خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » از علل تا درمان سیاهی زیر چشم

دانلود کتاب های امتحان شده

از علل تا درمان سیاهی زیر چشم

از علل تا درمان سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم باعث از دست دادن شفافیت و زیبایی صورت شما می شود و علت آن تا حدود زیادی به خود شما بستگی دارد. این سیاهی زیر چشم که با شما به همه جا می آیند می توانند واقعا عذاب دهنده باشند. بیشتر مواقع با مالیدن کرم روی این ناحیه آن را پنهان می کنیم، اما آیا نمی خواهید یک روز بدون آرایش بگذرانید؟


از علل تا درمان سیاهی زیر چشم

تیرگی زیر چشم چیست؟

تیرگی زیر چشم چیست؟ مردم فکر می کنند این حالت فقط به دلیل خستگی و کمبود خواب است. این علت فقط یکی از دلایل متعدد تیرگی دور چشم می باشد. اگرچه این می تواند یکی از دلایل باشد، دلایل دیگری نیز برای تیرگی زیر حلقه های چشم، مانند آلرژی ها یا روند طبیعی پیری وجود دارد.

سیاهی زیر چشم بسته به رنگ پوست ممکن است بنفش یا آبی تا قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد. در برخی موارد، سیاهی زیر چشم می تواند نیاز به تغییر سبک زندگی، مانند بهبود عادت های خواب یا رژیم غذایی را نشان دهد.1
 

علت تیرگی دور چشم چیست؟

برای از بین بردن حلقه های تیرگی چشم به طور دائمی، افراد باید علت آنها را شناسایی کنند.

به دلایل مختلفی افراد ممکن است دچار تیرگی چشم شوند ، از جمله:

کم خونی

تورم چشم

عوامل ژنتیکی

اگزما یا آلرژی

عادت های زندگی

هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب

وجود ملانین در لایه پوستی پوست

سایه زدن به دلیل نازک بودن پوست

وجود رگ های خونی در سطح پوست

برخی از عوامل سبک زندگی که ممکن است در ایجاد تیرگی چشم موثر باشند، عبارتند از:

استرس

کمبود خواب

سیگار کشیدن

استفاده بیش از حد از الکل

افراد می توانند برخی فاکتورهای سبک زندگی را برای بهبود سلامتی و کاهش ظاهر سیاهی چشم تغییر دهند. با این حال، فرد نمی تواند برخی از عوامل دیگر مانند ژنتیک را اصلاح کند.

افراد می توانند از محصولات یا روش هایی برای کاهش تیرگی چشم استفاده کنند اما ممکن است نتوانند به طور کامل یا دائمی آنها را از بین ببرند.1

از علل تا درمان سیاهی زیر چشم

نشانه های مشترک داشتن سیاهی زیر چشم چیست؟

پوست تیره، زیر یا اطراف چشم

چشم های پف آلود

اگر علت نارسایی کلیه باشد، این سیاهی ها اغلب باعث خسته به نظر رسیدن چشم ها میشود.

اگر علت بیماری کبد باشد، نه تنها پوست اطراف چشم بلکه پوست کل صورت تیره تر به نظر میرسد.

اگر علت اختلال قاعدگی باشد ، تیرگی ها برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت حتی اگر استراحت به اندازه کافی داشته باشید.

اگر علت بیماری مزمن معده باشد، تیرگی زیر چشم ممکن است به رنگ آبی روشن ظاهر شود و روی تمام پوست صورت تاثیر میگذارد.2
 

برای تیرگی چشم چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

سیاهی دور و زیر چشم برای سلامتی فرد مضر نیست، اما ممکن است برخی از افراد برای اهداف آرایشی ترجیح دهند با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنند. افرادی که به دلیل تیرگی چشم، اعتماد به نفس پایین یا کیفیت زندگی پایین دارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند.

یک پزشک یا متخصص پوست می تواند به تشخیص و طبقه بندی سیاهی چشم کمک کند که در انتخاب مناسب ترین روش درمانی یا تغییر سبک زندگی موثر است. پزشکان همچنین می توانند به افراد کمک کنند تا انتظارات خود را در مورد اثر بخشی هر روش درمانی مدیریت کنند.

به خاطر داشته باشید که بیشتر روش های درمانی قبل از اینکه شخص متوجه تغییر قابل توجهی شود، به ماهها استفاده روزانه نیاز دارد.1
 

روش‌های درمان سیاهی زیر چشم‌ها

در ادامه به درمان‌های خانگی و درمان‌های پزشکی که روی رفع سیاهی دور چشم تاثیر دارند خواهیم پرداخت.
 

درمان‌های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم بستگی به علت اصلی آن دارد. با این حال، برخی درمان‌های خانگی می‌توانند به برطرف شدن آن کمک کنند. برخی از متداول‌ترین درمان‌های خانگی عبارتند از:
 

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و انقباض عروق گشاد شده کمک کند. با این کار، پف زیر چشم کاهش پیدا کرده و تیرگی دور چشم برطرف می‌شود. چند قالب یخ را داخل پارچه‌ای تمیز پیچیده و روی چشم بگذارید. همچنین می‌توانید یک دستمال را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم بگذارید. می‌توانید با گرم شدن پارچه یا آب شدن یخ، این کار را دوباره تکرار کنید.

از علل تا درمان سیاهی زیر چشم
 

خواب بیشتر

جبران خواب نیز می‌تواند به کاهش تیرگی و سیاهی دور چشم کمک کند. کم‌خوابی باعث کدر یا رنگ‌پریدگی پوست شده و تیرگی‌ها و سیاهی‌های دور چشم را نمایان‌تر می‌کند. برای جلوگیری از سیاهی دور چشم، سعی کنید خواب خود را تنظیم کرده و بین ۷ تا ۸ ساعت در شبانه‌‌روز بخوابید.
 

بالا نگه داشتن سر هنگام خواب

اگرچه کم‌خوابی می‌تواند نقش مهمی در تیرگی و پف زیر چشم داشته باشد، اما گاهی اوقات ممکن است نحوه‌ی خواب علت اصلی آن باشد. سعی کنید، هنگام خواب، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارید تا از تجمع مایعات زیر چشم که موجب پف و تورم می‌شوند جلوگیری کنید.  
 

استفاده از چای کیسه‌ای

استفاده از چای کیسه‌ای سرد نیز می‌تواند به بهبود سیاهی دور چشم کمک کند. چای دارای کافئین و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند باعث بهبود گردش خون شود، عروق خونی را منقبض کرده و از تجمع مایع زیر چشم جلوگیری کند.

دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت ۵ دقیقه در یک فنجان آب گرم خیس کنید. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن، کیسه چای را برای مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی چشم بسته بگذارید. بعد از برداشتن، چشم‌ها را با آب سرد بشویید.
 

آرایش دور چشم

آرایش نمی‌تواند به برطرف کردن تیرگی و سیاهی دور چشم کمکی کند، اما می‌توانید با آرایش، سیاهی دور چشم را موقتا محو کنید. انواع کانسیلرها می‌توانند برای محو کردن سیاهی دور چشم مفید باشند.

با این حال، مانند هر نوع داروی موضعی یا لوازم آرایشی دیگری، سعی کنید از محصولات مناسب استفاده کنید. برخی لوازم آرایشی می‌توانند علائم را بدتر کرده و موجب بروز واکنش‌های آلرژیک شوند. در صورت بروز هر گونه علائمی، استفاده از لوازم آرایشی را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.
 

درمان‌های پزشکی برای رفع سیاهی دور چشم

برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم، راه‌حل‌های موثرتر و پایدارتری نیز در دسترس است. برخی از روش‌های درمانی متداول عبارتند از:

استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی برای کاهش رنگدانه 

عمل جراحی لیزر برای لایه‌برداری و سفت کردن پوست

خالکوبی پزشکی برای تزریق رنگدانه درون پوست 

استفاده از پرکننده‌ی بافت برای پنهان کردن عروق خونی و رنگدانه‌های تیره

برداشتن چربی اضافی، برداشتن سلول‌های چربی‌ و پوست اضافی نیز می‌تواند باعث صافی و نرمی سطح پوست شود

تزریق چربی یا ژل تزریقی مصنوعی .3

پینوشتها
1.www.pezeshket.com
2.www.namnak.com
3.www.drdr.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها