خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

دانلود کتاب های امتحان شده

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

داشتن پوستی شفاف و سفید و بدون هر گونه لک و جوش دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌ها است. لایه برداری پوست با دست و بدون استفاده از دستگاه، واقعا به روشن شدن پوست صورت کمک می‌کند. این روش سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و پوست تازه را از زیر لایه‌ی رویی بیرون می‌کشد.


روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

سفید کردن پوست و شفافیت آن دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا جوانان است. این کار با برخی ماسک‌های خانگی هم قابل انجام است.

داشتن پوستی شفاف و سفید و بدون هر گونه لک و جوش دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌ها است. شاید رسیدن به این هدف چندان دور و سخت نباشد فقط نیازمند صبر و حوصله و به کارگیری برخی از ماسک‌هایی است که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

بسیاری از افراد با شکایت از عدم زیبایی مناسب پوستشان به متخصصان پوست و مو مراجعه می‌کنند و در صدد درمان این مشکل هستند. برخی از این افراد استرس زیادی برای این منظور به خود وارد می‌کنند و همواره از اعتماد به نفس پایین به این دلیل رنج می‌برند.

در این نوشته، برخی از مواد ارگانیک به شما معرفی شده که می‌توانید با استفاده منظم از این مواد، در عرض چند هفته تاثیر شگفت‌انگیزی در پوستتان ببنید و دیگر نیازی به هزینه کردن برای خرید صابون‌ها، مواد شوینده، کرم‌ها، لوسیون‌ها و مواد دیگر نداشته باشید. 
 

1. از پوست‌تان در برابر نور خورشید محافظت کنید

حتما خودتان هم می‌دانید که قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش، یکی از دلایل تغییر رنگ و تیره شدن پوست است. برای روشن شدن پوست صورت و نیز جوان نگه داشتن پوست بهتر است در مواقع غیرضروری از خانه خارج نشوید و خیلی خودتان را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید. مواقعی هم که این کار امکان‌پذیر نیست، حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. ضدآفتاب‌های دارای حداقل SPF ۳۰، پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از تابش خورشید، محافظت می‌کنند. فراموش نکنید مراقبت از پوست در تابستان به مراتب ضروری‌تر است.

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

اکثر متخصصین پوست SPF ۱۵ را برای پوست کافی نمی‌دانند چون دو اشعه‌ی مضر UVA و UVB موجود در نور خورشید که برای پوست خطرناک‌اند، ۹۸٪ پرتو خورشید را شامل می‌شوند. پس باید کرم ضدآفتاب، SPF بالاتری داشته باشد تا مانع رسیدن قسمت اعظم نور آفتاب به پوست شود.

هنگامی که خارج از منزل هستید مخصوصا تابستان‌ها که نور خورشید مستقیم است، می‌توانید کلاه سرتان بگذارید یا به‌وسیله‌ی سایبان‌های مخصوص که روی روسری هم قابل استفاده هستند، نگذارید آفتاب مستقیم به صورت‌تان بخورد.
 

۲. چند بار در هفته پوست‌تان را لایه‌برداری کنید

لایه برداری پوست با دست و بدون استفاده از دستگاه، واقعا به روشن شدن پوست صورت کمک می‌کند. این روش سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و پوست تازه را از زیر لایه‌ی رویی بیرون می‌کشد. این پوست تازه که هنوز تحت تأثیر اشعه‌ی آفتاب قرار نگرفته است، روشن‌تر از پوست فعلی‌تان خواهد بود.

می‌توانید از برس‌های مخصوص لایه‌برداری یا از یک برس خشک که مناسب کل بدن باشد، استفاده کنید. برای صورت که پوست حساس‌تری دارد، از یک برس نرم استفاده کنید.

دستگاه‌های لایه‌برداری هم وجود دارند که کمی عمیق‌تر لایه‌‌برداری می‌کنند؛ اما معمولا روش دستی انتخاب بهتری است.

استفاده از انواع کرم‌های لایه‌بردار نیز در از بین بردن سلول‌های مرده پوست بسیار مؤثر است.
 

۳. انتظار معجزه نداشته باشید

پوستی که رنگ طبیعی آن تیره است، بیشتر از یکی دو درجه روشن نمی‌شود. پس توقع نداشته باشید اتفاق عجیب و غریبی بیفتد و رنگ پوست‌تان ناگهان از این رو به آن رو شود مخصوصا وقتی که از روش‌های طبیعی استفاده می‌کنید. ولی می‌توانید پوست‌تان را از حالت کنونی آن کمی روشن‌تر یا اصطلاحا بازتر و شفاف‌تر کنید. پوست‌تان را در برابر نور آفتاب محافظت کنید و با استفاده از درمان‌های طبیعی روشن شدن پوست، آن را سالم نگه دارید. این بهترین راه روشن شدن پوست صورت است. به خاطر داشته باشید که استمرار در این کار اهمیت زیادی دارد. درمان‌هایی را که برای صورت‌تان در نظر می‌گیرید، باید چندین بار در هفته انجام بدهید تا به نتیجه برسید.
 

اقدامات اصلی برای سفید کردن پوست

اولین قدم برای این منظور آن است که منافذ پوستی کاملا باز شوند. برای محقق شدن این هدف می‌توانید به صورت‌تان بخور دهید. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌های بخور استفاده کنید یا به صورت ساده‌تر، درون یک قابلمه آب را جوش بیاورید و پوست صورتتان را در معرض بخار آن قرار دهید.

برای بهبود تاثیرگذاری این روش می‌توانید به آبی که برای جوشیدن قرار می‌دهید، گیاهان طبیعی همچون آویشن، نعناع و لیمو (برای کسانی که پوست چرب دارند) و بابونه یا آهک (برای کسانی که پوست حساس یا خشک دارند) اضافه کنید. دقت کنید پیش از آن که از بخار استفاده کنید صورتتان را با مواد شست و شو دهنده کاملا بشویید و از عدم وجود هرگونه مواد آرایشی روی آن مطمئن شوید.

برای شستن روزانه صورتتان سعی کنید از مواد پاک کننده غیر صابونی صورت استفاده کنید تا بدین شکل از خشک شدن پوست‌ جلوگیری کند. همچنین پس از شستن صورت با یک پارچه خشک، خیلی آهسته صورت را خشک کنید و از وارد آوردن هرگونه فشار به صورت خودداری کنید؛ زیرا صورت، پوست بسیار حساسی داشته و با این کار، شما چروکیده شدن پوست صورت‌تان را چند سال تسریع کرده‌اید! علاوه ‌بر این بعد از خشک کردن، از یک مرطوب کننده که ترجیحا از مواد طبیعی ساخته شده باشد استفاده کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی‌تان داشته باشید و همین طور مقدار زیادی آب بنوشید. این را به یاد داشته باشید که ویتامین‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی در زیبایی و سلامت پوست و موی شما دارند. بنابراین منابعی که سرشار از ویتامین هستند یعنی میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی‌تان جای دهید.

همچنین از خوردن مواد غذایی فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس و فست فود یا غذاهایی که قند مصنوعی زیادی دارند، خودداری کنید. ویتامین C شاید مهمترین ویتامینی باشد که بتوان برای سلامت پوست به شما پیشنهاد کرد. مرکبات و فلفل دلمه سرشار از این ویتامین هستند همچنین می‌توانید از مکمل‌های حاوی این ویتامین ارزشمند استفاده کنید.

به طور کلی زندگی شاد و به دور از استرسی داشته باشید، خواب کافی در برنامه روزانه‌تان در نظر بگیرید و ورزش را فراموش نکنید. پوست شاید اولین بخش از بدن شما باشد که به شرایط نامساعد زندگی‌تان واکنش نشان می‌دهد و این امر را با سیاه شدن دور چشم‌ها و افتادگی و کدر شدن نشان می‌دهد.
 

معرفی چند ماسک طبیعی برای شفاف‌سازی و سفید کردن پوست

ماست: این ماده غذایی حاوی اسید لاکتیک بوده که دارای خواص سفیدکنندگی است.

پرتقال: این میوه دارای ویتامین C فراوان است. این ویتامین سبب ساخت سلول‌های جدید شده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. همچنین پرتقال به دلیل مواد آنتی‌اکسیدانی، خاصیت شفاف‌کنندگی نیز با خود داشته و سفیدی و لطافت را برای پوستتان به ارمغان می‌آورد.
آرد نخودچی: این ماده یکی از بهترین موادی است که در طب سنتی برای سفید کردن پوست توصیه می‌شود. این آرد شامل مواد مغذی مختلف بوده که برای حفظ سلامت پوست بسیار کمک‌کننده است.

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

عسل: این ماده به سبب ارگانیک بودن، خواص بسیار شگفت‌انگیزی دارد. عسل نه تنها موجب سفید شدن پوست می‌شود بلکه به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی می‌تواند به کمک پوست‌های خشک شتافته و این مشکل ار برطرف کند. همچنین عسل خواص ضدباکتریای دارد. بدین ترتیب جوش‌هایی که به سبب موارد عفونی ایجاد شده باشند یا لکه‌هایی که به سبب افزایش سن در افراد ایجاد شده است را از بین می‌برند.

لیمو: این میوه به دلیل داشتن خاصیت اسیدی یک عامل مهم برای سفید کردن پوست محسوب شده و علاوه بر آن به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C است، موجب رشد سلول‌های جدید شده و سلول‌های پیر و فرسوده را منهدم می‌سازد. علاوه بر این، مواد آنتی اکسیدان موجود در لیمو به عنوان یک عامل حفاظتی ظاهر شده و سبب پیشگیری در مقابل ابتلا به انواع سرطان‌ها مخصوصا سرطان پوست می‌شود.

ژل آلوئه ورا: این ماده هایپرپیگمنتاسیون (تجمع رنگدانه‌ها) در بافتها را کاهش داده و به این شکل به بازیابی رنگ اصلی پوست فرد کمک می‌کند. علاوه بر آن، این ژل موجب بازسازی سلول‌های جدید و بازسازی بافت آسیب دیده، می‌شود.

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

روغن بادام، جوی دو سر ( به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E است.)، سیب زمینی (به دلیل داشتن مقدار زیادی نشاسته)، بادام، مخلوط شکر و روغن، ماسک خیار، توت فرنگی (به دلیل داشتن ویتامین C و کلاژن‌سازی)، آناناس، گوجه فرنگی (علاوه بر سفید کردن پوست جوش‌های پوستی را نیز از بین می‌برد.)، سیر (در طب سنتی سیر به عنوان یک آنتی‌بیوتیک شناخته می‌شود بنابراین با خاصیت پاک‌کنندگی پوستتان را نیز شفاف خواهد کرد.)، اسفناج (به دلیل داشتن بتاکاروتن موجب سفید شدن پوست می‌گردند.) نیز از جمله دیگر موادی هستند که برای این منظور، یعنی سفید کردن پوست توصیه می‌شود.
 

خمیر زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای هندی است که تقریبا در تمام غذاهای ایرانی از آن استفاده می‌کنیم. این ماده‌ قرن‌هاست در کنار فواید فراوانی که دارد، به عنوان روشن‌کننده‌ی پوست هم شناخته می‌شود. عده‌ای معتقدند که زردچوبه تولید ملانین (melanin) را که موجب تیرگی پوست می‌شود، مهار می‌کند؛ البته مستندات علمی برای این نظریه وجود ندارد اما تعداد زیادی از افراد، زردچوبه را برای روشن کردن پوست صورت استفاده ‌کرده و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. برای ساختن خمیر زردچوبه مراحلی را که می‌گوییم انجام دهید:

* زردچوبه را به اندازه‌ای که نیاز دارید با روغن زیتون مخلوط کنید تا مایه‌ای خمیر مانند (که سفت نباشد) به‌دست بیاورید.
* از این خمیر یک لایه‌ی نازک روی قسمت‌هایی که می‌خواهید روشن‌تر شود بگذارید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب‌ گرم بشویید.
* نگران این نباشید که زردچوبه پوست‌تان را زرد کند؛ چون معمولا به راحتی شسته و پاک می‌شود.

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

ماسک گلاب

خوشبختانه گلاب برای همه‌ی ما کاملا شناخته شده است. گلاب خواصی دارد که می‌تواند برطرف‌کننده‌ی سیاهی دور چشم و البته دیگر نواحی تیره‌ی پوست باشد. برای اینکه یک ماسک گلاب برای روشن شدن پوست صورت خود درست کنید، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید. به محلول‌تان ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و ۲ قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. وقتی که همه‌ی مواد را با هم مخلوط کردید، به عنوان ماسک روی پوست‌تان بگذارید و ۲۰ دقیقه بعد با آب بشویید.
 

میوه درمانی کنید

گفته می‌شود که خوردن یک واحد سیب در طول روز، روند پیر شدن پوست را به‌تاخیر می‌اندازد. سیب حاوی ویتامین C‌بوده و باعث سفت شدن پوست و رنگ گرفتن آن می‌شود. به‌علاوه، این میوه می‌تواند از آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌کنند جلوگیری کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند که سیب در برابر این آسیب‌ها از پوست حفاظت می‌کند. برای مبارزه با پیری پوست، سیب گاز بزنید.

نحوه مصرف: برای داشتن پوستی درخشان و جوان، حتما روزانه یک عدد سیب بخورید. همچنین می‌توانید آب سیب را روی پوست خود بمالید و پس از 10‌دقیقه آبکشی کنید.
 

شفافیت پوست با مصرف هویج

هویج حاوی بتاکاروتن است که این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامینA برای داشتن پوستی سالم ضروری است، بنابراین حتما مصرف هویج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. هویج نه‌تنها باعث شفافیت پوست می‌شود، بلکه با چین و چروک سطحی پوست نیز مبارزه می‌کند و پوست شما را سالم نگه می‌دارد.

نحوه مصرف: می‌توانید هویج را همراه با سبزیجات دیگر و به‌صورت سالاد مصرف کنید. به‌علاوه می‌توانید هویج را در غذاهای مختلف مثل انواع خوراک‌ها ریخته و به شکل پخته بخورید. نوشیدن آب هویج که سرشار از فیبر است نیز به زیبایی پوست شما کمک می‌کند.
 

چین و چروک‌ها را صاف می‌کند

هر‌قدر آنتی‌اکسیدان بیشتری در بدن خود داشته باشید، پوست‌تان شفاف‌تر خواهد بود. چغندر غذایی است که مصرف آن می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنتوسیانین است که از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کنند. پس چغندر بخورید تا پوستی شفاف و صورتی رنگ داشته باشید.

نحوه مصرف: از آنجا که هضم چغندر خام، دشوار است، می‌توانید آن را به‌صورت پخته مصرف کنید. به‌علاوه برای داشتن طعم بهتر می‌توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. علاوه بر خواصی که گفته شد، چغندر رنگ زیبایی نیز به لب‌های شما می‌بخشد.
 

اکسیری برای جوان سازی پوست

وقتی پوست‌تان زخم می‌شود یا جوش می‌زند، کدر به‌نظر می‌رسد. لیمو میوه‌ای است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند و می‌توانید برای روشنایی و شفافیت پوست‌تان از آن کمک بگیرید. این میوه حاوی ویتامین C بوده و باعث کلاژن‌سازی می‌شود. کلاژن‌سازی هم می‌تواند باعث جوان‌سازی پوست شود.

نحوه مصرف: می‌توانید آب‌ لیمو را به‌عنوان چاشنی و همراه سالاد مصرف کنید. به‌علاوه اگر تمایل دارید می‌توانید آب لیمو را در یک لیوان آب گرم ریخته و به‌صورت ناشتا بنوشید. همچنین خوردن آبلیمو همراه آب و یک قاشق عسل بسیار لذیذ و هیجان‌انگیز است. لیمو از آن میوه‌هایی است که با اندکی خلاقیت می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف مصرف کنید. پس خلاق باشید و روش‌های مختلف استفاده از لیمو را کشف کنید.

روش های بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست با مواد طبیعی

روشن‌سازی پوست با کدو‌تنبل

شاید ندانید یا کمتر شنیده باشید اما خوردن دانه کدو‌تنبل یک روش تضمینی برای افزایش شفافیت پوست است. این دانه‌های کوچک سرشار از زینک (روی) هستند و به شکل‌گیری سلول‌های جدید پوست کمک می‌کنند. مهم‌تر از همه اینها، دانه‌های کدو‌تنبل رنگ پوست را افزایش داده و بر تولید چربی کنترل دارند.

نحوه مصرف: می‌توانید از دانه‌های کدو‌تنبل به‌عنوان یک میان‌وعده استفاده کنید. همچنین می‌توانید به آن ادویه بزنید و با طعم دادن به آن، تمایل خود را برای خوردن بیشتر کنید. روش دیگر این است که دانه کدو‌تنبل را به ساندویچ خود اضافه کنید.

منبع: سایت دکتردکتر
سایت چطور
سایت بیتوته

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها