خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

دانلود کتاب های امتحان شده

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

بین الملل تابناک: تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا، طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم، هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان، هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل و طرح ۹ بندی ائتلاف شیعیان عراق برای خروج از بن بست سیاسی، از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا 

سناتورهای آمریکایی بامداد پنجشنبه دومین طرح ضد ایرانی خود را با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی تصویب کردند.

این طرح که با پیشنهاد «جیمز لنکفورد» سناتور جمهوری‌خواه ضد ایرانی ارائه شده بود، با ۶۲ رأی مثبت و ۳۳ رأی منفی تصویب شد تا دولت آمریکا را مجاب کند، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید شامل «تمام فعالیت‌های شرورانه و مخرب» جمهوری اسلامی شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، طرح مذکور که اقدامی غیرالزام‌آور برای دولت آمریکاست، از کاخ سفید می‌خواهد تا زمانی که تهران یک‌سری از پیش‌شرط‌های دشوار از جمله محدود کردن فعالیت موشکی بالستیک را نپذیرفته، به توافق هسته‌ای بازنگردد.

این طرح همچنین به دولت بایدن هشدار می‌دهد که حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی و لغو تحریم‌ها علیه آن را در هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با ایران نگنجاند.

 

مجلس سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که در این دوره ۵۰ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان، ۴۸ کرسی متعلق به دموکرات‌ها و دو کرسی متعلق به مستقل‌هاست. طبق نتیجه منتشر شده از رأی‌گیری درباره این طرح، ۱۳ دموکرات از این طرح حمایت کردند.

رأی مثبت سناتورهای آمریکایی به حفظ نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا و جلوگیری از رفع تحریم‌های آن ذیل هرگونه توافق هسته‌ای، در حالی است که دولت «جو بایدن» مدعی است با حضور در مذاکرات وین قصد دارد، متقابل با ایران به توافق هسته‌ای بازگردد؛ اما ایران تأکید دارد رفع تمام تحریم‌ها شرط لازم برای بازگشت به برجام است.

ساعتی پیش از این، طرح ضد ایرانی دیگری برای حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف محدود کردن تجارت نفتی پکن-تهران، تصویب شده بود. 

طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم

مجموعه‌ای از اسناد مربوط به طرح‌های فضایی پیشین وزارت دفاع آمریکا که در سال ۲۰۱۷ افشا شده بود، در قالب یک پرونده هزارو ۶۰۰ صفحه‌ای منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، بخش‌های زیادی از این اسناد که مربوط به «برنامه شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» دولت آمریکاست و وجود آن در سال ۲۰۱۷ به عنوان برنامه سری مطالعه «اشیای ناشناس پرنده» یا بشقاب‌پرنده‌ها فاش شده بود، اکنون از طبقه‌بندی «فوق محرمانه» درآمده و در اختیار مجله «وایس» قرار گرفته است. این رسانه بر پایه قانون آزادی دسترسی به اطلاعات، درخواست دریافت جزئیات این سند را به دولت داده بود.

بر اساس جزئیاتی که از این طرح منتشر شده، ظاهرا پژوهشگران وزارت دفاع آمریکا از طرح ابتدایی اعلام شده بسیار فراتر رفته و سناریوهای حیرت‌آوری را در نظر داشته‌اند که بیشتر به داستان‌های علمی تخیلی هالیوودی شباهت دارد.

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

در میان چند طرح آزمایشی که انجام آنها در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در نظر گرفته شده بود، نام یک برنامه به نام «پیش‌رانِ جرم منفی» به چشم می‌خورد. این برنامه شامل عملیات حفاری در ماه با استفاده از بمب‌های همجوشی اتمی یا دستگاه‌های گداخت هسته‌ای به منظور «استخراج موادی به اندازه فولاد مقاوم اما صد هزار برابر سبک‌تر» از آن ذکر شده است.

در این سند آمده است: «حفر تونل در ماه به شرط وجود ذخایری خوب از اجسام با جرم منفی، می‌تواند پرواز فضایی بین ستاره‌ای را متحول کند. از نظر فنی، برای ساختن چنین تونلی به مجموعه‌ای از لوازم گداخت هسته‌ای نیاز است.»

هسته‌ای شدن ماه تنها پروژه‌ای نیست که در «برنامه شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» پیش‌بینی شده است. در این اسناد همچنین توجه بسیار ویژه‌ای به «کرم‌چاله‌ها» مشاهده می‌شود.

هرچند کرم‌چاله‌ها وجودشان هنوز ثابت نشده، گونه‌ای ساختار فرضی هستند که نقاط نامتجانس در فضا-زمان را به هم پیوند می‌دهند و احتمالا اشیا یا موجودات خاصی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ نوعی جابجایی زمانی و غیر مکانی که اصطلاحا «دورنوردی» نامیده می‌شود.

در سندی به نام «کرم‌چاله‌های قابل گذر، دروازه‌های ستاره‌ای و انرژی منفی» برای مثال به ایده سفر در فضا-زمان اشاره شده است. محققان در این برنامه می‌نویسند: «کاوش‌گران می‌توانند کرم‌چاله ستاره‌ای را در نزدیکی سطح زمین مستقر کنند و به سادگی از «دروازه ستاره‌ای» عبور کرده و بر حسب ثانیه از طرف دیگر در فضا-زمان دور بیرون بیایند.»

در اسناد این مجموعه به طرح‌های بلندپروازانه دیگری مانند «دستکاری ابعاد»، «ارتباطات با موج گرانشی» یا حتی پروژه «شنل نامرئی» نیز اشاره شده است.

تمامی این مطالعات و تحقیقات امروزه رسما رها شده و همه آن پروژه‌ها «تصورناپذیر» تلقی شده‌اند.

بعضی از این اسناد پیش از این نیز در نشریات دیگر دست به دست می‌شد. اکنون معلوم شده است که بعضی از اطلاعات لو رفته درباره پروژه‌های فضایی آمریکا در حد شایعه بوده، اما برخی دیگر صحت داشته است.

اکنون باید گفت که حال ماه خوب است و واقعاً خطر از سرش رفع شده است.

هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال گذشته تعداد افراد در معرض گرسنگی مطلق به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش ای بی سی، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی تصریح کرد، تعداد افرادی که غذای کافی برای مصرف روزانه خود ندارند در سال گذشته به بالاترین حد خود در جهان رسید. کارشناسان این سازمان ادعا می‌کنند جنگ اوکراین تاثیر منفی بر روند تولید غذا در سراسر جهان گذاشته است.

بنا بر آمارهای منتشره توسط سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۱۹۳ میلیون تن در ۵۳ کشور به سه دلیل عمده جنگ، تغییرات اقلیمی و اثرات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا از کمبود مواد غذایی رنج بردند.

سازمان ملل متحد افزود، در سال گذشته هر روز ۴۰ میلیون تن به گرسنگان دنیا اضافه شد که این وضعیت در کشورهایی مثل افغانستان، کنگو، اتیوپی، نیجریه، سودان جنوبی، سوریه و یمن به خاطر شرایط جنگ، بدتر از سایر مناطق جهان بوده است.

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

راین پاولسن، مدیر بخش غذا و کشاورزی سازمان ملل گفت: پیامدهای منفی جنگ اوکراین به وضوح در تمام نقاط جهان برای تهیه نیازهای غذایی مردم به خصوص در کشورهای مذکور دیده می‌شود.

پاولسون در این گزارش از کشورهای جهان خواست سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش کشاورزی کنند. وی خواستار کمک یک و نیم میلیارد دلاری برای توسعه و ارتقای کشاوری کشورهای درگیر جنگ و قحطی شد.

هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت صنعاء، عصر روز (چهارشنبه)، درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل در پی اقدامات ائتلاف سعودی هشدار داد.

سخنگوی انصارالله در حساب رسمی خود در شبکه توئیتر نوشت: «پس از نقض آتش‌بس توسط یک پهپاد جاسوسی، نیروی هوایی متجاوزان حمله‌ای هوایی در منطقه حرض از توابع استان حجه انجام داد. این پافشاری بر انجام اقدامات متجاوزانه، آتش‌بس انسانی و نظامی را تضعیف می‌کند؛ آتش‌بسی که اساسا با عدم تعهد به اجرای بندهای آن‌ در خصوص بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و تسهیل روند ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده در معرض تهدید قرار گرفته است.»

این بیانیه پس از آن صادر شده است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ صبح امروز، اعلام کرد که یگان هوایی این کشور یک فروند پهپاد تجسسی ائتلاف سعودی را حین انجام اقدامی خصمانه سرنگون کرده است.

ارتش یمن در این بیانیه همچنین اشاره کرد که این پهپاد با ورود به حریم یمن، آتش‌بس انسانی و نظامی اعلام‌شده از سوی سازمان ملل متحد را علنا نقض کرده است.

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دوماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داده بود و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی در کشور یمن شد.

با این حال، رسانه‌ها و مقامات یمنی بارها از نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در بخش‌های مختلفی از خاک یمن خبر داده‌اند.

در همین ارتباط، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا تأکید کرد که کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز به‌تازگی اعلام کرد به‌رغم گذشت یک ماه از زمان آتش‌بس ولی کشورهای عضو ائتلاف سعودی اجازه نداده‌اند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

بر اساس بندهای این توافق، بایست ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده یمن شوند و از طرف دیگر باید هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

با این حال، ائتلاف سعودی با گذشت بیش از یک ماه از زمان اعلام آتش‌بس، هنوز اجازه فرود هیچ هواپیمایی را به فرودگاه بین‌المللی صنعاء نداده است.

طرح ۹ بندی ائتلاف شیعیان عراق برای خروج از بن بست سیاسی

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طرح سیاسی ۹ بندی را برای حل بحران کنونی و خروج از بن بست سیاسی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه شفق نیوز، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به احساس مسئولیت قانونی و اخلاقی ما، این طرح ملی جامع را برای خروج از بحران کنونی و بن بست سیاسی اعلام می‌کنیم. با توجه به حفظ منفعت کشورمان چارچوب هماهنگی و گروه‌ها و شخصیت‌های هم پیمان برای تفاهم و مذاکره با تمام گروه‌ها و شخصیت‌های مستقل برای خروج از بحران تلاش می‌کنند.

متن این طرح به شکل زیر است؛

۱. با توجه به مهلت‌های قانون اساسی و حفظ روند دموکراسی از تمام طرف‌ها می‌خواهیم بدون پیش شرط بر سر میز مذاکره بنشینند و منفعت شهروندان و وطن را بر هر چیزی ترجیح دهند.

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا/ طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم/ هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان/ هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

۲.ریاست جمهوری یک پست مهم و اساسی به عنوان حافظ قانون اساسی و نماد وحدت وطن و حاکمیت آن و حفظ وحدت و تمامیت ارضی آن است. شخص رئیس جمهور باید اخلاص و حسن سیرت داشته باشد و احزاب کرد، باید برای توافق با نامزدی که این صفات را داشته باشد، تلاش کنند.

۳.با توجه به اهمیت پست نخست وزیری و همسو با قانون اساسی و رعایت حق اکثریت باید حق گروه بزرگتر برای داشتن فراکسیون اکثریت و توافق با نامزدی نخست وزیر آتی حفظ شود. گروه‌های شرکت کننده در دولت مسئولیت شکست یا موفقیت آن را بر عهده دارند و به حمایت کامل از آن طبق برنامه دولتی متعهد می‌شوند تا نامزد این پست لیاقت و شایستگی و مهارت سیاسی و اقتصادی را داشته باشد و باید قبل از انتخاب و موافقت با فراکسیون اکثریت آن را امتحان و برنامه آن را ارزیابی کرد.

۴.با توجه به لزوم روند دموکراسی و ممانعت از بن بست سیاسی گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان، پیشنهادی را به نمایندگان مستقل می‌دهند درباره اینکه نامزدی را معرفی کنند که لیاقت و شایستگی و مقبولیت برای اداره کشور در این مرحله حساس داشته باشد و از سوی تمام فراکسیون‌هایی که نماینده فراکسیون اکثریت هستند حمایت شود.

۵.از طریق این طرح موضوع رؤسای سه گانه از طریق توافق قطعی می‌شود و همگان با مفهوم اکثریت مایل به مشارکت در دولت و مخالفان تعامل می‌کنند تا تمام رؤسا در یک روند واحد باشند. رؤسای سه گانه نماینده همگان هستند و از حمایت و احترام همگان برخوردارند.

۶.دوری از سیاست شکستن اراده و ارائه امتیازهای متقابل به خاطر اشتراکات ملی و سیاسی و رعایت توازن انتخاباتی.

۷.اکثریت حاکم به فراهم کردن پشتیبانی امن از مخالفان در پارلمان و اجازه دادن برای ایفای نقش در نظارت بر عملکرد دولت و مجازات آن در صورت کوتاهی از طریق کمیته‌های فرعی پارلمان متعهد می‌شود. همچنین مخالفان باید متعهد شوند که جلسات پارلمان را تعطیل نکنند و در آن حضور فعال داشته باشند.

۸.چارچوب هماهنگی شیعیان و گروه‌های هم‌پیمان کمیته‌ای را برای آغاز مذاکره با گروه‌های سیاسی به خاطر اجرای این طرح تشکیل می‌شوند.

۹.گزینه مشارکت در دولت آتی یا پیوستن به مخالفان گزینه‌ای است که همگان می‌توانند آزادانه آن را انتخاب کنند.

تعهدات

همگان به اجرای تعهدات زیر پایبند خواهند بود،

۱.تعهد درباره بازنگری در تمام قراردادها، وام‌ها و عزل و نصب‌ها در دولت موقت از تاریخ انحلال پارلمان تا زمان تشکیل دولت جدید.

۲.اصلاح قانون انتخابات طبق حکم دادگاه فدرال و تغییر کادر کمیساریای انتخابات و ساختار آن.

۳.حفظ حقوق اقلیت‌ها و منافعشان از طریق ایجاد فرصت‌ها و آزادی عقیده و دیگر مواد قانون اساسی.

۴.تنظیم روابط میان دولت بغداد و اربیل با حفظ حقوق همگان و با شفافیت و ایجاد راهکارهای مناسب برای مشکلات موجود براساس قانون اساسی. مثال این مساله، تدوین قانون نفت و گاز و چگونگی اداره منابع کشور و حمایت از نیروهای گارد اقلیم کردستان عراق و پیشمرگ‌ها.

۵.بازسازی مناطق آزاد شده و حل مشکلات آوارگان که نتیجه تروریسم داعشی و تلاش برای تقویت اعتماد به روند سیاسی از طریق دولتی با مشارکت همگان.

۶.ایجاد صندوق حمایت از استان‌های فقیرتر و ارائه اموال لازم برای خدمات آموزش و بهداشت و مسکن.

۷.تمام گروه‌های سیاسی به مخالفت با تلاش‌ها برای عادی سازی روابط و ممانعت از عادی سازی با رژیم صهیونیستی متعهد می‌شوند.

۸.فعال سازی نهادهای نظارتی و پارلمانی و ایجاد قوانین مناسب برای مبارزه با فساد و عدم حمایت از هر فردی که محکومیتش طبق قانون ثابت شود.

۹.ساختار وزارتی و برنامه دولتی برای مرحله آتی و مشخص کردن سقف زمانی واقعی برای اجرای آن و مشخص کردن معیارهای انتخاب تیم وزارتی و متمرکز شدن بر جوانب خدماتی.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها