خانه » همه » مذهبی » آیا قرآن همه مشکلات مردم را درباره زندگی حل کرده است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا قرآن همه مشکلات مردم را درباره زندگی حل کرده است؟

ما معتقدیم که قرآن از جامعیت برخوردار است و می تواند همه مشکلات بشر را حل کند، اما این ادعا بدان معنا نیست که حل همه مسائل را باید از قرآن انتظار داشت حتی مسائل فیزیک و … .

 

قرآن کریم، کتاب هدایت براى عموم مردم است و جز این کارى ندارد، و طبیعتا تنها در این حوزه باید این توقع را از آن داشت که از جامعیت برخوردار باشد و از بیان هیچ نکته هدایتی که بشر بدان محتاج است، دریغ نورزد. البته ما بر این اعتقادیم که قرآن از عهده این امر بر آمده است و هر آن چه که بشر در امر هدایت بدان نیازمند و محتاج بوده است را بیان نموده و مشکلات بشر را حل کرده است. به هر حال توجه به این نکته مهم است که دین آمده تا آن چیزهایى را در اختیار مردم قرار دهد که مردم با پاى خویش نمى‏توانند به آن برسند. خداوند به انسان عقل و خرد و اندیشه ارزانى داشته است و مسلماً دین در صدد از کار انداختن این استعدادهاى بشرى نیست؛ چرا که لازمه‏اش عبث بودن خلقت حواس و عقل و تجربه بشر است. در این باره مطالعه نمایه: نظریه اندیشه مدوّن در اسلام ، سؤال 900 (سایت: 988)
، می تواند
پاسخ گوی بخشی از پرسش شما باشد.

 

تذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که قرآن از آن رو که کتاب هدایت است، با سایر کتب آسمانی فرقی ندارد و همانند آنان است منتها قرآن بر آنان برتری دارد و از این جهت نیز از جامعیت برخوردار است.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها