خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید

دانلود کتاب های امتحان شده

روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید

روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسیدآن گونه که استاندار خوزستان و برخی دیگر تاکید کرده‌اند، امروز آخرین روز آواربرداری از متروپل خواهد بود و قرار است فاز بعدی یعنی آواربرداری کلی آغاز شود، اما این تغییر فاز در صورتی ممکن خواهد بود که همه مفقودشدگان پیدا شوند.

به گزارش «تابناک»، دهمین روز آواربرداری از متروپل در حالی آغاز شده که به گفته مسئولان، ۱۳ نفر از کسانی که به‌عنوان متهم در این حادثه معرفی شدند دستگیر شده و مورد بازجویی قرار دارند که در میان آن‌ها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جز دستگیر شدگان هستند. افزون بر این، برخی مقامات استان خوزستان که بین سال‌های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشتند و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

 
روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید
 
البته جز این، وعده داده شده که برای جلوگیری از فاجعه‌های دیگر تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تاکید شده که پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست دادند، از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

به تاکید استاندار خوزستان، در راستای عمل به این وعده، تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده و در اختیار دادستان قرار گرفته تا برای پرداخت به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شود. این در حالی است ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط افراد خریداری شده بود که باید برای این افراد تدبیری متفاوت اندیشیده شود و همچنین لازم است به حقوق و مزایای کارگران این پروژه و سایر پروژه های هلدینگ رسیدگی شود.
 
افزون بر این موارد، وعده داده شده که خسارت منازل و مغازه‌هایی که در نزدیکی متروپل قرار داشتند و دچار خسارت شدند هم جبران شود و بدین ترتیب، برنامه‌هایی مفصل تدارک دیده شده که قرار است با پایان یافتن عملیات آواربرداری متروپل با جدیت بیشتر پی گرفته شوند. مراحلی که پیش درآمد آنها، پیدا شدن آخرین نفرات مفقود در زیر آوارهای این سازه است.
 
تکمیل می‌شود…
 
شمار جان‌باختگان متروپل به ۳۷ تن رسید
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ – ۰۹:۴۸

با بیرون آوردن یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان، مجموع جان‌باختگان این حادثه به ۳۷ نفر رسید.

احسان عباس‌پور فرماندار ویژه شهرستان آبادان به فارس گفت: در ادامه عملیات آوار برداری متروپل یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان خارج شد تا مجموع جان باختگان این حادثه تاکنون به ۳۷ نفر برسد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها