خانه » همه » مذهبی » تاثیر ریا در بطلان عمل

دانلود کتاب های امتحان شده

تاثیر ریا در بطلان عمل


تاثیر ریا در بطلان عمل

۱۳۹۸/۰۳/۲۷


۲۰۴ بازدید

باسلام و وقت بخیرمن ایه ۲۶۶ سوره بقره رو خواندم و منظور ایه این است که ریا در کاری علاوه بر اینکه اون عمل صالحی که از روی ریا انجام شده از ما پذیرفته نمیشه باعث میشه بقیه ی اعمال صالح ماهم که بدون ریا انجام شده نیز از بین بره؟منظور ایه اینه؟؟ خیلی ذهنمو مشغول کرده

پرسشگر گرامی! ظاهرا منظور شما آیه ۲۶۴ سوره مبارکه بقره است نه 266 ؛ از آیه مذکور استفاده می‌شود فقط آن اعمالی که همراه ریا باشند، باطل می‌شوند، مگر اینکه شخص ریاکار به خدا و قیامت ایمان نداشته باشد که در این صورت همه اعمال او باطل است. اما خطاب اصلی آیه به اهل ایمان است که صدقات خود را با منت و آزار، باطل نکنند.«یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِکُم بِالْمَنّ ِ وَ الْأَذَى کاَلَّذِى یُنفِقُ مَالَهُ رِئَاءَ النَّاسِ وَ لَا یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَْخِرِ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَیْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَکَهُ صَلْدًا لَّا یَقْدِرُونَ عَلىَ شىَ ْءٍ مِّمَّا کَسَبُواْ وَ اللَّهُ لَا یَهْدِى الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ»(بقره/۲۶۴)
اى کسانى که ایمان آورده ‌اید! بخششهاى خود را با منت و آزار، باطل نسازید! همانند کسى که مال خود را براى نشان دادن به مردم، انفاق مى ‌کند و به خدا و روز رستاخیز، ایمان نمى‌ آورد (کار او) همچون قطعه سنگى است که بر آن، (قشر نازکى از) خاک باشد (و بذرهایى در آن افشانده شود) و رگبار باران به آن برسد، (و همه خاکها و بذرها را بشوید،) و آن را صاف (و خالى از خاک و بذر) رها کند. آنها از کارى که انجام داده‌ اند، چیزى به دست نمى‌ آورند و خداوند، جمعیت کافران را هدایت نمى ‌کند .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها