خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » انتخاب صرافی ارز دیجیتال با توکن باز

دانلود کتاب های امتحان شده

انتخاب صرافی ارز دیجیتال با توکن باز

 بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟ این سؤالی است که تقریبا تمام افراد فعال در حوزه کریپتوکارنسی به‌دنبال جواب آن هستند. پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال خوب تنها زمانی امکان‌پذیر است که مقایسه دقیقی بین وب‌سایت‌های مختلف خارجی و داخلی انجام داده باشیم. در این مطلب ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال خوب را بیان کرده‌ایم.

در دنیای ارزهای دیجیتال همواره خرید و فروش آنی با بهترین قیمت دغدغه کاربران بوده است.  تنها با جستجوی عبارت «ارز دیجیتال» در گوگل با تعداد بسیار زیادی سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانی مواجه خواهید شد. بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران ویژگی‌هایی دارد که موجب گشته در میان صد‌ها صرافی به محبوبیت برسد. بدون شک شناخت یک صرافی معتبر در حوزه  ارز دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند که خرید‌های موفق‌تری در زمینه ارز دیجیتال داشته باشید.

توکن باز

به‌صرفه‌ترین قیمت خرید ارز دیجیتال و بیت کوین

مقایسه صرافی‌ها برای بررسی قیمت خرید یا فروش یک ارز دیجیتال زمان‌بر است. هنگام معامله در بازار کریپتوکارنسی در بسیاری از موارد چند دقیقه تعلل ممکن است مقدار سود و زیان را به‌سادگی تغییر دهد. به همین دلیل بیشتر افراد فعال در این حوزه سود بیشتر را ترجیح می‌دهند و در لحظه، زمان خود را صرف پیدا کردن قیمت فروش یا خرید ارز دیجیتال نمی‌کنند. وب‌سایت توکن باز در این زمینه به شما کمک می‌کند. در این وب‌سایت در یک نگاه و کمتر از یک دقیقه بهترین قیمت بیت کوین به تومان و همچنین سایر ارزهای دیجیتال را پیدا می‌کنید.

ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

با روند و رشد صعودی ارزهای دیجیتال، نیاز به فهم و درک بیشتری از این فضای جدید احساس شد و در این بین سردرگمی‌های بیشتری برای کاربران و افرادی که تازه به این عرصه پا نهادند به وجود آمد. پس ما برآن شدیم که در این مقاله هرچند به‌صورت مختصر، سؤالات و ابهاماتی که ذهن کاربران در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و صرافی‌های این حوزه را درگیر کرده است، مرتفع کنیم.

  • بهترین صرافی ارز دیجیتال باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟
  • ملاک‌های یک صرافی ارز دیجیتال ایده‌آل از دید کاربران؟
  • چگونه صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر را از نامعتبر تشخیص دهیم؟
  • چگونه  متوجه شویم که یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و مناسب است  یا خیر؟
  • و …

خب در ادامه به این سؤالات جواب خواهیم داد تا دغدغه‌ی انتخاب بهترین صرافی برای کاربران حوزه‌ی ارزهای دیجیتال رفع شود.

در ابتدا به ویژگی‌های یک صرافی خوب اشاره می‌کنیم

داشتن امنیت

یعنی یک صرافی زمانی‌که حجم معامله بالا است، یا زمان‌هایی که روند قیمت مقطعی است، عملکرد خوب و بدون اشکالی دارد یا خیر؟

بررسی مشکلاتی از قبیل سابقه توقف خرید و فروش یا از دسترس خارج شدن پلتفرم امری ضروری است. پس از انجام بررسی‌های ابتدایی، امنیت یک صرافی مسئله‌ای حائز اهمیت است. امنیت صرافی شامل موارد زیر است:

  • استفاده از تأیید هویت دومرحله‌ای
  • عدم افشای اطلاعات حساب کاربری کاربران
  • حفاظت در مقابل صفحات، ایمیل، پیامک و نرم‌افزارهای تقلبی

اعتبار

در انتخاب یک صرافی باید میزان اعتبار و شهرت آن میان کاربران سنجیده شود. ۳ مورد مهم در زمینه اعتبار صرافی شامل این فاکتورها است:

  • فعالیت صرافی و سابقه فعالیت صرافی
  • نظرات کاربران در یک صرافی
  • تعداد کاربران صرافی

احراز هویت

بسیار مهم و حیاتی است که هر کاربر قبل از شروع به کار با هر صرافی یا بازار، با فرایند احراز هویت آشنا شود. ضمن آنکه هرچقدر فرایند احراز هویت دقیق‌تر باشد، می‌توان گفت که امنیت و سلامت معاملات نیز بالاتر خواهد رفت که این فرایند برای جلوگیری از فساد مالی، پول‌شویی و … است هرچند این شرایط و روند شاید خسته‌کننده و زمان‌بر باشد اما برای حفظ دارایی اشخاص بسیار مهم و ضروری است.

برخی از صرافی‌ها فرایند احراز هویت را به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌دهند.

حجم معاملات و شکاف قیمتی

یکی از شاخصه‌های مهم حجم معاملات بازار، سیالیت و همین‌طور شکاف قـیمتی یا اسـپرد (spread) در صرافی ارز دیـجیتال است. حجم بازار در معـامـلات بـزرگ و همچنین سرعت انجام معامله پارامتر بسیار مهمی تلقی می‌شود.

کارمزد معامله و کارمزد انتقال

تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال برای انجام مبادله در سایت، مبلغی را به‌عنوان کارمزد یا فی دریافت می‌کنند. یکی از ابتدایی‌ترین مسائلی که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید هر کاربر در نظر بگیرد، تمامی قوانین مرتبط با کارمزد در آن صرافی است.

کارمزدهای انتقال نیز جزو مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب یک صرافی در دنیای ارز دیجیتال است. چرا که هزینه‌های برداشت و واریز کاربران، در هر تراکنش به همین فاکتور بستگی دارد. در وب‌سایت توکن باز شما می‌توانید کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال را مقایسه تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

تنوع در تعداد ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تنوع زیاد ارزها جذاب و سودآور است. خیلی از کاربران فقط به‌دنبال خرید بیت کوین یا خرید تتر نیستند بلکه تمایل دارند سبدی از ارزهای مختلف تهیه کنند. پس پشتیبانی صرافی‌ها از ارزهای دیجیتال مختلف یک پارامتر مهم به‌حساب می‌آید.

داشتن اپلیکیشن

امروز اکثر کاربران به‌جای استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ، از موبایل خود برای اینترنت گردی استفاده می‌کنند. نصب و استفاده از اپلیکیشن به‌مراتب ساده‌تر از وب‌سایت است. صرافی‌های معتبر همگی اپلیکیشن‌های کاربردی و کاربرپسندی دارند که می‌تواند ورود به بازار ارزهای دیجیتال را راحت‌تر و شیرین‌تر کند.

پشتیبانی

ستون فقرات یا اهرم نگهدارنده یک صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی مناسب آن است. حتی اگر صرافی مورد نظر امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان باشد اما پاسخگوی سؤالات کاربران نباشد، از نظر ما ارزشی ندارد و پایدار نخواهد ماند.

توکن باز

چگونه صرافی‌های معتبر را از نامعتبر تشخیص بدهیم

کاربران می‌توانند از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی یا ایرانی اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایند. از آنجایی که هنوز قوانین شفافی در رابطه با صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران و بسیاری از دیگر کشور‌های جهان وجود ندارد، اعتماد به صرافی‌ها دشوارتر می‌گردد. به‌طور کلی راه‌هایی برای تشخیص صرافی‌های معتبر از صرافی‌های نامعتبر وجود دارد؛ که در سطرهای پیشین به بسیاری از آن‌ها اشاره کردیم که برای تأکید بیشتر مجدد و به‌اختصار توضیح خواهیم داد. اگرچه این روش‌ها، چندان علمی و اثبات‌شده نیستند، اما احتمال خطا و انتخاب صرافی نامعتبر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. برخی از اصلی‌ترین مواردی که به هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید حتما به آن‌ها دقت کنید، به شرح زیر است:

  • دامنه سایت صرافی ارز دیجیتال را به‌خوبی بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که آدرس صرافی انتخابی شما در لیست اسکم، یا همان کلاه‌برداری نباشد.
  • از سرمایه‌گذاران صرافی انتخابی‌تان سوا لاتی در ارتباط با سابقه و اعتبار صرافی بپرسید و نظرات آنان را در انتخاب خویش لحاظ کنید.
  • اعتبار صرافی را در بازار ارز‌های دیجیتال ایران و جهان بررسی کنید.

سرویس مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال توکن باز

وب‌سایت توکن باز به شما کمک می‌کند تا زمانی‌که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال دارید، بهترین قیمت خرید یا بهترین قیمت فروش هر ارز دیجیتال را در کنار امتیاز و نظرات کاربران و همچنین ویژگی‌های صرافی‌ها از قبیل (کارمزد، مدت‌زمان احراز هویت، تعداد ارزهای قابل معامله) مقایسه و سپس اقدام به خرید و فروش کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها