خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آیا ممنوعیت مصرف عسل توسط نوزاد صحت دارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا ممنوعیت مصرف عسل توسط نوزاد صحت دارد؟

سؤال روز صد و شصتم تولد

آیا ممنوعیت مصرف عسل توسط نوزاد صحت دارد؟

خوراندن بعضی مواد غذایی به نوزاد می تواند او را در معرض خطر قرار دهد، در این مقاله در خصوص یکی از این مواد غذایی یعنی عسل صحبت شده است.


آیا ممنوعیت مصرف عسل توسط نوزاد صحت دارد؟
بله نوزادان زیر 1 سال نباید عسل مصرف کنند. باکتری کلستریدیوم که باعث بروز عارضه بوتولیسم نوزادی می شود معمولاً در خاک و گرد و غبار رشد می کند. این باکتری همچنین می تواند برخی مواد غذایی به ویژه عسل را آلوده سازد.
 
عارضه بوتولیسم نوزادی می تواند باعث ضعف عضلانی شده و علائمی مانند ضعف در مکیدن، گریه ضعیف، یبوست و کاهش تونوس ماهیچه ای را بوجود آورد.
 
والدین می توانند با عدم تغذیه نوزاد با عسل یا هر نوع ماده غذایی حاوی عسل (مانند کراکرهای عسلی) تا بعد از نخستین سال تولد او به جلوگیری از بروز بوتولیسم نوزادی کمک کنند. نوشیدنی یا شربت ذرت از نوع تیره و روشن (دارک و لایت) نیز ممکن است حاوی باکترهای مولد بوتولیسم باشند، اما این امر هنوز به اثبات نرسیده است. پیش از خوراندن این شربت ها به نوزاد خود با پزشک مشورت کنید.
 
نوزاد با بزرگتر شدن قادر به مصرف عسل خواهد بود، چرا که دستگاه گوارش او تکامل یافته است و اسپورهای باکتری کلستریدیوم را قبل از آنکه به بدن آسیب برسانند از بین می برد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها