌ترین نمی‌باشد. اگر بر روی بیش‌ترین مقدار آن تنظیم شود، برای مثال 3200، عکس شما ممکن است تار شود. برای تغییر دادن میزان ISO به اپ دوربین بروید و در قسمت Pro آن را تغییر دهید. ISO باید در حد وسط تنظیم شود.

 

نتیجه‌گیری

با تنظیمات درست، می‌توانید تصاویر بسیار خوبی را در شب بگیرید. این نکات را در عکس‌برداری‌های بعدی خود به خاطر داشته باشید تا بهترین عکس‌های ممکن را در شب ثبت کنید.