خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » ساخت سری گلکسی اس 21 برای سامسونگ چقدر هزینه دارد

دانلود کتاب های امتحان شده

ساخت سری گلکسی اس 21 برای سامسونگ چقدر هزینه دارد

از سری گوشی‌های موفق در بازار را می‌توان سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ دانست. شرکت کره‌ای در جریان ارائهٔ آخرین گزارش‌ مالی خود، اعلام کرد که فروش پرچم‌داران سری گلکسی اس ۲۱ از آنچه تصور می‌شد، بهتر بوده است و توانسته سود قابل‌ توجهی برای سامسونگ به همراه داشته باشد.

PhoneArena در گزارشی به هزینهٔ ساخت هر یک از محصولات سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ پرداخته است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم. هزینهٔ برآوردشده با بررسی قیمت مواد اولیهٔ به کار گرفته‌شده در ساخت گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۱ به دست آمده است؛ برای مثال، مجموع هزینه‌ای که سامسونگ بابت متریال‌های استفاده‌شده در هریک از گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۱۲۸ گیگابایتی (با درنظرگرفتن تراشهٔ اسنپدراگون ۸۸۸ و آنتن‌های mmWave) متحمل می‌شود در حدود ۵۳۳ دلار برآورد می‌شود.

این موضوع در حالی رقم می‌خورد که سامسونگ، گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه را ۱۱۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است و در بازار به فروش می‌رساند؛ البته باید گفت هزینهٔ برآورد شده به این معنی نیست که سامسونگ سود قابل‌ توجهی از فروش گوشی‌های هوشمند خود به دست می‌آورد؛ بلکه هزینه‌های پنهان مانند تبلیغات، پخش محصولات در بازارهای مختلف و موارد دیگر وجود دارند که هریک، بخشی از درآمد سامسونگ را به خود اختصاص می‌دهد.

گفته می‌شود هزینهٔ مواد اولیهٔ مورد استفاده در ساخت گلکسی اس ۲۱ اولترا در مقایسه با گلکسی اس ۲۰ اولترا در حدود ۷ درصد برای سامسونگ ارزان‌تر تمام می‌شود. سامسونگ توانسته است در برخی زمینه‌ها هزینه‌های موجود را کاهش بدهد؛ برای مثال می‌توان به استفاده از تراشه‌ای اشاره کرد که مودم با آن ادغام شده  است و برخلاف مدل‌های قبلی تراشه‌های کوالکام، به جایگاه جداگانه روی مادربرد گوشی هوشمند نیاز ندارد. از طرفی، کاهش تعداد آنتن‌های mmWave و حذف شارژ و ایرفون از جعبهٔ گوشی هوشمند توانسته است به سامسونگ در افزایش سود از فروش گوشی‌های هوشمند و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک شایانی کند.

سامسونگ در مدل جدید گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا با هزینه‌های جدیدی روبه‌رو شده است که علت آن‌ها را می‌توان در پشتیبانی از UWB و قلم استایلوس یا S-Pen خلاصه کرد. شرکت کره‌ای درواقع تلاش کرد ارزش خرید پرچم‌داران جدید سری گلکسی ۲۱ به‌خصوص مدل اولترا را افزایش بدهد که درنتیجه، برخی از ویژگی‌های مهم سری گلکسی نوت از جمله قلم استایلوس به مدل گلکسی اس ۲۱ اولترا اضافه شد.

هزینه تولید سری گلکسی اس 21

در مقایسه با مدل مجهز به تراشهٔ اسنپدراگون کوالکام، گفته می‌شود مدل مجهز به تراشه‌های اگزینوس برای سامسونگ ارزان‌تر تمام می‌شود؛ زیرا این مدل‌ها فاقد آنتن‌های mmWave هستند و همچنین تراشه‌های اگزینوس نیز توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سامسونگ به تولید انبوه می‌‌رسد؛ درنتیجه هزینهٔ نهایی تولید هر یک از مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ با تراشهٔ اگزینوس نسبت به مدل‌های مجهز به تراشهٔ اسنپدراگون کوالکام کمتر بوده و در زمان فروش نیز سود بیشتری را برای سامسونگ رقم می‌زنند.

در مقایسه با گلکسی اس ۲۰، تولید گلکسی اس ۲۱ در حدود ۱۲ درصد ارزان‌تر برای سامسونگ تمام می‌شود. این رقم در مورد گلکسی اس ۲۱ پلاس نسبت به گلکسی اس ۲۰ پلاس به ۱۳ درصد می‌رسد و درواقع می‌توان گفت سامسونگ توانسته است کنترل بهتری در هزینهٔ تولید تمامی مدل‌های گلکسی اس ۲۱ نسبت به سری گلکسی اس ۲۰ داشته باشد. شرکت کانترپوینت که وظیفهٔ بررسی این آمار و ارقام را به عهده داشته است، توضیح می‌دهد که متریال مورد استفاده در گلکسی اس ۲۱ مدل ۲۵۶ گیگابایتی با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ برای سامسونگ در حدود ۴۱۴ دلار تمام می‌شود.

 باید در نظر گرفت که حذف ویژگی دوربین زمان پرواز سه‌بعدی (3D ToF) در کنار کاهش رزولوشن صفحه‌نمایش به کمتر شدن هزینه‌ها کمک کرده‌ است. علاوه بر آن باید به عرضهٔ مدل گلکسی اس ۲۱ پلاس با رم کمتر نسبت به مدل گلکسی اس ۲۰ پلاس اشاره کرد. در نهایت سامسونگ با حذف ایرباد و شارژر از جعبهٔ دو مدل استاندارد و گلکسی اس ۲۱ پلاس مانند مدل اولترا، سعی کرده است هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش بدهد.

سامسونگ برای متریال مورداستفاده در مدل پایهٔ گلکسی اس ۲۱ تقریباً ۳۹۹٫۵ دلار هزینه می‌کند که البته تفاوت این مدل با نسخهٔ دارای حافظهٔ ۲۵۶ گیگابایت، تنها ۱۵٫۲ دلار است. این موضوع در حالی رقم می‌خورد که نسخهٔ پایهٔ گلکسی اس ۲۱ با قیمت ۷۹۹ دلار و مدل مجهز به حافظهٔ ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۸۴۹ دلار فروخته می‌شود. درواقع با خرید مدلی مجهز به رم بیشتر به افزایش سود سامسونگ کمک می‌کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها