در عوالم موبایل بازهای حرفه‌ای، دو اصطلاح «تک زدن» و «تک گرفتن» وجود دارد. تک زدن رونق زیادی دارد اما تک گرفتن یک هنر هست که هر کسی از داشتن آن عاجز است! به زبان ساده‌تر، شما نیز احتمالاً تاکنون با مزاحم‌هایی برخورد داشته‌اید که گاه‌‌و‌بی‌گاه با زدن تک‌زنگ آسایش را از شما سلب می‌کنند. یا شاید دوست داشته باشید هنگامی که شخصی با شما تماس می‌گیرد، زودتر از آنکه گوشی شما زنگ بخورد و شماره فرد روی گوشی‌تان ظاهر شود، به تماس وی پی ببرید. با ترفندی ساده می‌توانید 1 الی 2 ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی‌تان متوجه شوید که هم‌اکنون گوشی‌تان زنگ می‌خورد و یا SMS دریافت خواهید کرد!

ابتدا لازم به ذکر است این ترفند بر روی سیم‌کارت‌های دارای سرویس GPRS عمل می‌کند.
هم‌چنین برای انجام این ترفند شما نیازمند گوشی با سیستم عامل Symbian هستید.

برای این کار:
از منوی اصلی به مسیر زیر بروید:

Settings > Connection > GPRS

سپس مطمئن شوید گزینه GPRS Connection بر روی When Available تنظیم شده باشد.

در این صورت شما در زیر قسمت نمایش‌گر میزان آنتن، لوگوی کوچکی به شکل حرف G خواهید داشت (در بعضی گوشی ها حرف E و یک مثلث برعکس).
با فعال بودن این گزینه، شما از اینترنت استفاده نخواهید کرد (ترفندستان)، تنها سرویس GPRS شما فعال است و طبعاًً هزینه‌ای هم نخواهد داشت.
اما اکنون در صورتی که فردی با شما تماس بگیرد، چند ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی و هم‌چنین دریافت SMS، روی علامت G یک خط کشیده می‌شود. (در اصل در فاصله بین فشردن دکمه سبز توسط فرستنده و زنگ خوردن در گوشی گیرنده).
به همین سادگی شما زودتر از زنگ خوردن گوشی می‌توانید دریابید که به زودی تماس یا پیامکی خواهید داشت.