خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » بازشدن پرونده دادخواهی سنخی علیه اپل در دادگاه به‌دلیل iTunes

دانلود کتاب های امتحان شده

بازشدن پرونده دادخواهی سنخی علیه اپل در دادگاه به‌دلیل iTunes

اپل به‌تازگی با دادخواهی سنخی جدیدی در دادگاه فدرال ساکرامنتوی کالیفرنیا مواجه شده است. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، محوریت پرونده‌ی حقوقی جدید اپل در دادگاه نحوه‌ی خرید یا اجاره‌ی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و دیگر محتواهای موجود در فروشگاه آنلاین آیتونز است. اپل تلاش کرده است دادخواست را نپذیرد؛ اما قاضی فدرال در ایالات متحده درخواست اپل را رد کرده است. به‌گزارش هالیوور ریپورتر، دیوید اندینو، شاکی اصلی پرونده‌ی حقوقی جدید، استدلال می‌کند تمایز بین خرید و اجاره‌ی محتوا در آیتونز گمراه‌کننده است و اپل این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا دسترسی محتواهای خریده‌شده‌ی مشتریان را ناممکن کند.

اپل صراحتا می‌گوید کاربران می‌توانند از محتواهایی که پیش‌تر دانلود کرده‌اند، در هر زمان لذت ببرند و تا وقتی کاربر تصمیم نگیرد، هیچ محتوایی حذف نمی‌شود. باوجوداین، جان مندز، قاضی مطقه‌ای ایالات متحده، با شرکت کوپرتینویی هم‌نظر نیست و می‌گوید اپل ادعا می‌کند هیچ‌یک مشتریان منطقی باور نمی‌کنند محتواهای خریده‌شده تا ابد در پلتفرم آیتونز باقی بمانند. بااین‌حال، در استفاده‌های عادی عبارت خرید به‌معنی تصرف مالکیت است و احتمال دارد همان مشتریان منطقی انتظار داشته باشند دسترسی‌شان به محتواهای خریده‌شده لغو نشود.

اپل می‌گوید دیوید اندینو ضررهایی که ممکن است متحمل شود، براساس احتمالات تعیین کرده و گفته است نگرانی اصلی وی این است که محتواهای خریده‌شده روزی در آیتونز ناپدید شوند. قاضی مندز در پاسخ می‌گوید این ادعای اپل بیشتر حدس‌و‌گمان است و ادعایی دقیق با پشتوانه‌ی قوی نیست. دیوید اندینو مشخصا در پرونده‌ی حقوقی می‌نویسد:

اپلیکیشن آیتونز اپل به مشتریان امکان می‌دهد فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، موسیقی‌ها و دیگر محتواها را بخرند یا اجاره کنند. اگر مشتری ترجیح دهد که فیلم را اجاره کند، اپل می‌گوید با مبلغی درحدود ۵٫۹۹ دلار می‌تواند به آن فیلم ۳۰ روز و سپس ۴۸ ساعت پس از اولین مشاهده دسترسی داشته باشد. با مبلغ بیشتر درحدود ۱۹٫۹۹ دلار، اپل امکان خرید محتوا را به مشتری ارائه می‌دهد. وقتی مشتری تصمیم می‌گیرد محتوا را بخرد، آن محتوا در پوشه‌ی Purchased (خریده‌شده‌ها) ظاهر می‌شود.

 اندینو استدلال می‌کند این عبارت‌هایی که اپل استفاده می‌کند، گمراه‌کننده هستند؛ زیرا استفاده از گزینه‌ی خرید و سپس ارائه‌ی آن محتوا به‌عنوان محتوایی خریده‌شده باعث می‌شود مشتری باور کند که امکان قطع دسترسی او به محتوا وجود ندارد. شاکی پرونده این گفته را غیرواقعی می‌‌داند و ادعا می‌کند این حق را برای خود قائل است که در هر زمان، دسترسی مشتری به محتوا را مسدود و استفاده‌ی مشتری از آن را غیرممکن کند.

اندینو می‌گوید اپل تاکنون چندین بار چنین کاری انجام داده است. در بخشی از پرونده‌ آمده است: «شاکی درصورتی‌که می‌دانست احتمال دارد دسترسی‌اش در هر زمان قطع شود، محتوا را نمی‌خرید یا حاضر نمی‌شد این‌قدر برایش پول بدهد.» قاضی مندز در حکم خود ادعای اولیه‌ی پرونده‌ی حقوقی را رد کرده، اما همچنان احتمال صدور حکم قرار منع وجود دارد که می‌تواند نحوه‌ی اپل در فروش محتوا را تغییر دهد. در صورت تمایل، جزئیات کامل پرونده‌ی حقوقی را از این لینک می‌توانید مطالعه کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها