در این ترفند قصد داریم به معرفی افزونه‌های متنوعی بپردازیم که به نوعی برنامه‌های کمکی محصولات آفیس هستند. کارایی‌هایی که در نرم‌افزارهای بسته آفیس کمبودشان وجود دارد ولی به شکل پیش‌فرض در آن گنجانده نشده‌اند. این افزونه‌ها که قصد داریم به بررسی تک‌تک آن‌ها بپدازیم هر یک کارایی کمکی خاص خودشان را دارند که می‌توانند کار شما را بسیار راحت‌تر از آنچه هست کنند. در صورتی که آفیس را روی سیستم خود نصب کرده‌اید این ترفند را از دست ندهید.

Microsoft Outlook:

  • اسپم‌ها را نابود کنید: هیچ‌کس اسپم‌ها را دوست ندارد، اما همگان آن‌ها را دریافت می‌کنند. با این وجود اغلب افراد فکر می‌کنند که درمان این ایمیل‌های زائد به سادگی درمان کچلی است! اما ما خیلی بیش‌تر امیدوار هستیم! در صورتی که شما به دنبال یک راه ساده و موثر هستید، خیال‌تان راحت باشد چرا که یک درمان خوب برای آن داریم که شما را برای همیشه از شر این پیام‌های ناخواسته خلاص می‌کند.
  • شما می‌توانید چندین برنامه کمکی مفید نرم‌افزار Outlook برای نابودی اسپم‌ها را از اینجا دریافت نمایید.
  • ایمیل‌های خود را محافظت‌شده ارسال کنید: امنیت ایمیل‌های معمولی که شما ارسال و دریافت می‌کنید همانند امنیت یک کارت پستال است که از طریق سیستم پست ارسال می‌کنید! طبعاًً هر کسی می‌تواند آن‌ها را بخواند. در صورتی که شما ایمیل‌های حساس خودتان بدون رعایت نکات امنیتی ارسال کنید، ممکن است که گیر افراد سو‌ءاستفاده کنند بیفتد. اینجاست (ترفندستان) که باید به فکر یک ابزار کمکی برای Outlook بود. ابزار Secured eMail در ظاهر برنامه Outlook دکمه‌ای با نام Send Secure (ارسال امنیتی) را اضافه می‌کند که در صورت استفاده از این دکمه برای ارسال ایمیل‌های خودتان می‌توانید امنیت این ایمیل‌ها را تضمین کنید. چرا که این ابزار، کدهای کلیدی متحرکی را در ایمیل شما اضافه می‌کند و باعث ضمانت حفاظت ایمیل ارسالی شما می‌شود. شما می‌توانید افزودنی Secured eMail را از اینجا دریافت کنید.

Microsoft Word:

  • دسترسی به قسمت‌های مختلف را آسان کنید: یکی از دلایل مهمی که عده‌ای از کاربران Word به استفاده از کلیدهای میان‌بر در این برنامه ماهر شده‌اند، استفاده از ابزار WordToys میباشد. این برنامه کمکی، یک نوار ابزار جذاب را به Word اضافه می‌کند که در کنار طول سند باز شده توسط شما قرار می‌گیرد. این نوار ابزار به شما دسترسی سریع به قسمت‌های مختلف برنامه را پیشنهاد می‌کند و یار کمکی شما در برنامه خواهد بود. این ابزار همین طور بخشی را اضافه می‌کند که تمامی سندهای باز شده توسط شما را به شکل تب مانند در کنار هم قرار می‌دهد که بسیار پر استفاده خواهد بود. شما می‌توانید WordToys را از اینجا دانلود نمایید.
  • فایل‌های PDF تولید کنید: در عصر دیجیتالی امروز، پرینت متون و ارسال آن‌ها برای افراد کاری منسوخ شده است. چرا که استفاده از اسناد دیجیتالی بسیار بهره‌ورتر هستند. و به طور کلی (ترفندستان) استفاده از فرمت PDF برای این کار بهترین حالت است. برنامه‌های متعددی برای ساخت فایل با فرمت PDF در نرم‌افزار Word عرضه شده‌اند که خروجی PDF را در این برنامه برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید تعدادی از این افزودنی‌ها را از اینجا دانلود کنید.

Microsoft Powerpoint:

  • به گرافیک پاورپوینت بهبود بخشید: در میان محصولات نرم‌افزاری آفیس، Powerpoint هنری‌ترین برنامه در این میان است. چرا که قابلیت اضافه کردن تصاویر و قالب‌های زیادی را دارد. اما شما می‌توانید این گرافیک را بهتر نیز بکنید. PowerPlugs برنامه کمکی است که پس از نصب، به سادگی تیترهای 3 بعدی، فریم‌های جذاب، افکت‌های مجازی و تعداد زیادی قالب حرفه‌ای را به این برنامه اضافه می‌کند. برای دریافت PowerPlugs به اینجا بروید.
  • افزودن نمادهای گرافیکی: یکی از برنامه‌های کمکی فوق‌العاده برای Powerpoint، افزودنی با نام NetZoom Symbols است. این برنامه کمکی پس از نصب چیزی در حدود 60,000 نماد گرافیکی با 1,200 موضوع مختلف شامل آیکن‌هایی پیرامون کامپیوتر، مخابرات، شبکه و تاسیسات خدماتی را وارد Powerpoint می‌کند. این برنامه کمکی قابلیت آپدیت از اینترنت را دارد. شما می‌توانید NetZoom Symbols را از اینجا دریافت نمایید.

Mirosoft Excel:

  • قالب صفحات گسترده: هنگامی که شما یک صفحه گسترده را در Excel ایجاد می‌کنید، هر فردی می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند و آن را ویرایش‌ کند. برای جلوگیری از این اتفاق شما می‌توانید از ابزار DTG Advanced Formatting استفاده کنید. با استفاده از این افزودنی دکمه‌ای به Excel اضافه می‌شود که امکان جلوگیری از این کار را به شما می‌دهد. برای دریافت DTG Advanced Formatting به اینجا بروید.
  • به کار بردن اطلاعات: برای مدیریت اطلاعات در Excel شما می‌توانید از یک ابزار جذاب استفاده کنید! برنامه کمکی DigDB قابلیت‌هایی اعم از فیلترینگ پارامترها، خارج نمودن اطلاعات، تنظیمات صفحه‌آرایی و ابزارهای تبادل اطلاعات را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید افزودنی DigDB را در اینجا دانلود کنید.