خانه » همه » مذهبی » دیدن خانواده در بهشت

دانلود کتاب های امتحان شده

دیدن خانواده در بهشت


دیدن خانواده در بهشت

۱۳۹۸/۰۳/۱۱


۸۹۹ بازدید

سلام در برنامه تلویزیونی کارشناسی میگفت اگر فردی بهشتی باشد و از اعضای خانوادش کسی اهل جهنم باشد فرد بهشتی اورا از یاد میبرد تا در بهشت اندوهگین نشود…حال اگر یکی از اعضای خانواده بهشتی باشد ولی از مرتبه پایین تری برخوردار باشد چه؟ چون من در سایتی خوانده بودم که اگر همسر یا فرزند در مرتبه پایینتری در بهشت باشند به درخواست کسی که از او بالاتر است به انها ملحق میشود

– طبق روایات اهل بیت علیهم السلام اموات ، در عالم برزخ ، دارای بدنهایی غیر مادّی و شبح گونه ای هستند که با آن ابدان در عالم برزخ زندگی می کنند و همدیگر را نیز می شناسند.
ـــــــ امام صادق علیه السلام فرمودند:روح مؤمن أهل خود را دیدار می کند و آنچه خوش آیند او باشد می بیند و آنچه خوش آیند او نیست از او نهان داشته می شود، و کافر زیارت می کند اهل خود را و آنچه خوش آیند او نیست می بیند و آنچه خوش آیند او است از او نهان داشته می شود ؛ سپس فرمود: برخی از آنها اهل خود را زیارت می کنند روز جمعه و برخی نیز زیارت می کنند به اندازه عمل خویش.»( بحار الأنوار ، ج 58، ص: 52)
___ در قرآن کریم آمده: «کسانی که ایمان آوردند و فرزندان شان به پیروی از آنها ایمان اختیار کردند ما فرزندانشان را در بهشت به آنها ملحق می کنیم، بی آنکه از عمل آنها چیزی بکاهیم». (سوره طور، آیه 21) این نعمت بزرگی است که انسان، فرزندان با ایمان و مورد علاقه اش را در بهشت در کنار خود ببیند و از انس با آنها لذت برد. در روایت ابن عباس از پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله نقل شده است: «هنگامی که انسان وارد بهشت می شود سراغ پدر و مادر و همسر و فرزندانش را می گیرد، به او می گویند: آنها به درجه و مقام و عمل تو نرسیده اند، عرض می کند پروردگارا! من برای خودم و آنها عمل کردم، در این جا دستور داده می شود که آنها را به او ملحق کنید». در هر صورت این احترامی است که خداوند برای پدران صالح قائل می شود که اگر افراد او از نظر عمل کوتاهی و تقصیری داشته باشند می بخشد و ترفیع مقام می دهد و به درجه آنها می رساند. و این موهبت برای افرادای است که در مسیر پدران گام بر می دارند در ایمان از انها پیروی می کنند و از نظر مکتبی به آنها ملحق می شوند. (تفسیر نمونه، ج 22، ص 428 تا 430)
طبق روایات اموات می توانند ناظر اعمال ما باشند شاید رویت مطلق جهان منظور نباشد

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها