خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

برای انجام تست اعتیاد، پارامترهای مختلف مدنظر قرار می گیرد. گاهی به دلیل مصرف برخی از داروها، جواب تست اعتیاد مثبت نشان داده می شود. این جواب تست به عنوان جواب تست کاذب نامیده می شود و نیاز به واکاوی بیشتری دارد. یکی از داروهای تاثیر گذار بر روی تست اعتیاد، متادون است. به همین خاطر به تاثیر متادون بر تست اعتیاد توجه می شود.


آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

تست اعتیاد ازدواج یکی از تست های مهم در زندگی هر فردی است. این تست نشان می دهد فرد مصرف کننده مخدرها هست یا خیر؟ برای انجام تست اعتیاد، پارامترهای مختلف مدنظر قرار می گیرد. گاهی به دلیل مصرف برخی از داروها، جواب تست اعتیاد مثبت نشان داده می شود. این جواب تست به عنوان جواب تست کاذب نامیده می شود و نیاز به واکاوی بیشتری دارد. یکی از داروهای تاثیر گذار بر روی تست اعتیاد، متادون است. به همین خاطر به تاثیر متادون بر تست اعتیاد توجه می شود.

برای اینکه تاثیر متادون بر تست اعتیاد ازدواج را درک کنیم، بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در مورد متادون داشته باشیم.

متادون چیست؟
متادون یک داروی افیونی یا مخدر است که برای معالجه درد و کمک به افراد در فرآیند سم زدایی بدن و ترک اعتیاد استفاده می شود. این دارو به کاهش علائم ترک اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین و کنترل احساسات سرخوشی کمک می کند. متادون برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که به شکل طولانی مدت درد دارند. در واقع این درد در برخی از معتادان به شکل مزمن بعد از ترک اعتیاد وجود دارد. بنابراین نیاز به تسکین و کنترل آن احساس می شود. افرادی که نسبت به سایر مسکن ها پاسخ نمی دهند، از متادوز برای تسکین درد کمک می گیرند. 

متادون را با نام تجاری دولوفین و متادوز می شناسند. متادوز به دو شکل محلول خوراکی یا قرص تجویز می گردد. تجویز متادون به شکل گسترده انجام می شود. در واقع مصرف این مسکن ها نسبت به دیگر مسکن ها بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه خواهند بود. از این رو بسیاری از پزشکان و بیماران مصرف متادوز را به سایر مسکن ها ترجیح می دهند.  

فرآیند تاثیر متادوز
متادوز اثر بخشی خود را در 30 دقیقه نشان می دهد. تاثیرگذاری متادوز می تواند به مدت 8 الی 12 ساعت باشد. در زمان تجویز متادوز، اثرات آن توسط پزشک به خوبی کنترل می شود. دولوفین بر روی سیستم عصبی و پاسخ مغز تاثیر می گذارد. متادون در درمان ترک اعتیاد بسیار کارساز است. از این دارو برای کنترل و از بین بردن نشانه های ترک مواد افیونی، خنثی کردن هیجاناتی نظیر سرخوشی بالا و … استفاده می شود. در بیشتر موارد از متادون به عنوان یک داروی کمک کننده استفاده می شود.

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

افرادی که برای ترک اعتیاد به متادون روی می آورند، باید در یک برنامه دارویی قرار بگیرند. متادوز برای درمان نشانه های ترک اعتیاد افیونی کارایی دارد. در واقع مصرف کنندگان متادون تحت کنترل و مراقبت های بهداشتی قرار می گیرند. متادوز فقط باید توسط پزشک تجویز شود. ضمن اینکه این دارو را می توان در یک برنامه درمانی مجاز به همراه مواد افیونی دریافت کرد.

مصرف متادوز می تواند با عوارض جانبی همچون خستگی، تورم پاها، درد قفسه سینه، تورم بازوها، گیجی، کهیر یا بثورات، سرگیجه، تعریق، درد قفسه سینه، یبوست، استفراغ، مشکل در خوابیدن، اشکال در تنفس، حالت تهوع و توهم همراه باشد.

ماندگاری متادون
متادون می تواند تاثیر متفاوتی بر روی افراد مختلف داشته باشد. در واقع ماندگاری متادوز در بدن افراد با توجه به عوامل مختلفی نظیر وزن، عملکرد کبد، سن، بیماری های فردی، متابولیسم، مدت زمان استفاده از متادوز، مقدار دوز، دفعات مصرف و … متفاوت خواهد بود. از این رو وضعیت فردی و متابولیسم بدن می تواند تعیین کننده ماندگاری دولوفین در بدن فرد باشد. در رابطه با ماندگاری متادون در بدن افراد نظرات مختلفی وجود دارد. در واقع این زمان بین 2 تا 13 روز تخمین زده می شود.

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

معمولاً متادون را به مدت 2 هفته در برنامه دارویی افراد معتاد قرار می دهند. بعد از گذشت 2 هفته، دولوفین از برنامه دارویی معتادان خارج می شود. با وجود خارج شدن متادوز از برنامه دارویی، ممکن است اثرات دارو تا مدت ها در بدن فرد باقی بماند.

به طور کلی در تست اعتیاد ازدواج، آزمایش های استاندارد مواد مخدر همچون هروئین، مورفین و کدئین انجام می شود. در واقع تشخیص اعتیاد ناشی از مصرف این مواد به خوبی در آزمایش خون محرز می شود. برای اینکه بتوان وضعیت متادون را در تست اعتیاد ازدواج مورد بررسی قرار داد، نیاز به آزمایش های پرهزینه و خاص تری وجود دارد. آزمایش خون، آزمایش بزاق و آزمایش ادرار برای تشخیص متادون در بدن کارایی دارند.

آزمایش های تشخیص متادوز
آزمایش ادرار به عنوان یکی از رایج ترین آزمایش ها برای تشخیص متادون مورد توجه قرار می گیرد. در این روش تست، اثرات متادوز از یک ساعت پیش تا 2 هفته قبل قابل تشخیص است. آزمایش ادرار به عنوان یک روش غیرتهاجمی مورد توجه قرار می گیرد. امکان تشخیص مصرف متادوز را در دوره طولانی فراهم می کند و ارزان است. به همین خاطر برای تست اعتیاد به متادون بسیار کاربردی می باشد.   

آزمایش بزاق به عنوان یک روش غیر تهاجمی و مناسب برای تست متادون مدنظر می باشد. در واقع این آزمایش بازه بسیار کمی را در بر می گیرد. این بازه حدود 30 دقیقه قبل از مصرف است.

آزمایش مو نیز به عنوان یکی از روش های تست متادون است. در واقع افرادی که به شکل طولانی مدت از دولوفین بهره مند می گردند، اثرات دولوفین را در موهای خود نیز خواهند داشت. از این رو با تست مو، امکان تشخیص اعتیاد به متادون در افرادی که به تازگی مصرف کننده این دارو شده اند، وجود ندارد. برای افرادی که به تازگی مصرف کننده متادون شده اند، 2 هفته زمان لازم است تا اثرات متادوز در موهای آن ها نمایان شود. برای تست های طولانی مدت از تست مو استفاده می شود. در واقع بعد از آخرین مصرف، تاثیر متادون تا ماه ها بر روی مو باقی می ماند و قابل تشخیص است.

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

آزمایش خون امکان تشخیص متادون را از 30 دقیقه تا چند روز قبل از مصرف فراهم می کند. آزمایش های خون از دقت بالایی برخوردار هستند اما به عنوان یک روش تهاجمی و گران قیمت مورد توجه قرار می گیرند. ضمن اینکه بازه کوتاهی را برای تشخیص تست اعتیاد به متادون مدنظر قرار می دهند.  

پاکسازی بدن از دولوفین
به طور کلی بعد از هر بار مصرف، به 2 هفته زمان برای پاکسازی بدن از متادون نیاز دارید. سابوکسون از داروهای مشابه به متادوز است که برای درمان وابستگی به مواد افیونی استفاده می شود. این دارو نیز بین 9 تا 14 روز از آخرین مصرف از بدن پاکسازی می شود.

هروئین به عنوان یک ماده مخدر و غیر قانونی است که از مورفین تهیه می شود و وابستگی بسیار زیادی ایجاد می کند. عمر هروئین نسبت به سابوکسون و متادوز بسیار کمتر است. از این رو این ماده مخدر سریع تر از بدن پاکسازی می شود. هروئین در کمتر از یک ساعت از بدن پاکسازی می شود. مورفین نیز به حدود 2 روز زمان برای پاکسازی نیاز دارد.

اعتیاد به متادوز
به طور کلی متادون می تواند مانند تمام مواد مخدر منجر به بروز اعتیاد در فرد شود. داروی متادوز در کمپ های ترک اعتیاد و مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مصرف داروی دولوفین نباید بیشتر از حد لازم ادامه یابد. بروز عوارض جانبی متادوز در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. مشکلات بهداشت روانی، اشکال در تنفس، سابقه در مصرف الکل، بیماری قلبی و … می تواند احتمال و شدت عوارض جانبی داروی متادون را افزایش دهد.

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

اتحاد ملی بیماری های روانی در رابطه با مصرف طولانی مدت داروی دولوفین هشدارهای جدی می دهد. مصرف طولانی این دارو با وابستگی جسمی شدید همراه است. علائم جسمانی ترک متادون بعد از قطع دارو در فرد ظاهر می شود. علائم ترک اعتیاد به متادون دقیقاً مشابه مواد افیونی است و این علائم با شدت بسیار به مدت یک هفته تا 10 روز بعد از آخرین مصرف نمایان می شود. قبل از ترک متادون، بهتر است با مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا پزشک خود مشورت کنید. قطع ناگهانی دارو به هیچ عنوان به شما توصیه نمی شود. در واقع قطع ناگهانی متادوز سبب بروز مشکلاتی نظیر کم آبی شدید در بدن خواهد شد.
در صورت ترک متادون باید شاهد بروز نشانه های زیر باشید:

  • انسداد معده
  • بالا رفتن ضربان قلب
  • از دست دادن اشتها
  • اشکال در خواب
  • ناتوانی در ایستادن
  • درد بدن
  • آبریزش چشم و بینی
  • افزایش تنفس

اگر برای ترک اعتیاد نیاز به داروهای کمک کننده همچون متادون دارید، بهتر است دوز دارو توسط پزشک مشخص و اثرات و عوارض دارو نیز توسط مراقبین بهداشتی کنترل شود. داروی متادوز باید در مدت زمان کوتاهی مصرف شود. در غیر این صورت با اعتیاد خطرناک تر و سخت تری نسبت به مواد افیونی همراه خواهد بود.

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

عوارض اوردوز متادوز
سالانه بسیاری از افراد به دلیل مصرف بیش از اندازه متادون از بین می روند.

در صورت مصرف بیش از اندازه دولوفین با نشانه های زیر مواجه خواهید شد:
 

  • مردمک های کوچک شده
  • تهوع و استفراغ
  • درد قفسه سینه
  • خواب آلودگی شدید
  • ضربان قلب نامنظم
  • کاهش ضربان قلب
  • از دست دادن هوشیاری
  • پوست سرد و نرم
  • کاهش تنفس

تاثیر متادون بر روی تست اعتیاد
همانطور که گفته شد دولوفین با تاثیرگذاری بالا بر روی بدن و سایر ارگان ها همراه است. در نتیجه متادون باعث مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد ازدواج می گردد. در واقع فرد مصرف کننده متادوز به عنوان یک معتاد معرفی می شود. البته این فرض چندان اشتباه نیست. بیشتر مصرف کنندگان داروی دولوفین معتادان هستند. آن ها برای کاهش درد و وابستگی جسمانی از داروی متادوز کمک می گیرند. البته ممکن است، فرد تحت درمان یا مراحل ترک اعتیاد قرار داشته باشد. تنها در این صورت وجود متادون در آزمایش به خوبی توجیه می گردد.

آیا متادون تست اعتیاد ازدواج را مثبت می کند؟

در تست اعتیاد ازدواج در حالت نرمال امکان تشخیص ماده مخدر متادوز وجود ندارد. برای تشخیص نوع مخدر نیاز به آزمایش های پیشرفته و مجهزتری خواهیم داشت. در واقع تست اعتیاد ازدواج با مصرف متادون مثبت خواهد شد اما جزئیات آزمایش چندان مشخص نیست.

در چنین شرایطی معمولاً تست اعتیاد ازدواج را تحت بررسی های دقیق تری قرار می دهند. ممکن است نتیجه تست تنها به دلیل مصرف کدئین مثبت شده باشد. از این رو تشخیص عامل مخدر در تست اعتیاد اهمیت زیادی دارد. البته مورفین ها را می توان به راحتی در تست اعتیاد ازدواج تشخیص داد.

به طور کلی مخدرها نتایج تست اعتیاد را مثبت نشان می دهند. در واقع داروهای مخدر در مصارف طولانی مدت اعتیاد زا می باشند. از این رو داروهای مخدر می توانند تست اعتیاد را مثبت نشان دهند. متادوز از جمله داروهای اعتیاد آور است که تاثیر زیادی بر روی سایر متابولیسم های بدن می گذارد. این اثر تا 14 روز در بدن باقی می ماند. در نمونه تست های پیشرفته امکان مشاهده متادون تا بازه زمانی 14 روز وجود دارد. 

تسکین درد با داروهای مخدر
داروهای مخدر برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که می دانید ترک اعتیاد با درد بسیار زیادی همراه است. از این رو داروهای مسکن مناسبی برای تحمل درد به معتادان داده می شود. البته باید بدانید که خود این داروها نیز در بیشتر موارد اعتیاد آور هستند. به همین خاطر نباید به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. چون در این صورت سبب اعتیاد در فرد می شوند. داروهای مخدر باید در دوزهای مناسب استفاده شوند. زیاده روی در مصرف آن ها بسیار خطرناک بوده و با عوارض شدیدی همراه است. گاهی شدت این عوارض در حدی است که منجر به مرگ فرد نیز می شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها