خانه » همه » خبر » جذب ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت سد گاشمار در سال جاری

دانلود کتاب های امتحان شده

جذب ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت سد گاشمار در سال جاری

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر مهرداد ویسکرمی در تشریح آخرین وضعیت ساخت سد گاشمار پس از دیدار مجمع نمایندگان استان لرستان با وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از آرزوهایی که همه ما داریم این است که نمایندگان استان لرستان بصورت یکدل و یکصدا از منافع استان دفاع کنند.
وی افزود: بنده از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته رئیس مجمع نمایندگان استان شدم، یکی از برنامه های ما در این مدت این است که با وزرایی که لازم است جلسه داشته باشیم و تمام تلاش ما این است که تمام نمایندگان استان در این جلسات حضور داشته باشند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا جلسه سه ساعته‌ای با وزیر نیرو و معاونان ایشان داشتیم که البته ساخت سد گاشمار و سد بختیاری، موضوع اصلی جلسه بودند.
دکتر ویسکرمی با بیان اینکه تمام نمایندگان استان و همچنین سید نظام موسوی، نماینده تهران که اهل لرستان است در دیدار با وزیر نیرو حضور داشتند، تصریح کرد: در این جلسه هم مطالبات شهرستانی و هم مطالباتی که متوجه تمام استان است، مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت سد گاشمار وعده رئیس جمهور و وزیر نیرو بوده است، افزود: قرار بود قبل از عید عملیات اجرایی این سد آغاز شود که یک سری چالش‌ها و اشکالات به وجود آمد که با حضور وزیر نیرو مسئله را دنبال کردیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان شروع عملیات اجرایی سد گاشمار ترک تشریفات را از نکات مورد تاکید نمایندگان در این جلسه بیان کرد و ادامه داد: وزیر نیرو در این زمینه قول دادند که عملیات اجرایی سد بزودی آغاز شود.
دکتر ویسکرمی نگرانی از شروع مطالعه جدید برای سد گاشمار را دغدغه دیگر نمایندگان استان در این رابطه دانست و گفت: در این زمینه نیز دوستان وزارت نیرو تاکید داشتند که مطالعه جدیدی نخواهند داشت، همچنین در گذشته مطالعه و اجرای پروژه سد به دست دو شرکت جداگانه بود که بنده با پیگیری در کمیسیون تلفیق این بند را حذف کرده و پیمانکار همزمان هر دو کار را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه زمان اتمام سد را سال ۱۴۰۳ تعیین کرده بودند، بیان کرد: به طور طبیعی سال ۱۴۰۳ این سد با این حجم اعتبار مشکل ساز است که در نهایت سال ۱۴۰۷ برای اتمام سد تعیین شد که دست وزارت برای تعیین اعتبار هم باز باشد.
وی با اشاره به اینکه همچنان پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم است، عنوان کرد: ۴۶۰ میلیارد تومان برای امسال برای ساخت سد گاشمار اعتبار جذب شده و فرمودند که هر مقدار هم که قرارگاه خاتم بتواند از طریق تهاتر انجام دهد ما محدودیتی نداریم.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت حدود یک میلیارد مترمکعبی سد نکته دیگر مورد تاکید نمایندگان استان بود، خاطرنشان کرد: مقرر شد با کمک آب منطقه‌ای تخصیص آب شهرهای پایین دست و بالادست سد مشخص شده و در مطالعه و اهداف سد بیاید تا بعدها مشکلی ایجاد نکند.
دکتر ویسکرمی با بیان اینکه امیدواریم بزودی و طی چند هفته آینده عملیات اجرایی سد آغاز شود، تصریح کرد: کل سد حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و ان شاءالله انقلابی در بحث سدسازی در استان ایجاد می‌کند و بیشترین نفع آن برای مردم استان است.
46

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها