خانه » همه » مذهبی » ذکر بُدُّوح

دانلود کتاب های امتحان شده

ذکر بُدُّوح


ذکر بُدُّوح

۱۳۹۸/۰۸/۰۷


۴۶۵۹ بازدید

خودکلمه بدوح چه معنا و چه کاربردی دارد؟چرا بعضی از روحانیون برای رفع گرفتاری سفارش به خواندن یا بدوح کرده اند؟آیا بدوح ذکر و ازصفات خداوند است؟

ابتدا لازم است درباره اذکار و اوراد نکاتی یادآوری شود که نباید بدون داشتن استاد و راهنمای مسلط به علوم غریبه به انجام این نوع اذکار روی آورد. چراکه بنا به گفته بزرگان دین اذکار و اوراد نیز مانند دارو هستند که باید طبق دستور طبیب مصرف شود کم یا زیاد آنها ممکن است باعث بیماری های جدیدی گردد. ذکر درخواستی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید زیر نظر استاد انجام شود.
واژه «بدّوح» جمع «بدح» است به معنای زمین وسیع، برخی نیز آن را به معنای «ودّ» گرفتند که در منابع معتبر لغوی چنین معنایی یافت نشد. همچنین در منابع معتبر روایی و حدیثی چنین نامی به عنوان اسم یا صفت خداوند متعال برده نشده است.
در عین حال، درکتاب« دوهزار و یک نکته ختم» که شامل ختومات قرآنی، ادعیه، اوراد و اذکار می باشد در ختم شماره 812 درباره ذکر «یا بُدُّوح» و دستور آن چنین نوشته شده است:
روز جمعه، بعد از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند بعد یازده بار «آیةالکرسی»، یازده بار سوره نصر، یازده بار آیه «مالک یوم الدین ایاک نعبد و ایاک نستعین» و هزار بار «یا بُدُّوح» را بخواند.
و در ختم شماره 813 به نقل از کتاب گوهر شب چراغ، نوشته شده است: گویند اگر کسی چهارشنبه یکصد و شصت (160) مرتبه اسم «بُدُّوح» را بخواند هر چه خوهد میسر گردد. ان شاءالله تعالی. (1)
پاورقی:
(1) کتاب گوهر شب چراغ، ج1، ص 171.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها