خانه » همه » مذهبی » زبان پیامبر در دهان نوه‌اش حسین‌بن علی(ع)

دانلود کتاب های امتحان شده

زبان پیامبر در دهان نوه‌اش حسین‌بن علی(ع)


زبان پیامبر در دهان نوه‌اش حسین‌بن علی(ع)

۱۳۹۹/۰۱/۲۳


۵۴۸ بازدید

این داستان گریه ی پیامبر(ص) هنگام تولد امام حسین(ع) است که انگار در کتاب جلا العیون امده است.ایا بنظر شما درست و قابل اعتماد است ؟اخر چرا گذاشتن زبان در دهان نوزاد ؟ این کار کمی عجیب و تعجب اور نیست ؟
حضرت صفیه دختر عبدالمطلب علیهماالسلام فرمود: من قابله حضرت امام حسین (ع ) بود. وقتى که ان حضرت متولد شد، حضرت رسول (ص ) فرمود: اى عمه فرزندم را بیاور ببینم .
گفتم : یا رسول الله هنوز ان را پاکیزه نکرده ام .
حضرت فرمود: تو ان را پاکیزه کنى ؟! خدا ان را پاکیزه و مطهر خلق کرده .
وقتى که قنداقه حضرت امام حسین (ع ) را خدمت ان حضرت بردم ، قنداقه را در دامن گذاشت و زبان مبارک خود را در دهان حضرت امام حسین (ع ) نهاد، انحضرت چنان مى مکید که گویا شیر و عسل از زبان ان حضرت بدهان اقازاده میاید.
بعد پیشانى و میان دو دیده او را بوسیده و قنداقه حضرت را بمن داد، در این هنگام صداى گریه حضرت بلند شد و سه مرتبه فرمود: خدالعنت کند گروهى را که تو را شهید مى کنند.
گفتم : پدر و مادرم فداى شما شوند، چه کسى او را خواهد کشت ؟! فرمود: باقى مانده جمعى از ظالمان و ستمگران بنى امیه .
….

پیامبر اکرم (ص) که آینده همه انسان ها را می دانستند از آینده فرزند دلبندشان هم با خبر بودند. این باخبری از اینکه چه مشکلات و مسائلی بر سر راه حضرت اباعبدالله (ع) و اهل بیت او قرار خواهد گرفت و ایشان همه داشته های خود را برای حفاظت از دین فدا می کنند، نبی اکرم (ص) را متاثر کرد. پیامبر در روز تولد امام حسین (ع) بر شهادت مظلومانه ایشان گریه کردند آنچه که بیان شده است در خصوص زبان گذاشتن پیامبر در دهان امام حسین، مخالف عقل نیست اگر چه با روال عادی قوانین طبیعت، تفاوت دارد. توضیح ‌این‌که:باید بین آنچه که علم بدان دست یافته و اثبات کرده و آنچه که علم هنوز دست نیافته و یا از دایره علوم تجربی خارج است فرق گذاشت و متأسفانه؛ امروزه هر جا سخن از علم به میان می‌آید، مقصود از آن‌را، علوم تجربی می‌دانند با این‌که تجربه تنها یکی از وسایل درک حقیقت است که بسیار هم دچار خطا و لغزش می‌شود. چه بسا این مطلب؛ از معجزاتی باشد که برای همه پیامبران الهی اتفاق افتاده است.تولد بدون پدر حضرت عیسی(ع) که مورد قبول همه مسلمانان و مسیحیان عالم است، موضوعی است که با روال عادی علم تجربی ناسازگار است، و با آنچه که مردم در طی سالیان طولانی دیده‌اند، تفاوت دارد و به این علت که مردم چنین چیزی ندیده‌اند، نمی‌توان آن‌را انکار کرد، و توسط هیچ علمی نمی‌تواند نفی شود؛ زیرا علم تجربی تنها ثابت کرده است که بر اساس یک‌سری از قوانین موجود در طبیعت، فرزند؛ از زن و شوهر می‌تواند، پدید آید، اما دیگر روش‌ها را انکار نکرده و اصولاً مواردی مانند این را نمی‌تواند انکار نکرد؛ زیرا از محدوده علم تجربی که ماده و مادیات است، خارج است.
بنابراین، دلالت این روایت در فرض صحتش؛ مخالف با عقل و علم نیست، بلکه می‌تواند به عنوان معجزه‌ای از معجزات پیامبر اسلام(ص) بدان نگاه کرد.
همه اینها در روایات آمده است اگرچه برخی روایات ضعیف است. شما پیامبر را مانند افراد عادی به حساب نیاورید . بدن و روح او با بدن و روح ما فرق دارد . اگر بدن او مانند بدن ما بود چرا آنهمه مسلمان آب وضوی او را به عنوان تبرک به چهره خود می مالیدند؟ اگر پیامبر زبان خود را به دهان نوه نورسیده خود بگذارد و او این زبان بمکد چه اشکالی دارد؟ زبان او آلوده به ویروس کرونا نیست بلکه زبان پاکی است و احتمال هم می دهیم که پیامبر با این ارتباط فیزیکی و روحی، در جسم و جان این بچه تازه به دنیا آمده تاثیر معنوی می گذاشت همانطوری که اگر پیامبر دست بکشد بر بدن مریض ، مریض شفا می یابد . در مورد گریه هم چنین است . پیامبر از همان اول می دانست حسین ع را به قتل می رسانند . این مساله در روایات فراوان آمده است آنهم روایات فراوان . این که می گویید : « عجیب است » سخن درستی است و نه تنها این بلکه کل دین عجیب است . شما فکر بکنید الآن در دنیا بیش از هفت میلیارد انسان وجود دارد و هیچکدام مثل پیامبر نیست . آیا این عجیب نیست ؟! اگر عجیب نبود عجیب بود . اصلا جهان غیر مادی همه اش عجایب است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها