تبلیغات پاپ‌آپ یکی از بدترین و آزاردهنده‌ترین نوع تبلیغات هستند. پاپ‌آپ‌ها هنگامی که یک صفحه‌ی وب را باز می‌کنید به طور ناخواسته در قالب یک پنجره‌ی جدید ظاهر می‌شوند و معمولاً حاوی یک تبلیغ هستند. در سیستم‌عامل اندروید راه‌های مختلفی برای مقابله پاپ‌آپ‌ها وجود دارد که در این ترفند آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

مقابله با پاپ‌آپ‌ها با گوگل کروم

یکی از معروف‌ترین مرورگر‌های اندرویدی، Google Chrome می‌باشد. این مرورگر که توسط گوگل معرفی شده به شکل درون برنامه‌‌ای جلوی پاپ‌آپ‌ها را می‌گیرد. برای این‌ که آن را تنظیم کنید، کافی‌ست بر روی سه نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید و سپس در صفحه‌ای که برای شما باز می شود، این مسیر را دنبال نمایید:

Settings -> Site settings -> Pop-ups

حالا آن را بر رویblocked  تنظیم کنید.

 

 

مقابله با پاپ‌آپ‌ها با فایرفاکس

مرورگر Firefox از دیگر مرورگر‌های قدرتمند اندرویدی می باشد که به شکل درون برنامه‌ای، نمی‌تواند جلوی تبلیغات را بگیرد، اما می‌توانید به صفحه‌ی Addonهای آن مراجعه نمایید. در آنجا تنظیمات و برنامه‌های زیادی را در این زمینه خواهید یافت. از معروف‌ترین این افزونه‌ها می‌توان به uBlock Origin اشاره کرد.

 

 

مقابله با پاپ‌آپ‌ها با اپرا

مرورگر Opera Mini نیز می تواند جلوی انواع تبلیغات و به خصوص پاپ‌آپ‌ها را بگیرد. حتی در این زمینه از مرورگر کروم نیز سبقت می‌گیرد (ترفندستان) و عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

 

دستگاه خود را اسکن کنید

در برخی از شرایط، بدافزارها و ویروس‌های دیگر سبب ایجاد تبلیغات مزاحم می‌گردند. برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید، بهتر است از آنتی‌ویروسی مناسب استفاده کنید و سیستم خود را اسکن نمایید.

 

 

برخی اپ‌ها نیز می‌توانند مشکل‌ساز شوند

برخی از اپ‌هایی که برای پاک‌کردن کش یا تسریع سرعت سیستم‌عامل به کار می‌روند، تبلیغ‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند. بررسی کنید که منشاء تبلیغات آن‌ها نباشند! اگر پس از نصب این گونه برنامه‌ها متوجه به وجود آمدن تبلیغات به شکل ناگهانی شدید، بدانید که منبع آن‌ها برنامه‌ای است که نصب کرده‌اید.