خانه » همه » مذهبی » دستور تهیه سوپ جو قرمز

دانلود کتاب های امتحان شده

دستور تهیه سوپ جو قرمز

عصراسلام: سوپ جو قرمز با بهره وری کامل از انواع مواد مغذی یک غذای کامل برای کودکان و همین طور یک تقویت کننده اساسی برای مریض به خصوص افراد مبتلا به سرماخوردگی است.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو قرمز

پیاز متوسط دو عدد
هویج کوچک یا متوسط دو عدد
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
یک دوم سینه کامل مرغ
جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
جو پوست کنده یک لیوان متوسط
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری کامل
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

دستور پخت سوپ جو قرمز

در ابتدای کار جو پوست کنده شده را به مدت ۶ ساعت در آب بخیسانید. (برای انجام این کار بهتر است از شب قبل اقدام کنید.) بعد از گذشت زمان تعیین شده جو پوست کنده شده را به همراه چند لیوان آب در یک قابلمه مناسب بر روی حرارت گاز قرار دهید.

حرارت زیر قابلمه محتوی جو باید متعادل باشد هر چند دقیقه یک بار به آن سر زده و برای جلوگیری از ته گرفتگی آن جو را هم بزنید. این کار باید تا لعاب انداختن کامل جو ادامه پیدا کند.

سپس سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید، کار نیم پز کردن سینه مرغ را آغاز کنید.

در این مرحله یک ظرف مناسب را برای تهیه سوپ انتخاب کرده و پیاز را بصورت ریز در آن خرد کنید. این ظرف را روی حرارت قرار داده و ۱ قاشق غذاخوری روغن را به آن اضافه کنید. (بیشتر از این مقدار روغن سوپ شما را چرب خواهد کرد.)

پیاز درون قابلمه را تا زمانی که نرم شود تفت دهید. هویج‌ها را بصورت نگینی خرد کرده و یا از رنده درست برای خرد کردن آنها استفاده کنید. سپس به پیاز تفت خورده اضافه کنید و آنرا چند دقیقه با پیاز تفت دهید.

اکنون زمان اضافه کردن ادویه و نمک فلفل به پیاز و هویج است. پس از این کار زمانی برای جذب شدن اودویه‌ها به مواد درون قابلمه صبر کنید. در این هنگام سینه مرغ نیم پز و ریش ریش شده را به محتویات پیاز و هویج درون قابلمه اضافه کنید.

در این مرحله از پخت سوپ، جو پخته شده را به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می‌کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می‌کنیم تا آب سریع تر به جوش بیاید.

پس از جوش آمدن آب قابلمه، حرارت را کم کرده و اجازه دهید سوپ با حرارت ملایمی جا بیافتد.

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ، رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت داده تا طعم خامی رب گرفته شود. سپس آن را در یک لیوان آب جوش حل کرده و به سوپ اضافه کنید.

زمانی که به پایان پخت سوپ جو نزدیک شدید، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم را به همراه جعفری خرد شده به سوپ اضافه کنید. سپس درب قابلمه را برای تازه ماندن رنگ سبزی جعفری باز نگهدارید.
چند نکته: 
یکی از نقاط طلایی برای پختن یک سوپ جو خوشمزه جا افتادن کامل سوپ است. همچنین برای اینکه سوپ جو شما حاوی شیر باشد بهتر است حتماً شیر گرم شده به آن اضافه کنید زیرا در صورتی که شیری که اضافه میشود سرد باشد سوپ می‌برد و بریده بریده می شود و نه از طعم و نه از ظاهر آن لذت نخواهید برد.

اگر علاقه مند به سوپ جو غلیظ هستید، در کنار تمام محتویات می توانید دو قاشق غذا خوری آرد گندم یا آرد ذرت را هم داخل آب سرد حل کرده و به سوپ جو اضافه کنید.

ایده‌گزین

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها