در این ترفند قصد داریم روش‌های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby،Hibernate،Log off،Restart،Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و هم‌چنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت کار با کامپیوتر را بیش‌تر کنید.

برای Shutdown کردن:
برای Shutdown نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث می‌زنیم. خواهید دید که سیستم خاموش می‌شود.

برای Restart کردن:
برای Restart نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده (ترفندستان) و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث می‌زنیم. خواهید دید که سیستم Restart می‌شود.

برای Standby کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث می‌زنیم، خواهید دید که سیستم Standby می‌شود.

برای Hibernate کردن:
برای Hibernate نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث می‌زنیم، خواهید دید که سیستم Hibernate می‌شود.

برای Log off کردن:
برای Log off نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث می‌زنیم. خواهید دید که سیستم Log off می‌شود.

برای Switch User کردن:
برای Switch User نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث می‌زنیم، خواهید دید که سیستم Switch User می‌شود.